Υπάρχουν δηλώσεις που ξεχνιούνται μέσα σε λίγες ώρες. Και υπάρχουν κι άλλες που μένουν, γιατί αποτυπώνουν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την απόσταση ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και την κοινωνία.
Η τοποθέτηση του υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Λοβέρδου, ότι το γεγονός πως κυκλοφορούν πολλοί διανομείς φαγητού στους δρόμους αποδεικνύει πως «πάρα πολλοί Έλληνες δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα», ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη κατηγορία.
Άλλος παραγγέλνει επειδή εργάζεται δώδεκα ώρες την ημέρα και δεν προλαβαίνει να μαγειρέψει. Άλλος επειδή βρίσκει ένα οικονομικό γεύμα σε προσφορά. Άλλος επειδή πρόκειται για μια μικρή πολυτέλεια που επιτρέπει στον εαυτό του μία φορά την εβδομάδα. Και φυσικά, χιλιάδες άνθρωποι δεν παραγγέλνουν καθόλου, ακριβώς επειδή η ακρίβεια έχει περιορίσει κάθε τέτοια δαπάνη.
Το να χρησιμοποιείται, λοιπόν, το delivery ως απόδειξη ότι η κοινωνία ευημερεί δεν είναι απλώς ένα ατυχές επιχείρημα. Είναι μια προσέγγιση που δείχνει πόσο εύκολα μπορεί να χαθεί η επαφή με την καθημερινότητα.
Η οικονομική πίεση δεν μετριέται από τον αριθμό των ντελιβεράδων που κινούνται στους δρόμους. Μετριέται από το πόσο δυσκολεύεται ένα νοικοκυριό να πληρώσει το σούπερ μάρκετ, το ρεύμα, το ενοίκιο ή τη δόση του δανείου. Μετριέται από τους ανθρώπους που αναγκάζονται να κάνουν διαρκώς περικοπές κάθε μέρα.
Όταν οι δηλώσεις πολιτικών προσώπων δημιουργούν την αίσθηση ότι η καθημερινότητα των πολιτών αντιμετωπίζεται με τόσο πρόχειρα συμπεράσματα, το πρόβλημα δεν είναι μόνο επικοινωνιακό αλλά και βαθιά πολιτικό. Όταν το delivery γίνεται… δείκτης ευημερίας ο Λοβέρδος και ο κάθε Λοβέρδος χάνει εντελώς την επαφή με την καθημερινότητα.
Λ.Α.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























