Με σειρά εκδηλώσεων ενημέρωσης, συζήτησης και αθλητικών δράσεων κορυφώνεται στη Λάρισα ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας κατά των Ναρκωτικών, που διοργανώνεται από το Παράρτημα Λάρισας του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ), σε συνεργασία με την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Λάρισας, τον Σύλλογο Οικογένειας και Φίλων ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ και την ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Θεσσαλίας.
Οι διοργανωτές επισημαίνουν ότι η φετινή επέτειος βρίσκει την κοινωνία αντιμέτωπη με έντονες οικονομικές και κοινωνικές πιέσεις, οι οποίες, όπως υποστηρίζουν, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη εξαρτητικών συμπεριφορών. Στο πλαίσιο αυτό, θέτουν στο επίκεντρο της παρέμβασής τους την ενίσχυση της πρόληψης, της θεραπείας, της κοινωνικής επανένταξης και της έρευνας, ενώ εκφράζουν την αντίθεσή τους στις αλλαγές που έχουν επέλθει στον χώρο της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων μετά τη δημιουργία του ΕΟΠΑΕ.
Το σύνθημα των φετινών εκδηλώσεων είναι: «Δεν είναι ελευθερία να ψάχνεις τη φυγή… Σκέψου, ονειρέψου, πάλεψε!»
Η πρόεδρος του Παραρτήματος Λάρισας του ΕΣΥΝ, Μαρίτα Κάτσικα, κάλεσε τους πολίτες να στηρίξουν τις δράσεις του διημέρου, τονίζοντας ότι βασικός στόχος είναι η υπεράσπιση των θεραπευτικών προγραμμάτων απεξάρτησης και ιδιαίτερα των στεγνών προγραμμάτων.
«Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, το Εθνικό Συμβούλιο κατά των Ναρκωτικών, το Παράρτημα Λάρισας, η Ένωση Γονέων Λάρισας, ο Σύλλογος Οικογένειας και Φίλων του ΚΕΘΕΑ Έξοδος και ο ΣΕΓΑΣ διοργανώνουμε διήμερο δράσεων ενάντια στην επίθεση που δέχονται τα θεραπευτικά προγράμματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ίδια υποστήριξε ότι η κατάργηση της αυτοτέλειας των θεραπευτικών προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ και η ενσωμάτωσή τους στον ΕΟΠΑΕ έχει δημιουργήσει σημαντικές δυσκολίες στη λειτουργία των δομών, επισημαίνοντας ότι «έχουν προκύψει πολλά προβλήματα που επηρεάζουν τόσο τους θεραπευόμενους και τις οικογένειές τους όσο και το προσωπικό».
Παράλληλα, εξέφρασε τη στήριξη των φορέων στην πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στον χώρο των εξαρτήσεων, η οποία πραγματοποιείται στις 26 Ιουνίου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη διατήρησης και ενίσχυσης των δημόσιων υπηρεσιών πρόληψης και απεξάρτησης.

Αναφερόμενη στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων, η κ. Κάτσικα σημείωσε ότι την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε ενημερωτική παρέμβαση στο κέντρο της πόλης με διανομή έντυπου υλικού προς τους πολίτες, ενώ ακολούθησε συζήτηση στο Φρούριο και μουσική εκδήλωση με τη συμμετοχή τοπικών καλλιτεχνών.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στη δεύτερη ημέρα των δράσεων, κατά την οποία θα πραγματοποιηθεί βραδινός περιπατητικός και δρομικός αγώνας στην κοίτη του Πηνειού.
«Αύριο, με ώρα προσέλευσης στις 8:30 και εκκίνηση στις 9:00 το βράδυ, στην κοίτη του Πηνειού, ξεκινά ο βραδινός περιπατητικός και δρομικός αγώνας δρόμου. Τέσσερα χιλιόμετρα είναι ο περίπατος και οκτώ χιλιόμετρα το τρέξιμο, σε συνεργασία με τον ΣΕΓΑΣ», ανέφερε, απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής στους πολίτες.
Από την πλευρά της, η ταμίας του Συλλόγου Οικογένειας και Φίλων ΚΕΘΕΑ και μέλος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ, Κωνσταντίνα Γρίβα, υπογράμμισε τη σημασία της συνέχισης της λειτουργίας των στεγνών θεραπευτικών προγραμμάτων.
«Ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας των Συλλόγων Οικογένειας ΚΕΘΕΑ στον νομό Λάρισας προασπιζόμαστε τη συνέχεια των στεγνών προγραμμάτων», δήλωσε, εκφράζοντας τη θέση των οικογενειών που στηρίζουν το έργο των θεραπευτικών κοινοτήτων και ζητούν τη διατήρηση του χαρακτήρα και της αυτονομίας τους.

Οι εκδηλώσεις ολοκληρώνονται το βράδυ της Παρασκευής με τον αγώνα δρόμου στην κοίτη του Πηνειού, ο οποίος πραγματοποιείται με τη στήριξη αθλητικών συλλόγων και φορέων της πόλης, μεταφέροντας το μήνυμα ότι η πρόληψη, η ενημέρωση, ο αθλητισμός και η συλλογική δράση αποτελούν βασικά όπλα απέναντι στις εξαρτήσεις.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























