Page 10 - Summer 2024
P. 10
Εδραιώνοντας ένα νέο
μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης
αρακολουθώντας κανείς την πορεία τουριστικής δράσης,
της ελληνικής τουριστικής οικονο- Θα δει ακόμη τη νέα μίνι καμπάνια μας προϊόν
μίας τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί συνδιαφήμισης με τη MASTERCARD: EXPLORE-
παρά να διαπιστώσει ότι, παρά τις RESPECT-PRESERVE. Discover Sustainable
Πσφοδρές, επαναλαμβανόμενες, δι- Greece.
εθνείς κρίσεις, ο ελληνικός τουρισμός διαγράφει Στο πλαίσιο της όσον το δυνατόν μικρότερης
μια θεαματικά ανοδική πορεία. περιβαλλοντικής και κοινωνικής επιβάρυνσης των
Το 2023, χρονιά-ρεκόρ, η άμεση συνεισφορά του πιο προβεβλημένων περιοχών μας, στον ΕΟΤ σχε-
τουρισμού στην ελληνική οικονομία ανήλθε στο διάσαμε μια σειρά από καμπάνιες, που στοχεύουν
13% του ΑΕΠ της χώρας και είναι το υψηλότερο, στη διάχυση των τουριστικών ροών στο χώρο και
ιστορικά, για τον τομέα μέχρι σήμερα. Εάν δε συνυ- στο χρόνο: GREECE DOES HAVE A WINTER,
πολογιστεί και η έμμεση συνεισφορά του Τουρισμού αναδεικνύοντας την Ελλάδα ως χειμερινό προο-
μέσω πολλαπλασιαστών, το ρισμό και GREEKEND για city break σε Αθήνα
αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει και Θεσσαλονίκη. Η επιμήκυνση της σεζόν είναι
περίπου στο 30%. γεγονός και ξεκινά ουσιαστικά από το Μάρτιο,
Τα αποτελέσματα αυτά είναι φτάνοντας τουλάχιστον μέχρι τον Οκτώβριο.
αναμφισβήτητα το επιστέγα- Παράλληλα αναδείξαμε μια σειρά από νέους,
σμα της κοινής συντονισμένης πιο παρθένους, λιγότερο προβεβλημένους προ-
προσπάθειας της Πολιτείας, ορισμούς.
του κόσμου του επιχειρείν και Εγώ η ίδια προσωπικά έχω αφιερώσει σημαντικό
της εργασίας και εν γένει όλων κομμάτι της δουλειάς μου στον ΕΟΤ στην επίσκεψη
των εμπλεκομένων φορέων και προβολή λιγότερο τουριστικών περιοχών της
της μεγάλης οικογένειας του χώρας: Έβρος, Πιερία, χωριά Αγράφων, Κουπάκι
ελληνικού τουρισμού. Φωκίδας και συνεχίζουμε…
Όμως πλέον ο ελληνικός Η Ελλάδα δεν είναι μόνο Απέραντο Γαλάζιο
τουρισμός, όπως και συνο- είναι και Απέραντο Πράσινο… αυτό το Απέραντο
λικά η διεθνής τουριστική Πράσινο της ελληνικής γης με την χλωρίδα, την
οικονομία, οφείλει να επανα- πανίδα και τα αυθεντικά, τοπικά προϊόντα της
προσδιορίσει της στρατηγικές θα παρουσιάσουμε με ένα νέο, πρωτοποριακό
του προτεραιότητες και να project του ΕΟΤ σε συνεργασία με το Υπουργείο
μετασχηματίσει το μοντέλο Ψηφιακής Πολιτικής: «Ανθισμένες Διαδρομές
ανάπτυξής του, υιοθετώντας - Λευκάδιος Χερν».
στην πράξη τις αρχές της αει- Το project είναι καινοτόμο καθώς θα δημιουρ-
φόρου τουριστικής ανάπτυξης: γηθεί ένα DIGITAL MAP, που θα καλύπτει όλο το
σεβασμός στο Περιβάλλον, χρονικό φάσμα της διαδικασία ανθοφορίας, και
τον Πολιτισμό και τις Τοπικές στη συνέχεια όλη τη διαδρομή μέχρι το τελευταίο
Κοινωνίες. στάδιο, όπου το τελικό προϊόν καταλήγει στην
Γράφει η Άντζελα Γκερέκου Σε αυτό το πλαίσιο ο ΕΟΤ, ως αγορά, μέσω αυτού του «ψηφιακού χάρτη».
Πρόεδρος ΕΟΤ η εθνική πύλη προβολής της Με αυτό τον τρόπο, θα δημιουργηθεί ένα είδος
χώρας, σε συνεργασία πάντα τουρισμού, που θα παρουσιάζει το εντυπωσιακό
με το Υπουργείο Τουρισμού, θέαμα της ελληνικής φύσης σε κάθε τόπο, όλο τον
προβάλλει σταθερά την Ελλά- χρόνο, προωθώντας ταυτόχρονα στις διεθνείς αγο-
δα ως αυθεντικό προορισμό, ρές τα τοπικά μας προϊόντα και τον πολιτισμό μας.
με βιώσιμο πρόσημο και περιβαλλοντική και Σε αυτή λοιπόν τη νέα εποχή που ξεκινάει για
κοινωνική ευαισθησία. τον ελληνικό τουρισμό, οφείλουμε όλοι μαζί με συ-
Όποιος επισκεφτεί το portal και τα social media νέργειες, συντονισμό και συνέπεια να αναδείξουμε
του ΕΟΤ VISIT GREECE, εκτός των άλλων θα δει τη χώρα όχι μόνο ως κορυφαίο διεθνή προορισμό
και το microsite μας SUSTAINABLE GREECE, αλλά κυρίως ως πρότυπο, βιώσιμο τόπο αυθεντι-
όπου προβάλλονται καλές πρακτικές αειφόρου κών εμπειριών αληθινής ευζωίας.
10

