Page 10 - Summer 2025
P. 10

Η Ελλάδα ως παγκόσμιο εργαστήριο


              εμπειριών – ένας ζωντανός προορισμός


              “well-being intelligence”









                    Tης Άντζελας Γκερέκου,       τοπικής παραγωγής και γαστρονοµίας,  Ο τουρισµός µας γίνεται εργαλείο
               Προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού   • µε ανοιχτά πολιτιστικά hubs σε   προσωπικής και κοινωνικής µετα-
                       Τουρισμού (ΕΟΤ)           νησιά και ηπειρωτική χώρα που λειτουρ-  µόρφωσης. Η ευζωία (well-being) δεν
                                                 γούν ως θερµοκήπια ιδεών, τέχνης και   είναι πολυτέλεια – είναι ο πυρήνας της
                       ε έναν κόσµο που αλλάζει   διαλόγου.                          στρατηγικής µας.Αυτό το νέο µοντέλο
                       ραγδαία, ο τουρισµός δεν    Γιατί τουρισµός δεν είναι µόνο οικονο-  τουρισµού δεν αποσκοπεί στην αύξηση
                       µπορεί να είναι στατικός.   µικός πνεύµονας, είναι και στρατηγικό   του πλήθους και αποσκοπεί στην εµβά-
                       ∆εν µπορεί να είναι απλώς   εργαλείο πολιτισµικής διπλωµατίας   θυνση της σχέσης.
              Σµια παροχή, οφείλει και πρέ-      και η Ελλάδα έχει το ταλέντο να µετατρέ-  Το µέλλον δεν είναι προορισµός είναι
              πει να εξελίσσεται σε εµπειρία µε νόηµα, σε   ψει τον επισκέπτη σε πρεσβευτή, όχι γιατί   αφήγηση!
              δράση µε επίδραση, σε σχέση µε διάρκεια.  τον εντυπωσίασε, αλλά γιατί τον άλλαξε.  Η Ελλάδα του αύριο δεν θα µετριέται σε
              Η Ελλάδα έχει όλα τα χαρακτηριστικά για   Με  ισχυρό  πολιτισµικό  υπόβαθρο,   αφίξεις, αλλά σε επιρροή.
              να µην είναι απλώς µέρος του νέου τουρι-  σύγχρονη αισθητική, βιώσιµη συνείδηση   Σε ποιότητα εµπειρίας.
              στικού χάρτη αλλά να τον διαµορφώσει.  και τεχνολογική ωριµότητα, η χώρα ανα-  Σε πολιτισµική ανταλλαγή.
               Στον παγκόσµιο τουριστικό χάρτη του   δεικνύεται ως ηγετικό “soſt power”   Σε γνώση, συναίσθηµα και συµµετοχή.
              2025, η Ελλάδα δεν είναι απλώς µια επι-  hub: ένας τόπος που δεν απευθύνεται στο   Και το µεγάλο στοίχηµα είναι πλέον
              λογή είναι µια πλατφόρµα εµπειριών,   βλέµµα, αλλά στην καρδιά και στη σκέψη.  ανοιχτό… Η Ελλάδα να πάψει να είναι
              ένα ανοιχτό εργαστήριο  ζωής που     Ο τουρισµός ως µετασχηµατιστικό   ένας τόπος που “επισκέπτεσαι”αλλά
              µετασχηµατίζει το ταξίδι από κατανάλωση   εργαλείο                     να γίνει ένας τόπος που σε βοηθά να
              σε µεταµόρφωση. Και ο τουρισµός του   Στην  Ελλάδα  του  “well-being   ξανασυναντήσεις τον εαυτό σου.
              µέλλοντος δεν αφορά πια το “πού θα πας”   intelligence”, ο ταξιδιώτης:  Ένας ζωντανός οργανισµός εµπει-
              αλλα αφορά το ποιος θα είσαι όταν επι-  • δεν είναι πελάτης, είναι συµµέτοχος.  ριών, όπου η τουριστική πολιτική συνα-
              στρέψεις. Κι αυτό είναι το µεγάλο στοίχη-  • δεν αγοράζει υπηρεσίες, ζεί εµπειρίες.  ντά την πνευµατικότητα, η καινοτοµία
              µα που η Ελλάδα ήδη αρχίζει να κερδίζει.  • δεν φωτογραφίζει στιγµές, επιστρέφει   την παράδοση, και ο επισκέπτης τον
               Η χώρα µας πλέον δεν περιορίζεται στον   µε ιστορίες.                 Άνθρωπο.
              ρόλο του “ελκυστικού προορισµού” , ανα-
              δεικνύεται σε οικοσύστηµα well-being
              intelligence  έναν τόπο όπου ευηµερία,
              πολιτισµός, τεχνολογία και βιωσιµότητα
              συνυπάρχουν αρµονικά, παράγοντας
              κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από διακοπές:
              πραγµατική εµπειρία ζωής.
               Ο επισκέπτης δεν έρχεται απλώς για να
              ξεκουραστεί, έρχεται για να επανασυνδε-
              θεί µε τον εαυτό του, µε τον χρόνο, µε την
              ανθρώπινη επαφή, µε τη φύση και την
              αλήθεια ενός τόπου που δεν χρειάζεται να
              επινοεί ταυτότητα τη φέρει από καταβολής
               Έτσι η Ελλάδα γίνεται ένα ζωντανό
              εργαστήριο εµπειριών!
               • µε smart welness retreats που
              παντρεύουν την τεχνητή νοηµοσύνη µε
              την ολιστική ευεξία,
               • µε ψηφιακούς ξεναγούς πολιτι-
              σµού που χτίζουν προσωπικές διαδροµές
              γνώσης,
               • µε αγροτουριστικά δίκτυα που επα-
              ναφέρουν τον επισκέπτη στην καρδιά της



              10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15