Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Φωτογραφίες: Θανάσης Καλιακούδας
Η συνάντηση έγινε αρχικά στον πεζόδρομο της Παπακυριαζή με την Παπαναστασίου. Ο διανομέας κ. Αχιλλέας Νότας μας δείχνει το σημείο που προορίζεται μόνο για την στάθμευση των δικύκλων που χρησιμοποιούν οι συνάδελφοί του εν ώρα εργασίας με την ειδική σήμανση Ρ70. Μόλις δύο μηχανάκια χωράνε εντός της κίτρινης διαγράμμισης που οριοθετεί τον συγκεκριμένο χώρο.
Μετά από λίγα λεπτά συναντάμε τον πρόεδρο του Σωματείου Διανομέων Λάρισας, κ. Αλμπέρτο Μπέγα και μαζί προχωράμε προς το Α’ Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας. Στην αρχή του πεζοδρόμου της Παπαναστασίου στον χώρο που προορίζεται για τα δίκυκλα των διανομέων βρίσκονται σταθμευμένα μηχανάκια πολιτών.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διανομείς στην καθημερινότητα τους με κυριότερο όπως τονίζει στη larissanet ο κ. Μπέγας την απαγόρευση διέλευσης από την οδό Βενιζέλου τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν δύο θέσεις στάθμευσης περιμετρικά της οδού.
Οι θέσεις αυτές είναι μεταξύ των 19 που εγκαινιάστηκαν τον Φεβρουάριο από την δημοτική αρχή. Μια κίνηση που την καλωσόρισε και ο πρόεδρος του Σωματείου Διανομέων και η οποία υλοποιήθηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά στη Λάρισα μετά από διαβούλευση με το Συμβούλιο της 2ης Κοινότητας, το Αστικό ΚΤΕΛ και τους ανθρώπους του κλάδου.
Ο κ. Μπέγας αναφέρει πως υπήρχε συμφωνία για την διέλευση από την Βενιζέλου, η οποία όμως απαγορεύτηκε εντελώς μετά το συμβάν στον πεζόδρομο με την παράσυρση ενός παιδιού και τον ελαφρύ τραυματισμό του από διερχόμενο διανομέα πριν από μερικές μέρες. Σύμφωνα με τον κ. Μπέγα είχαν προηγηθεί περιστατικά όπου η Τροχαία Λάρισας σταματούσε διανομείς που διέρχονταν από την Βενιζέλου και προχωρούσε στην αφαίρεση διπλώματος και στην επιβολή προστίμου.
«Το κύριο και βασικό αίτημά μας είναι να μπορούμε να κάνουμε κανονικά διέλευση από τη Βενιζέλου με χαμηλή ταχύτητα όπως είχαμε συμφωνήσει και εννοείται όποιοι συνάδελφοι παρανομούν να τους γράφουν και να εφαρμόζεται ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Είμαστε επαγγελματίες, τα μηχανάκια μας είναι επαγγελματικά, είναι η δουλειά μας, το γραφείο μας, το μαγαζί μας, και με αυτή την αντιμετώπιση παίρνοντας για σαράντα, πενήντα και εξήντα μέρες το δίπλωμα είναι η καταστροφή μας” αναφέρει ο κ. Μπέγας και καλεί τους Λαρισαίους πολίτες να σέβονται τις θέσεις στάθμευσης που προορίζονται αποκλειστικά για τους διανομείς.
Κλείνοντας τονίζει πως το Κράτος πρέπει να δώσει μεγαλύτερη σημασία στους διανομείς και να ακούσει τα προβλήματά τους επισημαίνοντας πως αγνοεί επανειλημμένα τα αιτήματά τους για αναγνώριση των δικύκλων ως επαγγελματικά οχήματα.
Σχετικά με το τροχαίο περιστατικό ο κ. Μπέγας αναφέρει πως ήταν η “κακιά ώρα” με τον διανομέα να πραγματοποιεί κανονικά την διέλευση του από το σημείο με χαμηλή ταχύτητα όταν πετάχτηκε ξαφνικά το κοριτσάκι.

“Τα μάτια και τα αυτιά της πόλης”
Στην συνάντησή μας με τον κ. Μπέγα δίνουν το παρόν και άλλοι συνάδελφοι του, μεταξύ των οποίων και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Άγγελος Καλφούντζος, οι οποίοι επισημαίνουν πως ο ρόλος του διανομέα δεν είναι ο κλασικός “ντελιβεράς” που μεταφέρει μόνο φαγητό. Συχνά μεταφέρουν και φάρμακα, ενώ δέχονται και παραγγελίες για φαγητό από παιδιά ηλικιωμένων για τους γονείς τους οι οποίοι δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν. “Είμαστε τα μάτια και τα αυτιά της πόλης” τονίζουν και αναφέρουν περιπτώσεις όπου βοηθούσαν ακόμα και ανθρώπους που είχαν γλιστρήσει στο δρόμο ή διευκόλυναν την πρόσβαση για άτομα με καροτσάκι.
Γι’ αυτό όπως τονίζουν όταν αφαιρείται το δίπλωμα είναι σαν να τους κλείνουν αυθημερόν το “μαγαζί” και ζητούν να επιτρέπεται ξανά η διέλευση από την Βενιζέλου. Καθώς οι διανομείς αναφέρουν τα παράπονά τους, παρατηρούμε από την Βενιζέλου να περνάει κάθε τύπου όχημα και όχι μόνο λεωφορεία και ταξί. Αυτά βλέπουν και οι επαγγελματίες διανομείς και αντιδρούν κάνοντας λόγο για δύο μέτρα και δύο σταθμά,
“Νομίζω συμφωνία υπάρχει. Να τηρηθεί και να σταματήσει ο Δήμος να έχει ανακολουθία και να μας δείξει ότι έχει αξιοπιστία. Θέλουμε ισονομία” αναφέρει ο κ. Νότας σχετικά με την διέλευση από την Βενιζέλου επισημαίνοντας πως σε περίπτωση που δεν δοθεί λύση στο πρόβλημά τους θα κοιτάξουν να φέρουν το θέμα και στο δημοτικό συμβούλιο.

Τι αναφέρει ο αντιδήμαρχος
Στην ανακοίνωση της οριοθέτησης των θέσεων στάθμευσης τον περασμένο Φεβρουάριο ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων κ. Κώστας Αργυρόπουλος είχε δηλώσει μεταξύ άλλων στους εκπροσώπους των ΜΜΕ: “Ένα αίτημα των πολιτών και των μεταφορέων ώστε να υπάρξει ομαλή διέλευση στους πεζοδρόμους και στους δρόμους λύνεται με αυτή την κανονιστική η οποία πραγματικά θα βοηθήσει στον κόσμο να κινείται με πιο μεγαλύτερη άνεση και να μην έχουμε κίνδυνο ατυχημάτων”.
Σε επικοινωνία που είχε η larissanet με τον κ. Αργυρόπουλο έγινε γνωστό πως δεν υπήρξε ποτέ άδεια διέλευσης για τους διανομείς από την Βενιζέλου καθώς αυτό προϋποθέτει την αλλαγή της κανονιστικής με την τροποποίηση του ΣΒΑΚ. Ο κ. Αργυρόπουλος ανέφερε ακόμα πως τρεις από τις συνολικά 16 θέσεις δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι να γίνει η αλλαγή της κανονιστικής επισημαίνοντας πώς όταν είχε τεθεί το θέμα τον Φεβρουάριο για τον αν μπορούν να πάνε τα μηχανάκια τους σ’ αυτές τις θέσεις η απάντηση ήταν μόνο αν τα μεταφέρουν με τα χέρια βαδίζοντας και όχι σε κίνηση καθώς σε διαφορετική περίπτωση παρανομούν.

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























