Πολύτιμη είναι για τον τόπο, η δουλειά που γίνεται από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους νομού Λάρισας. Πολύ συχνά δημοσιεύονται αρχεία που περιγράφουν την ιστορία μέσω εγγράφων και φωτογραφιών.
Τελευταία δημοσίευση αυτήν της ιστορίας της Παιδικής Στέγης. Μέσα από το κείμενο που επιμελήθηκε η Ευγενία Λιάζη σε ανάρτηση των ΓΑΚ γίνεται γνωστό ότι η παιδική Στέγη της Λάρισας «αποτελούσε ένα από τα 50 παραρτήματα που ιδρύθηκαν σε όλη την Ελλάδα.
Το παράρτημα της Λάρισας ήταν πολυδιάστατο. Ενίσχυσε και περιέθαλψε άπορες οικογένειες, οργάνωσε μαθητικά συσσίτια, παρείχε περίθαλψη και βοήθεια σε ενήλικες και παιδιά.
Με την ίδρυσή της η Παιδική Στέγη το 1946, στεγάστηκε σε μία παράγκα στην πλατεία Ταχυδρομείου κατασκευασμένη με ξυλεία που χορηγήθηκε από το Υπουργείο Γεωργίας. Το 1952 μεταφέρθηκε σε ιδιόκτητο οίκημα που κατασκευάστηκε από δωρεές, και σε οικόπεδο που προσέφερε ο Δήμος Λαρισαίων. Υπήρχε πλέον η δυνατότητα φιλοξενίας άπορων παιδιών ηλικίας 2,5 έως 6 χρονών στα οποία προσφέρονταν σίτιση, ένδυση και ιατρική περίθαλψη.
Μέσα από το αρχείο παρουσιάζεται επίσης η ίδρυση και η λειτουργία του Νυχτερινού Δημοτικού Σχολείου από το 1948 έως το 1976 για εργαζόμενους νέους, με στόχο την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού.
Το έργο και η λειτουργία της Παιδικής Στέγης και του Νυχτερινού Δημοτικού Σχολείου, βασίστηκαν κυρίως στην φιλανθρωπία και τον εθελοντισμό των μελών της Ελληνικής Μέριμνας αλλά και των κατοίκων της πόλης. Παρήχθη αξιοσημείωτο κοινωνικό έργο συντηρώντας άπορες οικογένειες και αναλαμβάνοντας τα έξοδα σπουδών απόρων παιδιών.
Στο πέρασμα των χρόνων οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες οδήγησαν στην εξέλιξη της Παιδικής Στέγης Λάρισας σε πρότυπο παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο και την σύσταση του φιλανθρωπικού σωματείου ΝΠΙΔ «Ελληνική Μέριμνα» το 1973. Σκοπός του σωματείου παραμένει η υποστήριξη των εχόντων ανάγκη.
Το 2008 η έδρα της Ελληνικής Μέριμνας μεταφέρθηκε στην Λάρισα, διότι λόγω οικονομικών προβλημάτων, έκλεισαν όλα τα ιδρύματα της Ελληνικής Μέριμνας πλην της Λάρισας.
Τα μέλη του Δ.Σ. δραστηριοποιήθηκαν ιδιαιτέρως στην εξεύρεση πόρων, διοργανώνοντας εράνους, ευαισθητοποιώντας τους συμπολίτες τους να γίνουν αρωγά μέλη και να συνεισφέρουν με μηνιαίες εισφορές και δωρεές.
η οικονομική διαχείριση, η αγορά τροφίμων, η παρασκευή και η διανομή γευμάτων στα συσσίτια που φιλοξενούσε η δομή αποτελούσε καθημερινή εθελοντική εργασία των μελών του σωματείου και καταγράφεται μέσω της τήρηση των βιβλίων μητρώων νηπίων, βιβλίων αποθήκης τροφίμων και συσσιτίων.
Η Ελληνική Μέριμνα έπειτα από παραδειγματικό καθημερινό αγώνα δεκαετιών σταμάτησε την λειτουργία της το 2021.
Η δραστηριότητα του ιδρύματος στην πόλη, οι εθελοντικές και πολιτιστικές πρωτοβουλίες παρουσιάζονται ξεκάθαρα στο αρχειακό υλικό με το σύνθημα να είναι η αγάπη για το παιδί!».
Τα στοιχεία και οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το Larissanet.gr προέρχονται από την επίσημη σελίδα των Γενικών Αρχείων του Κράτους νομού Λάρισας ΕΔΩ







Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

























