Page 20 - Summer 2024
P. 20
Οι τάσεις στον Τουρισμό
για το 2024
άθε τάση στο μάρκετινγκ διαμορφώνεται πτες τους.
λόγω της αλλαγής των προτιμήσεων Αύξηση εξάρτησης από OTA’s και Metasearch
και της δυναμικής των πελατών. Οι Πολλά ξενοδοχεία, ειδικά τα μικρότερα, προβλέπε-
ταξιδιώτες σήμερα δεν αντιλαμβάνονται ται να εξαρτώνται ακόμη περισσότερο από τα διαδι-
Κτα ξενοδοχεία όπως παλιά πριν από κτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) λόγω έλλειψης
μερικά χρόνια. Ο Τουρισμός βρίσκεται στη μέση ενός αλλαγής στην προσέγγισή τους. Σχεδόν το 75% των
μετασχηματισμού που βασίζεται στην τεχνολογία, με ταξιδιωτών χρησιμοποιούν μηχανές μετα-αναζήτη-
περισσότερες αλλαγές στον ορίζοντα. σης στην ερευνητική τους διαδικασία.
Οι κυριότερες τάσεις που παρατηρούνται Οι ιστότοποι Metasearch παρέχουν μια σαφή σύ-
είναι: γκριση κόστους μεταξύ των καναλιών και οι περισσό-
Αύξηση συνδεσιμότητας του κοινού τεροι ταξιδιώτες θα επιλέξουν τη φθηνότερη επιλογή
Η συνδεσιμότητα των κα- κατά την κράτηση. Η διεύθυνση του ξενοδοχείου
ταναλωτών εξελίσσεται συνε- πρέπει να παρακολουθεί προσεκτικά τις τιμές για να
χώς, κυρίως εξαιτίας της ανά- μεγιστοποιήσει τον αριθμό των απευθείας κρατήσεων
πτυξης των δικτύων 5G και μέσω αυτών των καναλιών.
της εξέλιξης στα λογισμικά Τεχνολογία Blockchain
εφαρμογών που τα κάνουν Η τεχνολογία blockchain χρησιμοποιείται για την
πολύ πιο φιλικά στον χρήστη. αύξηση της διαφάνειας και της ασφάλειας στις κρα-
Οι επιχειρήσεις που κατα- τήσεις και τις πληρωμές, μειώνοντας τα κόστη και
νοούν και ανταποκρίνονται αυξάνοντας την αξιοπιστία.
στις ανάγκες και τις ανησυ- Επανάκαμψη ταξιδιωτικών γραφείων
χίες των καταναλωτών θα Η επανάκαμψη των τουριστικών γραφείων είναι
είναι σε καλύτερη θέση να αξιοσημείωτη τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος
επωφεληθούν από αυτή την δείχνει να επανέρχεται μετά την πανδημία COVID-19.
τάση. Η TUI για παράδειγμα αναφέρει ότι σε ποσοστό με-
Αύξηση online γαλύτερο από 70% οι πελάτες της έκαναν κράτηση
κρατήσεων σε ταξιδιωτικό γραφείο και για τον λόγο αυτό ανοίγει
Ο ρυθμός αύξησης των νέα γραφεία.
κρατήσεων που γίνονται Αύξηση πολυτελών ταξιδίων
μέσω διαδικτύου σε όλο τον Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών
κόσμο αυξάνεται συνεχώς ταξιδιών προβλέπεται να φτάσει τα 440,4 δισεκατομ-
με συνέπεια το ποσοστό των μύρια δολάρια έως το 2030. Οι σημερινοί ταξιδιώτες
online κρατήσεων να εκτι- πολυτελείας δίνουν προτεραιότητα στην εξαιρετική
μάται σήμερα ότι είναι πάνω εξυπηρέτηση έναντι των πολυτελών ανέσεων.
από 75% ενώ μέχρι το 2027 Αύξηση βιωματικών ταξιδίων
αναμένεται να ξεπεράσει το Τα βιωματικά ταξίδια κερδίζουν ολοένα και περισ-
Γράφει ο Τάσος Γούσιος 80%, αφήνοντας ένα μικρό σότερο έδαφος ως κορυφαία τάση στον τουρισμό για
MSc Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού ποσοστό στις offline πωλή- το 2024. Αυτή η μορφή ταξιδιών επικεντρώνεται στην
και Πολιτισμού - Σύμβουλος Τουριστικής σεις. προσφορά εμπειριών που επιτρέπουν στους ταξιδιώ-
Ανάπτυξης, Ιδρυτής της Alpha Marketing
Οι ταξιδιώτες έχουν απο- τες να εμπλέκονται ενεργά με τον προορισμό και τον
κτήσει μεγαλύτερη άνεση να πολιτισμό του, σε αντίθεση με τα πιο παραδοσιακά
πραγματοποιούν κρατήσεις τουριστικά πακέτα.
μέσω της ιστοσελίδας ενός Τα βιωματικά ταξίδια φαίνεται να είναι η απάντηση
καταλύματος τα τελευταία τέσσερα χρόνια αξιοποιώ- στις σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες των ταξιδιω-
ντας εξατομικευμένες προσφορές. τών, προσφέροντας μια βαθύτερη σύνδεση με τον
Στην ετήσια έκθεση της Siteminder, σχετικά με προορισμό και πλουσιότερες εμπειρίες που μένουν
τις τάσεις των κρατήσεων, η οποία κυκλοφόρησε αξέχαστες.
τον Ιανουάριο καταγράφεται ότι οι ξενοδόχοι που Αυθεντικότητα και Πολιτισμός
επιδιώκουν αποτελεσματικά την αύξηση της επι- Η αναζήτηση αυθεντικών πολιτιστικών εμπειριών
σκεψιμότητας της ιστοσελίδας του καταλύματός γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Οι ταξιδιώτες θέλουν
τους και φροντίζουν να διευκολύνουν τη διαδικασία να βιώσουν την τοπική κουλτούρα, να συμμετάσχουν
κράτησης, ανταμείβονται με περισσότερες κρατήσεις σε τοπικές δραστηριότητες και να μάθουν για την ιστο-
αλλά και με μια βαθύτερη σύνδεση με τους επισκέ- ρία και την παράδοση του τόπου που επισκέπτονται.
20

