Την ξεκάθαρη διαφωνία της με την πρόταση της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ για την αλλαγή του χρόνου της θητείας του προέδρου της δημοκρατίας (Άρθρο 30) εξέφρασε στην επιτροπή αναθεώρησης του Συντάγματος στη Βουλή, η Ντόρα Μπακογιάννη.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης η κυρία Μπακογιάννη πήρε το λόγο και εξέφρασε επιφυλάξεις την 6ετή θητεία του προέδρου, καταλήγοντας πως δεν υπάρχει κανένας λόγος ν’ αλλάξει η ισχύουσα διάταξη η οποία στην πράξη έχει αποδείξει την χρησιμότητα της.
«Πρέπει να πω ότι και εγώ έχω τις επιφυλάξεις μου, και θέλω να το καταθέσω. Δεν είμαι καθόλου σίγουρη για 6ετη θητεία του ΠτΔ», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «και επειδή κάθε βουλευτής έχει υποχρέωση για δικές του προτάσεις, εγώ πραγματικά πιστεύω ότι δύο 5ετίες είναι ένα σύστημα που απέδειξε και στο παρελθόν τη χρησιμότητα του για πολλούς και διάφορους λόγους».
«Δεν θεωρώ οτι έχουμε κανέναν λόγο να το αλλάξουμε, μπορούμε να μείνουμε με το ισχύον άρθρο του συντάγματος» υπογράμμισε η κυρία Μπακογιάννη.
Τι ισχύει σήμερα και ποια είναι η πρόταση της ΝΔ
Υπενθυμίζεται πως με την ισχύουσα διάταξη η θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι 5ετής ενώ έχει δυνατότητα επανεκλογής για ακόμα μια φορά.
Με την πρόταση της ΝΔ, η θητεία γίνεται 6ετης και δεν υπάρχει δυνατότητα επανεκλογής. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως για να ισχύουν οι προωθούμενες αλλαγές στο Σύνταγμα (όπως αυτές προκύψουν από τις εργασίες της επιτροπής) θα πρέπει να εγκριθούν από την Ολομέλεια της Βουλής με τουλάχιστον 180 θετικές ψήφους είτε στην παρούσα -προτείνουσα- είτε στην επόμενη -αναθεωρητική- Βουλή.
Πηγή: in.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























