Δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας άσκησε, η Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, κατά την τοποθέτησή της στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η Ευ. Λιακούλη κατά την τοποθέτηση της, τόνισε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε για ακόμα μία φορά να προωθήσει ένα μοντέλο συγκεντρωτισμού και αποδυνάμωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αντί να χαράξει συνεκτικές και ολοκληρωμένες πολιτικές με σκοπό την επίλυση των συσσωρευμένων και οξυμένων προβλημάτων των Δήμων και των Περιφερειών.
Η Λαρισαία Βουλευτής υπογράμμισε ότι, η Τοπική Αυτοδιοίκηση τελεί σήμερα σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας, λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους, των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και της διαρκούς υποχρηματοδότησης. Όπ ως χαρακτηριστικά επεσήμανε: «Οι Δήμοι δεν σχεδιάζουν ανάπτυξη, αλλά διαχειρίζονται καθημερινά τη φτώχεια τους και τη φτώχεια των τοπικών κοινωνιών».
Στη συνέχεια, η Ευ. Λιακούλη, αν και αναγνώρισε ότι η κωδικοποίηση της διάσπαρτης νομοθεσίας συνιστά μια θετική και χρήσιμη πρωτοβουλία, άσκησε έντονη κριτική στην Κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι πίσω από τον διακηρυγμένο εκσυγχρονισμό του νομοσχεδίου κρύβονται ουσιαστικές θεσμικές παρεμβάσεις που ενισχύουν τον κυβερνητικό έλεγχο και περιορίζουν την αυτονομία των αιρετών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΠΑΣΟΚ, με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο τοποθετήθηκε για το νέο εκλογικό σύστημα της «συμπληρωματικής ψήφου»,το οποίο μάλιστα χαρακτήρισε « μνημείο πολιτικού φόβου και στρέβλωσης της λαϊκής βούλησης».
Παράλληλα, ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατατέθηκε από τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας ότι οι προτεινόμενες διατάξεις προσκρούουν στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, στη δημοκρατική αρχή και τον αντιπροσωπευτικό χαρακτήρα ανάδειξης των αρχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι η ολοκληρωτική κατάργηση του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών συνιστά πλήγμα για τη δημοκρατική λειτουργία της Αυτοδιοίκησης, καθώς η «συμπληρωματική ψήφος» περιορίζει την ελεύθερη και ουσιαστική επιλογή των πολιτών.
«Υποχρεώνετε τον εκλογέα να προβλέψει εκ των προτέρων ποιον θα επέλεγε σε έναν υποθετικό δεύτερο γύρο, χωρίς να γνωρίζει τα πραγματικά δεδομένα που θα προκύψουν από την πρώτη κάλπη. Αυτή ‘η συμπληρωματική ψήφος’ δεν αποτελεί εκσυγχρονισμό, αλλά δημοκρατικό ακρωτηριασμό και απροκάλυπτη νόθευση της αυθεντικής έκφρασης της λαϊκής βούλησης», επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Η Ευ. Λιακούλη εξέφρασε επίσης ενστάσεις για σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου, υποστηρίζοντας ότι η υποβάθμιση του θεσμικού ρόλου των κοινοτήτων, η ενίσχυση του δημαρχοκεντρικού μοντέλου και ο περιορισμός των συλλογικών οργάνων αποδυναμώνουν τη δημοκρατική λειτουργία της Αυτοδιοίκησης. Παράλληλα, ζήτησε διευκρινίσεις για τις ρυθμίσεις που αφορούν τους ένστολους, εξέφρασε ανησυχίες για πιθανή υποχρηματοδότησητων ΟΤΑ και επανέλαβε την ανάγκη διασφάλισης της οικονομικής τους αυτοτέλειας μέσω επαρκών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων. Τέλος, διαφώνησε με τη δυνατότητα λύσης των ΔΕΥΑ με απλή πλειοψηφία, τονίζοντας ότι η διαχείριση του νερού ως δημόσιου αγαθού απαιτεί αυξημένες θεσμικές εγγυήσεις.
Ιδιαίτερη αναφορά επεφύλαξε για τα 75 Κέντρα Πρόληψης πανελλαδικά, εκφράζοντας την ανησυχία της για τις συνέπειες του άρθρου 189. Όπως υποστήριξε, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Υγείας ότι δεν πρόκειται να καταργηθούν, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις οδηγούν ουσιαστικά στην κατάργησή τους, καθώς στερούν από τους ΟΤΑ τη δυνατότητα συμμετοχής και χρηματοδότησής τους μέσω αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών.Τόνισε ότι τα Κέντρα Πρόληψης αποτελούν σημαντική κοινωνική κατάκτηση και ζήτησε τη διατήρηση του υφιστάμενου πλαισίου, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και η οικονομική τους στήριξη από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αιτήθηκε διόρθωση με νομοτεχνική παρέμβαση από τον Υπουργό.
Συνοψίζοντας, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ καταψηφίζει επί της αρχής το επίμαχο νομοσχέδιο, ζητώντας την απόσυρση των προβληματικών διατάξεων, υπερασπιζόμενη το δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών ως θεμελιώδη εγγύηση της ανόθευτης έκφρασης της λαϊκής βούλησης.
«Δεν θα επιτρέψουμε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μετατραπεί σε φοβικό και υποταγμένο υποχείριο της κεντρικής εξουσίας. Η δική μας πυξίδα παραμένει μια Αυτοδιοίκηση ισχυρή, οικονομικά αυτόνομη, δημοκρατική και ζωντανή, δίπλα στον πολίτη και στις ανάγκες της κοινωνίας», τόνισε, ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση της.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























