Για δύο ημέρες, από τις 10 έως τις 11 Δεκεμβρίου 2025, το 5ο ΓΕΛ Λάρισας συμμετείχε με 2 καθηγητές, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας στην 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών φορέων και σχολείων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, με τίτλο Circular Practices for Education in the Digital Universe (CircEdu) (Κυκλικές πρακτικές για την Εκπαίδευση στο Ψηφιακό Σύμπαν) στο Πόρτο της Πορτογαλίας.
Αναλυτικά:
«Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από
• το ερευνητικό κέντρο KOLLEG FUR MANAGEMENT UND GESTALTUNG NACHHALTIGER ENTWICKLUNG GGMBH της Γερμανίας,
• το σχολείο Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących im. Józefa Piłsudskiego w Żywcu της Πολωνίας,
• το Higher School of Transport «Todor Kableshkov»- Sofia της Βουλγαρίας,
• το ερευνητικό κέντρο Sucessos Criativos, Lda της Πορτογαλίας,
• το σχολείο Hadiye Kuradaci Bilim Ve Sanat Merkezi της Τουρκίας,
• το σχολείο Fritz-Greve-Gymnasium Malchin της Γερμανίας και
• το 5ο Γενικό Λύκειο Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας».
Στην συνάντηση αυτή συμμετείχαν από τους εκπαιδευτικούς του 5ου Γενικού Λυκείου Λάρισας ο διευθυντής κ. Δημήτριος Παπαχατζόπουλος και ο υποδιευθυντής κ. Στέφανος Στάθης.
Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του προγράμματος είναι απαραίτητο η Ευρώπη να περάσει από την Γραμμική Οικονομία στην Κυκλική Οικονομία. Κατά την Γραμμική Οικονομία, τα προϊόντα παράγονται με πόρους που προέρχονται από τη φύση, χρησιμοποιούνται για κάποιο διάστημα και τέλος απορρίπτονται. Με τον τρόπο αυτό πολύτιμοι φυσικοί πόροι χάνονται, ενώ δημιουργούνται απορρίμματα, που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Κατά την Κυκλική Οικονομία, στόχος είναι η αύξηση της ζωής των χρησιμοποιούμενων προϊόντων, Με τον τρόπο αυτό εξοικονομούνται φυσικοί πόροι και ενέργεια. Τα νέα προϊόντα που προκύπτουν αποκτούν νέα προστιθέμενη αξία και συγχρόνως περιορίζεται η κατανάλωση νερού, η παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα και η περιβαλλοντική ρύπανση.
Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι
• να ενισχύσει τους δεσμούς ανάμεσα σε σχολεία, ερευνητικά κέντρα, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης από όλη την Ευρώπη.
• να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς στην ανταλλαγή καλών πρακτικών στο θέμα της Κυκλικής Οικονομίας.
• να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και των νέων ψηφιακών εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης.
• να διερευνήσει τις πιθανότητες ένταξης των αρχών της Κυκλικής Οικονομίας στο σχολικό πρόγραμμα.
• να ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία με τη δημιουργία ενός διαδικτυακού μαθήματος για την Κυκλική Οικονομία.
Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων το ερευνητικό κέντρο Kolleg fur Management und Gestaltung της Γερμανίας πρόσφερε ανατροφοδότηση για τη μέχρι τώρα πορεία των προσυμφωνημένων έργων υλοποίησης και εξέτασαν περισσότερους τρόπους εμπλοκής των καθηγητών των σχολείων στις δράσεις που προάγουν την κυκλική οικονομία, όπως για παράδειγμα: ανακύκλωση, επισκευή και επαναχρησιμοποίηση, βελτίωση φυσικού περιβάλλοντος σε τάξεις και αυλές.
Οι Πορτογάλοι διοργανωτές μας ενημέρωσαν για την πορεία ολοκλήρωσης του τρίτου πακέτου εργασίας που έχει σχέση με τη δημιουργία ενός διαδικτυακού κόμβου γνώσης, που θα περιέχει μια πολύ μεγάλη ποικιλία έτοιμων σχεδίων μαθήματος σε διάφορα σχολικά αντικείμενα με θέμα την κυκλική οικονομία, την πορεία ενημέρωσης του ιστότοπου του προγράμματος και τη στρατηγική εμπλοκής των καθηγητών.
Στο τέλος της συνάντησης συμφωνήθηκαν από όλους τους συναδέλφους καθηγητές των συμμετεχόντων σχολείων 21 προκλήσεις που θα υλοποιηθούν σε όλα τα σχολεία από τους μαθητές μας, περνώντας έτσι στη φάση της βιωματικής προσέγγισης της κυκλικής οικονομίας από τους πρωταγωνιστές της σχολικής κοινότητας και μελλοντικούς πολίτες, τα παιδιά μας. Αυτό άλλωστε αποτελεί και τον κεντρικό στόχο και τη φιλοδοξία του προγράμματος, η επένδυση στο ρόλο του ενεργού πολίτη και η τροποποίηση της συμπεριφοράς του, από αυτή του ακόρεστου καταναλωτή, σε εκείνη του ευαίσθητου στους φυσικούς πόρους πολίτη.
Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με την ξενάγηση σε πολιτιστικά αξιοθέατα της πόλης του Πόρτο καθώς και με μια σύντομη ιστορική αναδρομή σε σημαντικές χρονικές περιόδους της πόλης.
Το ραντεβού ανανεώθηκε για το διήμερο 23-24 Απριλίου 2026 στο Ζίβιετς της Πολωνίας, όπου θα επαναξιολογηθεί η πρόοδος του προγράμματος και θα σχεδιαστούν οι επόμενες δράσεις σύμφωνα με την εγκεκριμένη πρόταση και τις αντίστοιχες δεσμεύσεις».
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.























