Προγράμματα “Δημιουργικής Γραφής” και Πρακτικής Ασκησης φοιτητών με τα Πανεπιστήμια Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, μέσω σύναψης Πρωτοκόλλων Συνεργασίας
Τη συνεργασία του με τα Πανεπιστήμια εγκαινιάζει το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας, έχοντας δρομολογήσει για τη φετινή χρονιά την ανάπτυξη δράσεων καινοτομίας προσανατολισμένων στην αυτοβελτίωση των μαθητών και την εκπαιδευτική αριστεία και υλοποίησης προγραμμάτων πρακτικής άσκησης προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με δύο ΑΕΙ: το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Στοχεύοντας, σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους νόμου (Ν. 4692/2020), στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα Πρότυπα Σχολεία συνάπτουν Πρωτόκολλα Συνεργασίας με ανώτατα εκπ/κά ιδρύματα (ΑΕΙ) συμβάλλοντας αφενός μεν στην προαγωγή της έρευνας στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, αφετέρου δε στην εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων μέσω της πρακτικής άσκησης στο σχολείο. Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της εκπαιδευτικής θεωρίας και της σχολικής πρακτικής, καθώς και η προώθηση της καινοτομίας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Αυτή τη στιγμή ευρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η υλοποίηση του προγράμματος συνεργασίας που έχει συναφθεί ανάμεσα στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας και το Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» της Σχολής Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Την υλοποίηση του προγράμματος, μετά από σχετική πρόταση του Διευθυντή του εν λόγω Μεταπτυχιακού Προγράμματος, καθηγητή Δημιουργικής Γραφής και Λογοτεχνίας κ. Τριαντάφυλλου Κωτόπουλου, αποδέχθηκε ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος και την ενέκρινε, κατόπιν εισηγήσεώς του, το οικείο Επιστημονικό και Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ) των Προτύπων Σχολείων, με τη σύμφωνη γνώμη/εισήγηση του Προέδρου του Συμβουλίου, πανεπιστημιακού καθηγητή Φυσικής (ΔΠΘ) κ. Σταύρου Σταυρινίδη. Την τελική έγκριση έδωσε ομοφώνως με την υπ΄ αριθ. πρωτ. 104/08-10-2025 απόφασή της η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), η προεδρευομένη υπό του καθηγητού του ΕΜΠ κ. Νεκταρίου Κοζύρη.
Η συνεργασία αφορά σε εκπαιδευτική έρευνα πεδίου στο επίπεδο του σχολείο και υλοποιείται στο πλαίσιο εκπόνησης μεταπτυχιακής εργασίας από την κ. Αμαλία Σδρόλια, Δρ. Γερμανικής Γλωσσολογίας του Leibniz Πανεπιστημίου Αννοβέρου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας και σε συνεργασία με την καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου κ. Ελισάβετ Τσοκανταρίδου. Το ερευνητικό έργο εξετάζει την αναγκαιότητα της διδασκαλίας ενός θεατρικού έργου στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Λάρισας σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες στο Γενικό Λύκειο. Η προσέγγιση του επιλεγέντος θεατρικού έργου «Ο κύκλος με την κιμωλία» του γερμανού συγγραφέα Μπέρτολτ Μπρέχτ έχει σχεδιαστεί ώστε να ολοκληρωθεί στο πλαίσιο 22 διδακτικών ωρών και αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: πριν από την ανάγνωση, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης-παρουσίασης και μετά την ανάγνωση. Οι μαθητές/-τριες μελετούν ολόκληρο το βιβλίο και ερμηνεύουν τις στάσεις ζωής και τις αξίες των κεντρικών ηρώων, το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, την αξία της δικαιοσύνης και ευθύνης καθώς και την αλληγορία της καλοσύνης σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ, εργαζόμενοι ομαδικά, πειραματιζόμενοι με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και δραματοποίησης αξιοποιώντας τους λογοτεχνικούς χαρακτήρες και τα επεισόδια από το βιβλίο που μελέτησαν. Τέλος, οι μαθητές/τριες θα κληθούν να συνθέσουν τα δικά τους πρωτότυπα κείμενα που θα δραματοποιήσουν στα πλαίσια μιας σχολικής θεατρικής παράστασης στη γερμανική γλώσσα με μετάφραση στην ελληνική. Στο στάδιο αυτό η δράση θα υποστηριχθεί από τον Λαρισαίο ηθοποιό, σκηνοθέτη και θεατρικό συγγραφέα κ. Στέλιο Ντικούλη.
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ
Η ιδέα της διδασκαλίας ενός ξενόγλωσσου αυτοτελούς θεατρικού έργου μέσω δημιουργικής γραφής και θεάτρου είναι βασισμένη στη διαπίστωση ότι τα αυτοτελή λογοτεχνικά κείμενα επιτρέπουν στον/ην εκπαιδευτικό να εισάγει την ξένη γλώσσα με έναν φυσικό τρόπο, προάγοντας έναν πολιτισμικό πλουραλισμό, προωθώντας αρκετές δεξιότητες, όπως την εκμάθηση της ξένης γλώσσας όχι μόνο μέσω γραμματικής, ακρόασης, ανάγνωσης και γραφής, αλλά μέσω της σκηνικής γραφής, σκηνοθεσίας και δραματοποίησης ομαδικού θεατρικού έργου στην ξένη γλώσσα. Αυτό προωθεί την προσωπική αυτοέκφραση κάθε μαθητή/-τριας και τη συναισθηματική και γλωσσική του έκφραση. Για το λόγο έχει θεμελιώδη επίδραση στην ανάπτυξη στέρεων γλωσσικών μορφών και δεξιοτήτων στην εκμάθηση των γλωσσών. Οι μαθητές προσεγγίζουν βιωματικά το λόγο, αναπτύσσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητας ως πολύτιμη και τονωτική εμπειρία σε μια κοινή ανταλλαγή, απολαμβάνουν μια διαδραστική, μαθητοκεντρική, παιγνιώδη εκπαίδευση, η οποία ταξιδεύει, χαλαρώνει και διασκεδάζει. Επίσης η μαθησιακή τους πρόοδος εξαρτάται από τις εμπνευσμένες και δημιουργικές ευκαιρίες πειραματισμού και αλληλεπίδρασης στον εκπαιδευτικό χώρο, χωρίς το φόβο του σωστού και του λάθους, την αντιπαράθεση με ήρωες και γεγονότα με ένα μεταφορικό τρόπο μέσα από συμβολισμούς και επεξεργασία ενός ασυνείδητου υλικού που ισορροπεί μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.
* Αναφορικώς με τη συνεργασία του Προτύπου ΓΕΛ με τον Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ειδικότερα με το Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας αυτή αφορά στην υλοποίηση προγράμματος πρακτικής άσκησης προπτυχιακών φοιτητών μέσω της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, δεδομένου ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν το δικαίωμα διορισμού τους στη Β/θμια Εκπ/ση στο κλάδο «ΠΕ04.04 Βιολόγων». Έχει ήδη δρομολογηθεί η σύναψη Πρωτοκόλλου Συνεργασίας και η έγκρισή του αναμένεται στο προσεχές χρονικό διάστημα.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























