Συνάντηση με το προεδρείο και τα μέλη του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Λάρισας πραγματοποίησε η Ευαγγελία Λιακούλη, Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, με αφορμή τις πρόσφατες κινητοποιήσεις του κλάδου, αλλά και το αναλυτικό υπόμνημα που κατέθεσαν οι ιδιοκτήτες ταξί και στο οποίο αποτυπώνονται οι έντονες ανησυχίες, αλλά και οι διαμαρτυρίες των επαγγελματιών οδηγών και ιδιοκτητών ταξί, απέναντι σε ένα περιβάλλον που –όπως τονίζουν– γίνεται ολοένα και πιο δυσμενές για την πλευρά τους.
Από την πλευρά του Σωματείου παρέστησαν εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου και συγκεκριμένα ο πρόεδρος κ. Ν. Πιπερίδης, ο γραμματέας κ. Α. Μεταξάς και το μέλος Θ. Καλαντζής που τόνισαν πως οι πρόσφατες νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης και ειδικότερα του Υπουργείου Μεταφορών έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο αβεβαιότητας, το οποίο πλήττει ευθέως τη βιωσιμότητα του κλάδου. Όπως τόνισαν, η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ‘’Κυρανάκη–Κεφαλογιάννη’’ απορρυθμίζει ουσιαστικά το επάγγελμα, επιτρέποντας μορφές μεταφοράς που λειτουργούν στρεβλωτικά και εις βάρος του νόμιμου ταξί, ανοίγοντας τον δρόμο για πρακτικές που υπονομεύουν τη νομιμότητα, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των μετακινήσεων.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο διαρκώς διογκούμενο φαινόμενο της υποκλοπής μεταφορικού έργου από ΕΙΧ, όπου –όπως επεσήμαναν οι εκπρόσωποι του κλάδου– παρατηρείται αδυναμία ή απροθυμία της Πολιτείας να εφαρμόσει με συνέπεια τον σχετικό νόμο. Οι ιδιοκτήτες ταξί του ν. Λάρισας ζήτησαν αυστηρούς και συνεχείς ελέγχους, τερματισμό των παράνομων πρακτικών και ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας που να προστατεύει το έργο όσων δραστηριοποιούνται νόμιμα.
Επιπλέον, ανέδειξαν την τεράστια οικονομική επιβάρυνση που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια, την ώρα που το κόστος καυσίμων, συντήρησης και λειτουργίας των αυτοκινήτων τους έχει αυξηθεί δυσανάλογα. Γι’ αυτό, όπως ανέφεραν, η δίκαιη αναπροσαρμογή κομίστρων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε το επάγγελμα να παραμείνει βιώσιμο και να μπορέσουν οι ίδιοι να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους, χωρίς να εξαναγκάζονται σε κατακόρυφη μείωση του εισοδήματός τους ή στην απαξίωση του επαγγελματικού τους εξοπλισμού.
Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε και στη συζήτηση για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μετά το 2035, με τα μέλη του Σωματείου να υπογραμμίζουν ότι χωρίς οργανωμένο σχέδιο, χωρίς επαρκείς υποδομές φόρτισης και χωρίς οικονομικά κίνητρα, η μετάβαση αυτή κινδυνεύει να εξελιχθεί σε δυσβάσταχτο βάρος για τους μικρούς επαγγελματίες. Σε αυτό, δε, το πλαίσιο, ζήτησαν ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, ουσιαστικό μεταβατικό στάδιο και στοχευμένα μέτρα ενίσχυσης, ώστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να μη δημιουργήσει νέες ανισότητες και αδικίες.
Πολύ έντονη ήταν και η κριτική τους στο ισχύον φορολογικό πλαίσιο και ειδικότερα στον Ν. 5073/2023, τον οποίο χαρακτήρισαν άδικο και δυσανάλογο, καθώς –όπως σημείωσαν– επιβάλλει τεκμήρια και υπολογισμούς που φορολογούν εισοδήματα τα οποία δεν υπάρχουν, ενώ τόνισαν την ανάγκη να θεσπιστεί ένα δίκαιο σύστημα, με βάση πραγματικά έσοδα και έξοδα, καθώς και την αναγκαιότητα ύπαρξης στοιχειωδώς αφορολόγητου ορίου.
Με τη συνάντηση να ολοκληρώνεται σε θετικό κλίμα, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί ο διάλογος, ώστε τα ζητήματα του κλάδου να αναδειχθούν θεσμικά και με συνέπεια, με στόχο δίκαιες, εφαρμόσιμες και κοινωνικά υπεύθυνες λύσεις, ενώ η από την πλευρά της, η Ευαγγελία Λιακούλη σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζει πολιτικές που αιφνιδιάζουν αρνητικά έναν ολόκληρο κλάδο, ο οποίος ωστόσο αποτελεί ζωτικό πυλώνα των δημόσιων μεταφορών, στηρίζοντας δεκάδες χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα. Καμία ουσιαστική διαβούλευση, κανένας σεβασμός στις πραγματικές συνθήκες εργασίας των ανθρώπων που βρίσκονται στον δρόμο, ‘’πάνω στο τιμόνι’’, από το πρωί μέχρι το βράδυ, καμία μέριμνα για τη βιωσιμότητά τους. Η κυβέρνηση οφείλει να ακούσει –και όχι απλώς να ‘’προσπεράσει’’– τη φωνή των οδηγών και των ιδιοκτητών ταξί που ζητούν μόνο το αυτονόητο: ισονομία, δικαιοσύνη, προστασία του νόμιμου μεταφορικού έργου και φορολογική μεταχείριση που να στηρίζεται στη λογική και στην κοινωνική ευθύνη. Το ΠΑΣΟΚ, κι εγώ προσωπικά, έχουμε αναδείξει επανειλημμένα αρκετά από τα παραπάνω ζητήματα στη Βουλή, όπως έχει κάνει και σε άλλες περιπτώσεις επαγγελματιών που αδικούνται. Σε αυτό το πλαίσιο, δεσμευόμαστε ότι θα δώσουμε ξανά τη μάχη, με ό,τι ‘’όπλο διαθέτουμε στη φαρέτρα μας’’, ώστε οι άδικες ρυθμίσεις να διορθωθούν. Οι Άνθρωποι των ταξί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι που κατά καιρούς αδικούνται από μία κυβέρνηση ‘’τιμωρητική’’, δικαιούνται ένα κράτος που να στέκεται δίπλα τους και όχι απέναντί τους, όπως κατά βάση τα τελευταία 6,5 χρόνια συμβαίνει…».
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.























