Φωτό και βίντεο: larissanet// Θανάσης Καλιακούδας
Μήνυμα κλιμάκωσης των αγροτικών διεκδικήσεων έστειλαν το βράδυ της Τετάρτης αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Λάρισας (ΕΟΑΣΝΛ) στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας, στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης που είχε αποφασίσει η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων.
Με τρακτέρ και αγροτικά οχήματα να δίνουν το «παρών» στο κέντρο της πόλης, οι συγκεντρωμένοι ανέδειξαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, ζητώντας άμεσες πληρωμές επιδοτήσεων και αποζημιώσεων, αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από το σύστημα monitoring, στήριξη παραγωγών που επλήγησαν από ασθένειες και φυσικές καταστροφές, καθώς και ουσιαστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους παραγωγής.
Σε δηλώσεις του ο κ. Γιάννης Κουκούτσης, περιέγραψε τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι άνθρωποι της παραγωγής. «Οι συνθήκες μέσα στις οποίες αναγκαζόμαστε να καλλιεργούμε, να επιβιώνουμε και να σχεδιάζουμε το μέλλον μας είναι τοξικές. Δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε σε αυτό το περιβάλλον. Οι πληρωμές ακόμη δεν γίνονται σωστά, οι τιμές των προϊόντων συνεχίζουν να καταρρέουν και τα έξοδα είναι τεράστια», τόνισε.
Όπως υπογράμμισε, οι αγρότες αναγκάζονται να βγουν ξανά στον δρόμο, καθώς τα προβλήματα παραμένουν άλυτα και οι οικονομικές αντοχές του κλάδου έχουν εξαντληθεί. «Το πρόβλημά μας απαιτεί άμεσες λύσεις. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για αναμονή», σημείωσε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΟΑΣΝΛ, Ρίζος Μαρούδας, κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην καταβολή όλων των οφειλόμενων ποσών προς τους παραγωγούς.
«Απαιτούμε να πληρωθούν όλα τα χρωστούμενα μέχρι το τέλος του μήνα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αν υπάρχουν ζητήματα προς έλεγχο, αυτά μπορούν να εξεταστούν στη συνέχεια. Οι αγρότες χρειάζονται τώρα τα χρήματά τους για να συνεχίσουν την παραγωγική διαδικασία», ανέφερε.
Ο κ. Μαρούδας στάθηκε ιδιαίτερα στις δεσμεύσεις που, όπως είπε, παραμένουν ανεκπλήρωτες από τις κινητοποιήσεις του χειμώνα. Αναφέρθηκε στα 160 εκατ. ευρώ που είχαν εξαγγελθεί για τη στήριξη παραγωγών και κτηνοτρόφων, αλλά και σε μια σειρά αποζημιώσεων και προγραμμάτων που δεν έχουν ακόμη προχωρήσει.

Παράλληλα, επανέφερε το αίτημα για επιστροφή στους πραγματικούς δικαιούχους των χρημάτων που χάθηκαν από παράνομες επιδοτήσεις μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, τονίζοντας ότι πρόκειται για πόρους που ανήκουν στον αγροτικό κόσμο.
Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων βρέθηκαν επίσης οι αποζημιώσεις για καλλιέργειες που επλήγησαν από παγετούς, ασθένειες και ακραία καιρικά φαινόμενα, η στήριξη των παραγωγών μηδικής, καθώς και η αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν καταγραφεί σε αμυγδαλοκαλλιέργειες, ροδάκινα και ελαιώνες.

Οι αγρότες ζήτησαν ακόμη τη μείωση του κόστους παραγωγής, με αιχμή το αγροτικό πετρέλαιο, την κάλυψη των αυξήσεων στα λιπάσματα και την αντιμετώπιση φαινομένων αισχροκέρδειας στην αγορά, υποστηρίζοντας ότι η βιωσιμότητα των εκμεταλλεύσεών τους τίθεται πλέον σε άμεσο κίνδυνο.
Το συλλαλητήριο ολοκληρώθηκε με την επανάληψη της δέσμευσης των αγροτικών οργανώσεων ότι θα συνεχίσουν τις παρεμβάσεις και τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα.















Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























