Η υπόθεση του θανάτου ενός τροφίμου το 2019 σε οικοτροφείο που φιλοξενεί άτομα με βαριά νοητική υστέρηση στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας εκδικάστηκε προχθές στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας.
Κατηγορούμενοι για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια ήταν τέσσερις εργαζόμενοι στην δομή, μέλη της θεραπευτικής ομάδας και η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος. Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε όταν ο θανών, ο φάκελος του οποίου κατέγραφε το θέμα με την αδηφαγία και την ανάγκη να τρώει αλεσμένη τροφή, χωρίς να τον αντιληφθεί κάποιος από τους εργαζόμενους, πήρε από τον κάδο σκουπιδιών ένα κομμάτι από την προετοιμασία του μεσημεριανού γεύματος και το έφαγε με αποτέλεσμα να πνιγεί.
Η εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή όλων των κατηγορουμένων καθώς όπως τόνισε δεν παρέλειψαν κανένα από τα ληφθέντα μέτρα με το δικαστήριο να συντάσσεται με την εισαγγελική πρόταση και να κηρύσσει αθώους όλους τους κατηγορουμένους για κάποιους εξ αυτών κατά πλειοψηφία.
«Η Ευρώπη τους ελευθέρωσε»
Η υπόθεση αυτή και οι ειδικά οι απολογίες των κατηγορουμένων έφεραν στην επιφάνεια το γενικότερο θέμα της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης, της αποασυλοποίησης και καταπολέμησης του στίγματος για την ψυχική ασθένεια. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένας εκ των κατηγορουμένων, οι τρόφιμοι κινούνται ελεύθερα στον χώρο με τις αναγκαίες προφυλάξεις.
«Η Ευρώπη τους ελευθέρωσε, όχι εμείς. Δεν είναι δεμένοι στα κρεβάτια» ανέφερε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ένα ακόμα στοιχείο με κοινωνικές διαστάσεις. Το γεγονός όπως είπε ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «παρατημένοι» τονίζοντας το δέσιμο των εργαζομένων με την φροντίδα αυτών των ανθρώπων που αποκτά χαρακτηριστικά «οικογένειας» και ένα τέτοιο περιστατικό αποτέλεσε πλήγμα για όλους τους.
Κ.Κοντοκώστας
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























