Έναρξη με Ανοιχτό μάθημα στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγ.Γεωργίου (Κάρλας 47)
Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου στις 19:00 με 22:00 η έναρξη με το πρώτο μάθημα γνωριμίας και κάθε Δευτέρα τις ίδιες ώρες στο Πολιτιστικό Κέντρο του Αγίου Γεωργίου του Δήμου Λαρισαίων (Κάρλας 47 & Λαζαρίδη).
Κύκλος εργαστηρίου Δεκέμβριος 2025-Ιούνιος 2026
Βασικός εκπαιδευτής ο ηθοποιός/δραματουργός Γιώργος Παπαδόπουλος.
Βοηθός εμψυχώτρια στο εργαστήρι, η ηθοποιός Μαρία Καλούδη.
Στο τέλος της εκπαιδευτικής περιόδου, θα παρουσιασθεί παράσταση εφαρμογής της δουλειάς του εργαστηρίου.
Πληροφορίες και εγγραφές στο τλφ 6974186545(κλήση/μνμ).
Δέκα άτομα είναι ο αριθμός όριο, των συμμετεχουσών/ντων.
Το Εργαστήρι Θεάτρου Ντοκουμέντο 2025-26 της ομάδας των Οδοιπόρων ανοίγει αυλαία και καλεί τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν σ’ αυτό μαγικό ταξίδι της παίδευσις στην τέχνη του Θεάτρου.
Ακόμα, θα υπάρξουν συνεργάτες -παλαιοί και νέοι- επαγγελματίες στον χώρο του Θεάτρου που ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα παραδώσουν σεμινάρια για την ιστορία Θεάτρου, την δραματουργία κειμένων, τον αυτοσχεδιασμό, την υποκριτική, την φωνητική, την μουσική, την σκηνογραφία, την ενδυματολογία και την σκηνοθεσία.
*Ως εργαζόμενοι στις παραστατικές τέχνες μέσα στην κοινωνία και πάντα με διάδραση με αυτήν ως μέλη της, πολίτες και καλλιτέχνες, αντιλαμβανόμενοι όλες τις κοινωνικές και οικονομικές πιέσεις που βιώνουμε όλες και όλοι μας, τα δίδακτρα μηνιαίως για την συμμετοχή στο εργαστήρι, είναι μόλις στα 20ευρώ.
*Τα εργαστήρια της ομάδας μας, πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Λαρισαίων.
Θέατρο Ντοκουμέντο
Iστορική αναδρομή και λίγα στοιχεία για το πως, γιατί δημιουργήθηκε και τι εστί.
To Θέατρο Ντοκουμέντο ή αλλιώς Θέατρο του Πραγματικού, που κάποιοι θεωρούν ως μία μετεξέλιξη του ιστορικού δράματος, ακουμπά τα χωρικά πεδία της ιστορίας και της δημοσιογραφίας, παραμένοντας πάντα ταυτόχρονα και κρινόμενο στο τέλος, ως καλλιτεχνική εργασία, ξεκίνησε στη Γερμανία από τον Έρβιν Πισκάτορ. Κατόπιν, το θέατρο-ντοκουμέντο μεταφέρθηκε στην Αμερική -με ενδεικτικό παράδειγμα τη «Ζωντανή Εφημερίδα» της Χ. Φλάναγκαν (1935)- αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όμως κατά καιρούς διώκεται ή απαγορεύεται, γιατί θεωρείται επικίνδυνο…
Το θέατρο ντοκουμέντο αντλεί το υλικό του, τους «μύθους» από ντοκουμέντα και πραγματικά γεγονότα, με απώτερο στόχο την αφύπνιση των πολιτών. Έργα, όπως ο «Αντιπρόσωπος» του Ρολφ Χόχουτ και η «Δολοφονία του Μαρά» ή η «Ανάκριση» του Πέτερ Βάις μέχρι τον «Φάκελο Όπενχάιμερ» του Χάιναρ Κίπχαρντ και τον «Τόλερ» του Τάνκρεντ Ντορστ, εμπνέονται από ιστορικά γεγονότα, προτείνοντας μια άλλη ανάγνωση αυτών των γεγονότων.
Το σύγχρονο δράμα-ντοκουμέντο ασχολείται με πολιτικά ή κοινωνικά ζητήματα, αλλά τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας είναι ρευστά: παράλληλα με τη μαρτυρία. Η μουσική και το οπτικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες κτλ) παραμένουν βασικά στοιχεία, όπως και η χρήση μη επαγγελματιών, στην πλειοψηφία τους, ηθοποιών, οι οποίοι τις περισσότερες φορές με κάποιον τρόπο συνδέονται με το γεγονός.
Το νέο κύμα του Θεάτρου- Ντοκουμέντου που ίσως θα έπρεπε πια να το ονομάσουμε Θέατρο-Ντοκιμαντέρ ξεκίνησε από την Γερμανία και πάλι, με την εξής καινοτομία: δεν παίζουν ηθοποιοί, αλλά πολίτες. Η ομάδα «Rimini Protokoll» ήταν η πρώτη που έφερε στη σκηνή απλούς πολίτες να μιλήσουν για το θέμα που έχει επιλέξει κι έχει απασχολήσει ή απασχολεί τα άτομα αυτά. Βασικό εργαλείο δουλειάς των καλλιτεχνών που ασχολούνται με αυτό το είδος είναι η έρευνα . Το θέατρο- ντοκουμέντο φέρνει επί σκηνής εκπροσώπους διάφορων κοινωνικών ομάδων, κάποιες φορές μαζί με επαγγελματίες ηθοποιούς, που θα καταθέσουν τις προσωπικές τους μαρτυρίες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει μια απόλυτα δομημένη σκηνοθετική γραμμή.
Τα τελευταία χρόνια πολλοί νέοι δημιουργοί, αλλά και μεγάλο μέρος του κοινού στρέφεται σε αυτό το τόσο ζωντανό είδος, που λειτουργεί ως βιωματική εμπειρία. Δεν έχει σημασία τόσο η θέαση, αλλά ο διάλογος που ανοίγει η παράσταση με το κοινό, ένας διάλογος που κάποιες φορές είναι και κυριολεκτικός. Εκεί όπου η τέχνη συναντάει την πραγματικότητα, και δη τη σκληρή πραγματικότητα, κανείς δεν μπορεί πλέον να μείνει απλός θεατής, πρέπει να πάρει θέση κι ίσως έτσι αναλάβει και δράση…
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























