Page 22 - επιχειρείν - Νοέμβριος 2024
P. 22
E άρθρο
άξονες Μπράλος – Άμφισσα και Γιάννενα – Κακαβιά, μελέτη – δημοπράτηση, ως δημόσια έργα ή με ΣΔΙΤ,
και φυσικά ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, το 14 φράγματα, με προϋπολογισμό 626 εκατ. ευρώ,
δυσκολότερο έργο που έχουμε κληθεί να διαχειρι- μεταξύ των οποίων και το φράγμα του Ενιπέα.
στούμε. Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές
Στην ενότητα των εμβληματικών έργων συγκατα- Βασική παράμετρος αυτής της αποστολής είναι
λέγονται επίσης, τα έργα του Μετρό σε Θεσσαλονίκη η κατασκευή έργων υψηλότερης ανθεκτικότητας μεθοδι-“
και Αθήνα (Γραμμή 4), αλλά και ο Νέος Διεθνής στις περιοχές που επλήγησαν από την επέλαση του
Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, που «Daniel».
θα αντικαταστήσει τον υπερ-κορεσμένο Διεθνή Αε- Στον σιδηρόδρομο, δρομολογούνται έργα ύψους Με
ρολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης». 453 εκατ. ευρώ, στον κύριο άξονα. σχέδιο,
Σιδηρόδρομος Στις οδικές υποδομές περιλαμβάνονται παρεμ-
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει βάσεις σε 1.009 σημεία του Δικτύου, με κόστος που
εκπονήσει έναν φιλόδοξο σχεδιασμό για το σιδηρο- υπολογίζεται σε 900 εκατ. ευρώ. κότητα,
δρομικό δίκτυο συνολικά, εστιάζοντας στην ενίσχυση Στα σχολεία, με την χρηματοδότηση της Ένωσης
της ασφάλειας, της διασυνδεσιμότητας και της εμπο- Ελλήνων Εφοπλιστών, ολοκληρώνεται η ανακα- συνέπεια,
ρευματικής κίνησης. τασκευή 33 μονάδων, προϋπολογισμού 30,5 εκατ. ευθύνη και
Στρατηγική μας στόχευση είναι η σύνδεση του σι- ευρώ τα περισσότερα από τα οποία έχουν αρχίσει
δηρόδρομου με τις ΒΙ.ΠΕ. και τους εμπορικούς λιμέ- να λειτουργούν. ρεαλισμό
νες, ενώ εξασφαλίσαμε κοινοτική χρηματοδότηση για Μικρότερα έργα σε όλη την επικράτεια θα συνεχί-
την υλοποίηση ενός συνόλου έργων που προβλέπεται Υλοποιούνται περισσότερα από 600 μικρότερα – σε
να ολοκληρωθούν έως το 2027 και αφορούν: προϋπολογισμό – έργα, αλλά υψηλής κοινωνικής σουμε την
Κατασκευή νέας γραμμής Τοξότες – Καρβάλη ανταποδοτικότητας, σε ολόκληρη την χώρα. Μόνο
για τη σύνδεση με το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. φέτος ολοκληρώθηκαν: προσπά-
Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προ- Ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο, θειά μας,
μαχώνας. καθώς και ο επιβατικός και εμπορικός λιμένας. ώστε να
Αναβάθμιση της γραμμής ΣΚΑ – Οινόη. Η Γέφυρα των Φύλλων στην Εύβοια.
Αναβάθμιση της γραμμής Πύθιο – Ορμένιο. Η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου στην Αιτωλο- χτίσουμε
Νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης ακαρνανία.
στο τμήμα ΣΚΑ – Κιάτο. Η πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου. γερά
Επιπλέον, δρομολογούνται ο Προαστιακός Δυτικής Ταυτόχρονα, σε κάθε γωνιά της επικράτειας κα- θεμέλια
Αττικής και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης. τασκευάζονται δεκάδες κτιριακά έργα στους τομείς για την
Αντιπλημμυρικά έργα – Φράγματα της υγείας, της εκπαίδευσης, της δικαιοσύνης και της
Η επιτεινόμενη κλιματική αλλαγή καθιστά απαραί- ασφάλειας, μέσω των Κτιριακών Υποδομών. Ελλάδα
τητη την κατασκευή φραγμάτων και αντιπλημμυρικών Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αποκατάσταση του του 2030
υποδομών, με σκοπό την ορθολογική διαχείριση των Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο
διαθέσιμων υδάτινων πόρων και την αποτελεσματική και η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Ελε-
προστασία του ανθρώπινου και φυσικού κεφαλαίου γκτικού Συνεδρίου.
από πιθανές φυσικές καταστροφές. Στη Θεσσαλία προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα
Μόνο τον εφετινό Ιούλιο, υπεγράφησαν τρεις συμ- έργα της ανέγερσης του Δικαστικού Μεγάρου Βόλου,
βάσεις, προϋπολογισμού περίπου 320 εκατ. ευρώ, οι της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδί-
οποίες αφορούν: τσας, της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου
Τα έργα ύδρευσης στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων και του Αστυνομικού Μεγάρου Καρδίτσας.
Πρέβεζας – Άρτας – Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με
Το φράγμα στην περιοχή Τσικνιά στη Λέσβο. όλο αυτό το εύρος των παρεμβάσεων, ενισχύει τον
Τα εγγειοβελτιωτικά έργα στις παραλίμνιες κύκλο εργασιών του κατασκευαστικού κλάδου, δη-
περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου στην μιουργεί σύγχρονες υποδομές που μεταβάλλουν τον
Αιτωλοακαρνανία. συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας, βγάζουν από την
Στη Θεσσαλία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για απομόνωση ολόκληρες περιοχές, συνδέουν την χώρα
την κατασκευή του φράγματος Αγιόκαμπου στην Π.Ε. με τις γειτονικές χώρες, ενισχύουν όλους τους τομείς
Λάρισας, για αρδευτικά έργα σε τέσσερις Δήμους παραγωγής, ανεβάζουν τον δείκτη ανθεκτικότητας
της ΠΕ Τρικάλων (Πύλης, Φαρκαδόνας, Τρικκαίων απέναντι στα έντονα καιρικά φαινόμενα και λύνουν
και Μετεώρων) και για τον αγωγό μεταφοράς νερού πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι
από τη λιμνοδεξαμενή Ξεριά Αλμυρού στην Π.Ε. πολίτες στην καθημερινότητά τους.
Μαγνησίας. Με σχέδιο, μεθοδικότητα, συνέπεια, ευθύνη και
Επίσης, έχουμε υπό κατασκευή 18 φράγματα, με ρεαλισμό θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας, ώστε
προϋπολογισμό 329 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκονται υπό να χτίσουμε γερά θεμέλια για την Ελλάδα του 2030.
22 επιχειρείν 2024