• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ξηλώνονται όλοι οι σταθμοί διοδίων ως τα τέλη του 2019

29 Ιανουαρίου 2018, 9:57
in Ελλάδα
Ανάγνωση: 4 λεπτά

(φωτό αρχείου)

Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται να έχει αντικατασταθεί η πλειοψηφία των σταθμών διοδίων προκειμένου να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για αναλογική χρέωση δορυφορικής τεχνολογίας και οπτικής αναγνώρισης πινακίδων, σε όλο το εθνικό δίκτυο. Το περίφημο σχέδιο Σπίρτζη, το οποίο ενεργοποιείται με την προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού συνολικού ύψους 400,5 εκατ. ευρώ που προκηρύσσει το υπουργείο Υποδομών τον επόμενο μήνα, κινείται στην λογική της κρατικοποίησης του ταμείου των διοδίων που σήμερα ανήκει στην δικαιοδοσία του κάθε παραχωρησιούχου ξεχωριστά.

Διαχειριστής του ταμείου θα είναι η νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών, που προβλέφθηκε με τροπολογία του κ. Σπίρτζη και στην οποία ο υπουργός έχει μελετήσει να εκχωρήσει πλήθος εξουσιών και αρμοδιοτήτων.

Οι εταιρείες παραχώρησης και λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων, εμφανίζονται μουδιασμένες από την στρατηγική του υπουργείου και προεξοφλούν την δημιουργία ενός νέου φορέα αντίστοιχου με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας. Στις ενστάσεις που διατυπώνονται είναι η ικανότητα του νέου φορέα να διαχειριστεί αποτελεσματικά τους οδικούς άξονες αλλά και το αποτυχημένο και αμαρτωλό ΤΕΟ που η λειτουργία του σφραγίστηκε αιφνιδιαστικά το 2013 από τον τέως υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, μετά από πόρισμα- φωτιά τον Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.

Η Υπηρεσία Οδικών Τελών φημολογείται ότι θα στελεχωθεί με προσωπικό που προγραμματίζεται να ξεπεράσει τα 400 άτομα ενώ θα αναλάβει την είσπραξη, την εκκαθάριση και την απόδοση στους ιδιώτες των διοδίων κατόπιν διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους και πρωτίστως τις τράπεζες. Μολονότι το υπουργείο δεν έχει ανοίξει πλήρως τα χαρτιά του ως προς τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού, η δημοπράτηση του αναλογικού συστήματος δρομολογεί τις διαδικασίες για την μετάβαση στην χιλιομετρική χρέωση που είναι ο απώτερος σκοπός του νέου μηχανισμού. Το κόστος του αναλογικού συστήματος θα επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός, αρχής γενομένης από φέτος που προβλέπεται η δέσμευση ποσού 100 εκ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα διατεθεί για την εγκατάσταση του συστήματος στην Εγνατία Οδό. Για το 2019 προβλέπεται να εξαπλωθεί και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους με την διάθεση 270 εκ. ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό θα κατανεμηθεί με ετήσιες δαπάνες περίπου 10 εκ. ευρώ από το 2020 έως το 2022. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι παλαιότερες συμβάσεις της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίο-Αντίρριο.

Με τα δορυφορικά διόδια θα φύγει το 50% των εργαζομένων

Σήμερα, οι σταθμοί διοδίων απασχολούν πάνω από το 50% του εργαζομένων των εταιρειών παραχώρησης που σύμφωνα με στοιχεία της Hellastron (εταιρεία που εκπροσωπεί το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων με διόδια) ξεπερνούν τα 3.360 άτομα προσωπικό. Εξ αυτών 469 άτομα η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί), 455 η Ολυμπία Οδός (Κορίνθου-Πατρών), 321 η Νέα Οδός (Αντίρριο- Γιάννενα και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια), 311 ο Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) και 119 άτομα η Κεντρική Οδός (Ξυνιάδα-Τρίκαλα).

Εφόσον υλοποιηθεί ο σχεδιασμός, πάνω από τους μισούς θα χρειαστεί εγκαταλείψουν τις θέσεις εργασίας, αφού το δορυφορικό σύστημα δεν επιτρέπει την λειτουργία σταθμών διοδίων. Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι με την λειτουργία των αναλογικών διοδίων εξαλείφεται ένα μεγάλο λειτουργικό κόστος των παραχωρήσεων, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την επαναδιαπραγμάτευση με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους των εσόδων των οδικών αξόνων. Οι εταιρείες από την πλευρά τους εμφανίζονται διστακτικές στην προοπτική του αναλογικού συστήματος και προσπαθούν να ζυγίσουν τις επιπτώσεις που θα έχει στις εισπράξεις τους. Τα επιχειρήματα του υπουργείου είναι ότι οι χρήστες δεν θα σταματούν συχνά για να πληρώσουν διόδια αλλά και ότι στους αυτοκινητοδρόμους θα μπουν αυτοκίνητα που σήμερα επιλέγουν τους παράδρομους ή άλλες διαδρομές για να μην πληρώνουν.

Άρα δυνητικά η κίνηση μπορεί να αυξηθεί. Εταιρείες και τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να θυσιάσουν τα έσοδά τους για αυτό και δεν θα είναι εύκολο να συμπλεύσουν με υπουργείο αν δεν λάβουν εγγυήσεις από το δημόσιο σε περίπτωση που τα έσοδα είναι χαμηλότερα από όσα έχουν υπολογίσει. Για φέτος τα έσοδα των παραχωρήσεων υπολογίζονται μαζί με την Εγνατία στο ύψος των 600 εκατ. ευρώ. Αναρωτιέται κανείς πώς το δημόσιο θα μπορούσε να εγγυηθεί ένα αντίστοιχο ποσό. Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η δυσκολία να υπάρξει μια συμφωνία, άσκηση που αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα με τις τράπεζες, στις οποίες μεταφέρουν νομοτελειακά οι εργολάβοι το μπαλάκι της ευθύνης και της διαπραγμάτευσης. Ο κ. Σπίρτζης πάντως δεν έχει κρύψει ότι στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για την μείωση των διοδίων θα μπει η επιμήκυνση των συμβάσεων παραχώρησης, σχέδιο που αντιμετωπίζουν πολύ θετικά οι εργολάβοι.

Σε κάθε περίπτωση και μέχρι να φανούν τα αποτελέσματα αυτών των διεργασιών, ο μόνος σίγουρος «πελάτης» του δορυφορικού συστήματος και της οπτικής αναγνώρισης πινακίδων είναι η Εγνατία Οδός, από την οποία ο υπουργός Υποδομών έχει επαναλάβει πολλές φορές ότι θα ξεκινήσει η χιλιομετρική χρέωση προς το τέλος του έτους (κατά άλλους το 2019). Η Εγνατία αποτελεί το ιδανικό δίκτυο καθώς διαθέτει ελάχιστους σταθμούς και δεν θα χρειαστεί να ξηλώσει πολλά διόδια για να υιοθετήσει το νέο μοντέλο χρέωσης.
Ανεξάρτητα από την έκβαση των διαπραγματεύσεων, το αφήγημα της δικαιότερης χρέωσης στο οδικό δίκτυο, το χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να κατευνάσει και τις εξοργισμένες κοινωνικές αντιδράσεις για το κόστος των διοδίων αλλά και για τους νέους σταθμούς που σχεδιάζονται εντός της Αττικής.

Ελάχιστοι πιθανώς γνωρίζουν ότι η συμβατική υποχρέωση της λειτουργίας των σταθμών κοστίζει στον κρατικό προϋπολογισμό καθώς ο παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα της αποζημίωσης. Για τη μη λειτουργία των δύο σταθμών σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη, που πρόσφατα το υπουργείο Περιβάλλοντος έδωσε το πράσινο φως για να κατασκευαστούν, εγκρίνοντας τους περιβαλλοντικούς όρους, η Νέα Οδός έχει αποζημιωθεί πλήρως τα προηγούμενα χρόνια ενώ έως την περασμένη Άνοιξη είχε λάβει 7 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τις υπολογιζόμενες απώλειες της εταιρείας παραχώρησης από τη μία λειτουργία των διοδίων.

Τι προβλέπει το υπουργείο για τη νέα υπηρεσία διοδίων

Η Υπηρεσία Οδικών Τελών, βάσει του ιδρυτικού της χαρακτήρα θα εποπτεύσει το σύνολο των οδικών έργων της χώρας με δικό της προσωπικό και θα λογοδοτεί απευθείας στον υπουργό Υποδομών. Η ίδια θα διαχειριστεί και λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία που προκηρύσσει το υπουργείο στις 20 Φεβρουαρίου.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει επίσης την ανάπτυξη και λειτουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων καθώς και το Ηλεκτρονικό Μητρώο Παρόχων Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων, που έχει συσταθεί στο υπουργείο Υποδομών. Θα έχει επίσης την ευθύνη της παρακολούθησης και απόδοσης των εσόδων (σ.σ στο νομοσχέδιο εξαιρούνται τα έργα παραχώρησης που κυρώθηκαν με νόμο το 2007), τον πλήρη έλεγχο του κέντρου παρακολούθησης διοδίων ενώ θα συντάσσει και θα εκδίδει προδιαγραφές υποχρεωτικής εφαρμογής για ενιαία ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, σε όλο το οδικό δίκτυο.

Τη διοίκηση της νέας υπηρεσίας, ασκεί διοικητής και υποδιοικητής που έχει διορίσει ο υπουργός ενώ προβλέπεται η στελέχωσή της με μετάταξη ή απόσπαση μόνιμων υπαλλήλων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν στο Δημόσιο ή σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα.

ΠΗΓΗ: 

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Περιστέρι: Βίντεο από την άγρια συμπλοκή μαθητών με τούβλα και σκουπόξυλα

04/10/2025, 15:13

Βίντεο ντοκουμέντο από το σοκαριστικό τροχαίο στην Αργυρούπολη όπου έχασαν τη ζωή τους δύο νέοι

04/10/2025, 15:05

Θύματα του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ οι έντιμοι αγρότες – Χάνουν την επιδότηση για τα βιολογικά

04/10/2025, 14:57

Στα προ κρίσης επίπεδα επιστρέφουν οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας

04/10/2025, 14:49

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη ιδιοκτήτης ΚΥΔ που δήλωνε δημόσιες εκτάσεις στη λίμνη Κάρλα

04/10/2025, 14:41

Ηράκλειο: Συνελήφθη ανήλικος που έριξε γροθιά σε 14χρονη μέσα σε σχολείο – Χειροπέδες και στην μητέρα του

04/10/2025, 14:33

Απεβίωσε η Βασιλική Γκουνέλα

04/10/2025, 14:25

Ε. Λιακούλη με πλοιοκτήτες μέσης αλιείας: «Φτωχός συγγενής» για την Κυβέρνηση οι αλιείς που αργοπεθαίνουν…

04/10/2025, 14:17

«Έφυγε» από τη ζωή η Πηγή Ζώτου

04/10/2025, 14:09

Ρόδος: Στις 13 Οκτωβρίου η δίκη του ιερέα που κατηγορείται ότι άλειψε γυμνό τουρίστα με λάδι

04/10/2025, 14:01
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK