• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

SUMMER 2017 MAGAZINE

Έναν μύθο θα σας πω… Θα επιμηκύνω την τουριστική περίοδο

15 Αυγούστου 2017, 18:29
in Ταξίδια
Ανάγνωση: 4 λεπτά

Του Τάσου Γούσιου/AlphaMarketing

Κάπως έτσι θα έπρεπε να ξεκινάμε όλοι εμείς οι «ειδικοί» όταν αναφερόμαστε στο καυτό αυτό θέμα για τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, μάλλον ορθότερα για τη διάρκεια που ένας προορισμός υποδέχεται επισκέπτες με σκοπό τον τουρισμό.

Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις για το θέμα αυτό. Αυτή που συναντάμε πιο συχνά είναι σε επίπεδο πολιτικής. Δεν υπάρχει αιρετός που να πέρασε από θέση ευθύνης στον Τουρισμό και να μην έχει αναφερθεί στο θέμα και να μην έχει υποσχεθεί ότι αυτός/ή θα βρει τη λύση.  Τα αποτελέσματα τα έχουμε στη διάθεση μας, μια τουριστική περίοδο διάρκειας, στην καλύτερη περίπτωση, τριών μηνών και τη μέση δαπάνη του επισκέπτη να πέφτει στα 430 €, τη στιγμή που στην Κύπρο κινείται στα 660 € και στην Ισπανία φτάνει τα 970 €.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται οι Τουριστικές Επιχειρήσεις και επαγγελματίες, συγκοινωνίες, καταλύματα, ταξιδιωτικά γραφεία, επιχειρήσεις με δραστηριότητες, ξεναγοί, οδηγοί βουνού κλπ, ένας μεγάλος κατάλογος που επωφελούνται από τον Τουρισμό και θα επιθυμούσαν να λειτουργούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με καλύτερες τιμές και προγραμματισμό.

Υπάρχει τρόπος λοιπόν να επιμηκυνθεί η Τουριστική περίοδος;

ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑΙ, το αποδεικνύουν προορισμοί, όπως η Κρήτη, η Άνδρος, η Κάλυμνος και επιχειρήσεις, που παραμένουν σε λειτουργία πέραν από την «καθορισμένη» περίοδο και επιδεικνύουν κερδοφορία.

μονοπατια (2)

Το ζήτημα είναι πολύπλοκο καθώς το τουριστικό προϊόν, σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό κ.Ευάγγελο Χρήστου, αποτελεί ένα αμάλγαμα υπηρεσιών και πόρων που προσφέρονται και ελέγχονται από διάφορες επιχειρήσεις,οργανισμούς και φορείς, και η υλοποίηση των προτάσεων αποτελεί συλλογική ευθύνη όλων, καθώς προϋποθέτειτην καλλιέργεια και την ανάπτυξη συνεργιών και κλίματος συνεργασίας μεταξύ όλων των τουριστικών εταίρων.

Πρακτικά οι διοικητικοί φορείς έχουν την βασική ευθύνη της λειτουργίας των υποδομών και την εξασφάλιση της πρόσβασης στον προορισμό, γεγονός που αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για έναν τόπο. Οι αεροπορικές συνδέσεις, το  οδικό δίκτυο, η καθαριότητα,  ένα καλό διακριτικό σύστημα αστυνόμευσης που να αποτρέπει την εγκληματικότητα, αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν την τουριστική ανάπτυξη.

Από πλευράς επιχειρήσεων θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία σε οριζόντια και κάθετη κατεύθυνση ώστε να δημιουργηθούν ελκυστικά τουριστικά πακέτα που θα δίνουν βάση στη σύγχρονη τάση της επιθυμίας του τουρίστα για την απόκτηση εμπειρίας στον τόπο που επισκέπτεται.

μονοπατια (4)

Οι επισκέπτες ενός προορισμού αγοράζοντας ένα τουριστικό πακέτο δεν αγοράζουν εισιτήριο, διαμονή σε ξενοδοχείο, εκδρομές και δραστηριότητες, αλλά όνειρα και την προσδοκία μιας εμπειρίαςπου φαντάζονται ότι θα βιώσουν κατά την επίσκεψή τους σε έναν τουριστικόπροορισμό ή κατά τη διαμονή τους σε ένα τουριστικό κατάλυμα.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων το κρίσιμο ζήτημα είναιη διαμόρφωση της ενός προϊόντος που θα ανταποκρίνεται στη συγκεκριμένη εμπειρία με χαρακτηριστικά υψηλήςποιότητας και καλής εξυπηρέτησης. Σκοπός οφείλει να είναι η προσφορά μιας αξέχαστης και βεβαίωςθετικής τουριστικής εμπειρίας που να μπορεί να προσφέρει ποικίλες ωφέλειες στον επισκέπτη, όπως σωματικές, ανάπαυση, αναψυχή, κοινωνικές, ανάπτυξη σχέσεων με άλλους ανθρώπους, ομάδες και πολιτισμούς, γνωστικές μάθηση, ανάπτυξη ικανοτήτων και ψυχολογικές, αυτοπραγμάτωση, προσωπικήέκφραση και ανάπτυξη.

Στην κατεύθυνση αυτή ο μαζικός τουρισμός σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο με τη χαμηλότερη τιμή, η οποία περιλαμβάνει μόνο τις στοιχειώδεις παροχές είναι φανερό ότι δεν ανταποκρίνεται στις επιθυμίες του σύγχρονου τουρίστα, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί, είναι έτοιμος να πληρώσει υψηλότερο τίμημα για τηναγορά αυτών των υπηρεσιών που θα τον ικανοποιήσουν απόλυτα.

Η μορφή τουρισμού που ανταποκρίνεται σε αυτό το σκοπό είναι ο εναλλακτικός τουρισμός που θεωρείται βιώσιμος τουρισμός και ο οποίος, κατά τον ορισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), «ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σημερινών τουριστών και των περιοχών προστατεύοντας και αυξάνοντας τις μελλοντικές ευκαιρίες. Οδηγεί στη διοίκηση όλων των πόρων με τέτοιο τρόπο ώστε οικονομικές, κοινωνικές και αθλητικές ανάγκες να ικανοποιούνται, ενώ διατηρεί την πολιτιστική ακεραιότητα, τις ουσιαστικές οικολογικές διαδικασίες, τη βιολογική διαφορετικότητα και τα συστήματα υποστήριξης ζωής».

Καταλήγοντας πρακτικά, για έναν τουριστικό προορισμό, θα πρέπει να γίνουν στοχευμένες κινήσεις με βάση Στρατηγικό Σχέδιο τεκμηριωμένο, ώστε να μην επιδέχεται αμφισβητήσεις από κανένα μέρος των εμπλεκόμενων με το τουριστικό προϊόν για τον συγκεκριμένο προορισμό.

Από πλευράς πολιτικής διοίκησης, από τους ανθρώπους δηλαδή που υπηρετούν στις συγκεκριμένες θέσεις, είτε πρόκειται για αιρετούς, είτε για διοικητικό προσωπικό, προτείνεται να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες και να δρομολογούνται ενέργειες που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα του προορισμού, τη λειτουργία των υποδομών καθώς και να ενθαρρύνουν και να υποστηρίζουν πρωτοβουλίες ιδιωτικών φορέων και επιχειρήσεων που αναλαμβάνουν το ρίσκο να παρουσιάσουν στην αγορά προϊόντα τουριστικά που στοχεύουν στην επιμήκυνση της περιόδου.

Από την άλλη πλευρά οι επιχειρηματίες θα πρέπει να αντιληφθούν τη δύναμη της δικτύωσης και να επιδιώκουν, ακόμη κι αν οι διοικητικές αρχές δεν ανταποκρίνονται, να δημιουργούν οριζόντια και κάθετα δίκτυα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ολοκληρωμένων ελκυστικών τουριστικών πακέτων τα οποία θα πληρούν τις ποιοτικές προδιαγραφές των αγορών στις οποίες στοχεύουν.

Ένα απλό παράδειγμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι η ανάπτυξη, σεΠανελλαδικό επίπεδο του Περιπατητικού Τουρισμού, στοχεύοντας στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και ιδιαίτερα στη Γερμανική αγορά, της οποίας οι κάτοικοι αναζητούν προορισμούς για τη μορφή αυτή των διακοπών, μια και βάσει ερευνών έχει διαπιστωθεί ότι ο περίπατος είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη δραστηριότητα και κίνητρο για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού, μετά την ποδηλασία.

Προορισμοί, όπως η Άνδρος, το Μαίναλο και πρόσφατα το Μέτσοβο προχώρησαν σε πιστοποίηση μονοπατιών και ήδη έχουμε απτά αποτελέσματα, καθώς οι ομάδες τουριστών για τον σκοπό αυτό έρχονται κυρίως Άνοιξη και Φθινόπωρο, εκτός δηλαδή των περιόδων αιχμής.

μονοπατια (1)

Συμπερασματικά λοιπόν προκύπτει ότι η επιμήκυνση ΜΠΟΡΕΙ να επιτευχθεί, αρκεί να υπάρξει συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, μελέτη των αγορών, δημιουργία των κατάλληλων προϊόντων, στρατηγικός σχεδιασμός και προσεκτική εκτέλεση προωθητικών ενεργειών και ΠΩΛΗΣΕΩΝ. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό να γίνει αντιληπτό μια και έχουμε συνηθίσει στην αναμονή βέλτιστων αποτελεσμάτων με βάση την αρχή της ελάχιστης ενασχόλησης, ή πολύ απλά να κάνουν ΑΛΛΟΙ τη δουλειά που ΕΜΕΙΣ πρέπει να κάνουμε.

SUMMER 2017 MAGAZINE LARISSANET

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Παγκόσμια Ημέρα Μετανάστη: Επιστροφή στην πατρίδα – Τι λένε δυο Σύροι που επέλεξαν να γυρίσουν στην χώρα τους

14/12/2025, 16:32

Παγκόσμια καταδίκη για το τρομοκρατικό χτύπημα στο Σίδνεϊ

14/12/2025, 16:29

Μέλη της Ε.Δ.Υ.ΘΕ στο μπλόκο της Νίκαιας

14/12/2025, 16:19

Παραμένουν στο μπλόκο του Προμαχώνα οι αγρότες – Κλειστός για φορτηγά ο μεθοριακός σταθμός

14/12/2025, 16:15

Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στην Αθήνα, οι κατηγορούμενοι από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

14/12/2025, 16:07

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων ζητάει από την Πολιτεία μέτρα για να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη

14/12/2025, 15:59

Guardian: Αμερικανικές εταιρείες μυρίζονται… πλούτο από την ανοικοδόμηση της Γάζας

14/12/2025, 15:43

Πώς θα πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας

14/12/2025, 15:34

Πρωτοφανές ξέσπασμα Βαλβέρδε κατά του δημάρχου της Ουρένσε: «Γ@@@μένοι πολιτικοί»

14/12/2025, 15:25

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες της Αχαΐας

14/12/2025, 15:14
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK