• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

Καταναλωτές: Πού πραγματοποιούν τις αγορές τους οι Έλληνες

27 Δεκεμβρίου 2025, 22:44
in Οικονομία
Ανάγνωση: 3 λεπτά

Η παράλληλη λειτουργία φυσικών καταστημάτων και διαδικτύου έχει διευρύνει σημαντικά τις επιλογές των καταναλωτών, έχοντας αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνονται και αγοράζουν.

Ωστόσο, ανάλογα με το προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν προτιμούν και διαφορετικό κανάλι πώλησης, ενώ οι επιλογές δείχνουν να διαφοροποιούνται ανάλογα τη γενιά και το φύλο.

Τρόφιμα, ποτά και σνακ

Κατ’ αρχάς τα σούπερ μάρκετ λειτουργούν ως βασικός κόμβος αγοράς στη με σημαντική διαφορά, έναντι των αντίστοιχων μεριδίων σούπερ μάρκετ σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο, για όλες σχεδόν τις κατηγορίες τροφίμων και ποτών, με ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 71% και 82%.

Το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφεται στα φρέσκα τρόφιμα, όπου το μερίδιο των σούπερ μάρκετ περιορίζεται, λόγω της ισχυρής παρουσίας των υπαίθριων/λαϊκών αγορών και των τοπικών ή ανεξάρτητων καταστημάτων.

Η θέση των σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών είναι στρατηγική, καθώς διαμορφώνει όχι μόνο το περιβάλλον λιανικής, αλλά και τις επιλογές, τη συχνότητα και την εμπειρία αγοράς (customer experience) για τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Προϊόντα ομορφιάς και καλλυντικά

Όπως επίσης αναφέρει η Future Consumer Index 2025 (EY) κατακερματισμένη εμφανίζεται η κατηγορία προϊόντων ομορφιάς και καλλυντικών, με επτά κατηγορίες σημείων πώλησης να διεκδικούν διψήφια μερίδια της συγκεκριμένης αγοράς.

Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα φαρμακεία (27%), ακολουθούν με ίδια ποσοστά τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών (24%) και τα σούπερ μάρκετ (24%) και έπονται τα πολυκαταστήματα/εμπορικά κέντρα (20%) και τα online καταστήματα (20%).

Με παρόμοια ποσοστά ακολουθούν η απευθείας αγορά από το φυσικό ή online κατάστημα της μάρκας (17%) και τα τοπικά ή ανεξάρτητα καταστήματα (15%).

Τα φαρμακεία και τα σούπερ μάρκετ επιλέγονται, κυρίως, από την Gen X, τα καταστήματα που λειτουργούν αποκλειστικά online και οι διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών επιλέγονται από τους Gen Z και Millennials, και τα πολυκαταστήματα/εμπορικά κέντρα από την Gen Z και την Gen X.

Καταναλωτές

Ένδυση και υπόδηση

Η αποτύπωση των σημείων πώλησης αναδεικνύει την κατηγορία των ρούχων και υποδημάτων ως ιδιαίτερα κατακερματισμένη και πολυκαναλική.

Πρόκειται για τη μόνη κατηγορία όπου τα καταστήματα που λειτουργούν αποκλειστικά online και οι διαδικτυακές πλατφόρμες κατέχουν την πρώτη θέση (34%).

Υψηλά μερίδια διεκδικούν, επίσης, τα καταστήματα outlet (33%), τα πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα (29%), τα τοπικά ή ανεξάρτητα καταστήματα (25%) και οι αγορές απευθείας από το κατάστημα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα της μάρκας (25%).

Οι γυναίκες δείχνουν σημαντικά μεγαλύτερη προτίμηση σε online αγορές, είτε μέσω πλατφόρμας ή απευθείας από το φυσικό καταστήματα της μάρκας, σε σχέση με τους άνδρες.

Επίσης, οι γυναίκες, αλλά και οι νεότεροι καταναλωτές, προτιμούν περισσότερο τα καταστήματα μεταχειρισμένων (second hand) και τα επώνυμα καταστήματα πολυτελείας για τις αγορές τους.

Αντίθετα, οι άνδρες εκφράζουν σημαντικά περισσότερο την προτίμησή τους στα εξειδικευμένα καταστήματα. Τέλος, τα τοπικά καταστήματα προσελκύουν σημαντικά περισσότερο τους Gen X αγοραστές.

Είδη σπιτιού και οικιακής φροντίδας

Τα είδη σπιτιού και οικιακής φροντίδας είναι ισχυρά συνδεδεμένα με το κανάλι των σούπερ μάρκετ (61%). Μικρότερα μερίδια συγκεντρώνουν τα τοπικά ή ανεξάρτητα καταστήματα (20%) και τα καταστήματα που λειτουργούν αποκλειστικά online (13%), οι αγορές απευθείας από το κατάστημα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα της μάρκας (10%) και τα εξειδικευμένα καταστήματα (10%), ενώ όλα τα υπόλοιπα σημεία πώλησης κυμαίνονται σε μονοψήφια ποσοστά.

Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη

To βασικό κανάλι αγοράς για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη είναι τα εξειδικευμένα καταστήματα (66%), ενώ το ίδιο ισχύει και για τα διαρκή αγαθά, όπως λευκές συσκευές και έπιπλα.

Ακολουθούν με πολύ μεγάλη διαφορά τα καταστήματα που λειτουργούν αποκλειστικά online και οι διαδικτυακές πλατφόρμες, που επιλέγουν, κυρίως, οι άνδρες και οι κάτοικοι Αττικής, και τα πολυκαταστήματα. Τέλος, η αγορά απευθείας από το φυσικό ή διαδικτυακό κατάστημα της ίδιας της μάρκας δεν ξεπερνά το 20%.

Πηγή: ot.gr

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Πέθανε ο Πέρι Μπαμόντε του συγκροτήματος The Cure

27/12/2025, 23:59

Αγρίνιο: Ελεύθερος ο άνδρας που απείλησε οικογένεια με κυνηγετική καραμπίνα ανήμερα Χριστούγεννα

27/12/2025, 23:52

Γ. Τσατραφύλλιας: Η κλιματική κρίση είναι ήδη παρούσα στη Μεσόγειο

27/12/2025, 23:43

Από τα ρέιβ πάρτι των Οινοφύτων στο έγκλημα που πάγωσε την κοινωνία: Το σκοτεινό life story του μητροκτόνου του Κολωνακίου

27/12/2025, 23:35

Τροχαίο στην Πατρών-Πύργου: Κατέληξε και ο 30χρονος που είχε τραυματιστεί – Η οικογένειά του δώρισε τα όργανά του

27/12/2025, 23:26

Η «γέννηση» της Αγιάς Σοφιάς – Αν ήταν άνθρωπος, σήμερα θα έσβηνε 1.488 κεράκια!

27/12/2025, 23:18

Θεσσαλονίκη: Αγέλη αγριογούρουνων στους δρόμους του Πανοράματος

27/12/2025, 23:09

Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις για τον θάνατο των 4 ορειβατών στα Βαρδούσια όρη

27/12/2025, 23:01

Νεκρός προπονητής της Βαλένθια και τα τρία παιδιά του σε ναυάγιο στην Ινδονησία

27/12/2025, 22:52

Καταναλωτές: Πού πραγματοποιούν τις αγορές τους οι Έλληνες

27/12/2025, 22:44
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK