Page 6 - επιχειρείν - Νοέμβριος 2023
P. 6
E άρθρο
Προτεραιότητα η κατασκευή
ανθεκτικών υποδομών στη Θεσσαλία
Η αποκατάσταση των υποδομών από τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία
αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
τόχος δεν είναι μόνο να επουλώσουμε στο 2025.
τις πληγές, αλλά και να δημιουργήσουμε 4 . Ολοκληρώνουμε, μέσω αυτοψιών από τεχνικά
ον
πιο ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές. κλιμάκια του Υπουργείου, την ακριβή καταγραφή των
Προς αυτή την κατεύθυνση, απαιτείται ζημιών στις υποδομές.
Σσυστηματική δουλειά, σε τρία επίπεδα: Έως σήμερα έχουν διαπιστωθεί προβλήματα σε
• Στην πρόληψη, με ισχυρά προστατευτικά έργα. 107,7 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 86 γέφυρες
• Στη διοίκηση, με τη σύσταση φορέα διαχείρισης και σε 143 τεχνικά έργα.
υδάτων. Αυτά τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν, ομαδοποιήθη-
• Και στην αναβάθμιση του συστήματος ειδο- καν και εισήχθησαν σε ειδική βάση δεδομένων μέσω
ποίησης, για ακραία φαινόμενα που προκαλεί η πλατφόρμας βασισμένης στο εργαλείο του Γεωγρα-
κλιματική κρίση. φικού Συστήματος Πληροφοριών GIS, με στόχο την
Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κινού- κοινή χρήση πληροφοριών με την Περιφέρεια, τους
μαστε και εργαζόμαστε, συνεκτικά και μεθοδικά, σε Δήμους και τους εμπλεκόμενους φορείς.
Γράφει ο Χρήστος Σταϊκούρας όλα τα επίπεδα. Το επόμενο βήμα είναι η προτεραιοποίηση των
ον
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών 1 . Μέσω του εποπτευόμενου φορέα Κτιριακές έργων που θα πρέπει να υλοποιηθούν, ώστε αυτά
Υποδομές, θα προχωρήσουμε, το 1 εξάμηνο του να έχουν την απαιτούμενη ανθεκτικότητα.
ο
2024, με χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα, στην Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου, στα
αποκατάσταση ζημιών αρχικά σε 25 σχολικές μο- τέλη του έτους, θα υπάρχει η πρώτη εκτίμηση, ενώ
νάδες της περιοχής, εκτιμώμενου προϋπολογισμού στις αρχές του επομένου έτους υπολογίζεται ότι θα
25 εκατ. ευρώ. υπάρχουν πλήρεις τεχνικές περιγραφές και προϋ-
2 . Θα προχωρήσουν άμεσα τα έργα επισκευής πολογισμός ανά έργο που θα ανατεθεί με την διαγω-
ον
σε όλο το μήκος του παραπλεύρου οδικού δικτύου νιστική διαδικασία του άρθρου 25 του Ν.5049/2023,
της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αρμοδι- που πρόσφατα ψηφίστηκε.
ότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Σύμφωνα με αυτή, στις περιοχές που κηρύσ-
αποκατάσταση πολύ σημαντική τόσο για τις ενδο- σονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής
δημοτικές όσο και για τις αγροτικές μετακινήσεις. προστασίας, και απαιτείται η κατεπείγουσα εκτέλεση
3 . Προχωρούμε, με παρεμβάσεις ύψους 14 εκατ. έργων που συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με την
ον
ευρώ, στη σταδιακή αποκατάσταση της σιδηροδρο- αποκατάσταση των υποδομών τους, το Υπουργείο
μικής γραμμής από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα, Υποδομών και Μεταφορών δύναται να αναλαμβάνει,
αρχικά για τις εμπορευματικές και στη συνέχεια δια των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων
για τις εμπορικές μεταφορές, μέσα στον Δεκέμβριο. του, τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση
Αντίστοιχη παρέμβαση σχεδιάζεται και για το των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών
τμήμα Λάρισα – Βόλος, ώστε με την αποκατάσταση των υποδομών, ακόμα και όταν δεν υπάγονται στις
της κυκλοφορίας εμπορικών συρμών να επανέλθουν αρμοδιότητές του.
σε κανονικότητα οι λειτουργίες του λιμανιού και Αρχικά, έχουν δεσμευτεί περίπου 400 εκατ. ευρώ,
βιομηχανιών της Μαγνησίας. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για
Η πλήρης ανάταξη του δικτύου, με αποκατάσταση την υλοποίηση σχετικών έργων υποδομής στην
της διπλής κυκλοφορίας, σε υποδομή, επιδομή, περιοχή.
σιδηροδρομικούς σταθμούς, ηλεκτροδότηση και Να υπενθυμίσουμε ότι, μέχρι σήμερα, το Υπουρ-
συστήματα τηλεδιοίκησης, κόστους περίπου 200 γείο Εσωτερικών έχει κατανείμει περίπου 120 εκατ.
εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλυφθεί από το Ταμείο ευρώ προς την Περιφέρεια και τους Δήμους, ώστε
Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα ξεκινήσουν να υπάρξει προσωρινή αποκατάσταση της οδικής
στις αρχές του 2024, και θα ολοκληρωθούν μέσα προσβασιμότητας στην ευρύτερη περιοχή.
06 επιχειρείν 2023

