Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, σε συνεργασία με τον οργανισμό Action Synergy SA, ο οποίος αποτελεί τον συντονιστή φορέα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ «ACADIMIA- European Teachers’ Academy for Creative and Inclusive Learning», πραγματοποίησε Σεμινάριο Κατάρτισης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Δημιουργικής και Συμπεριληπτικής Μάθησης ACAδIMIA, το Σάββατο 22 Νοεμβρίου και την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας.
Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Δημιουργικής και Συμπεριληπτικής Μάθησης ACAδIMIA αποτελεί σύμπραξη ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών οργανισμών από επτά (7) χώρες και στοχεύει να προωθήσει μεθοδολογίες, οι οποίες καθιστούν την εκπαιδευτική διαδικασία πιο δημιουργική και συμπεριληπτική, καθώς επικεντρώνεται στη χρήση δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας (στοιχεία της μεθόδου Μοντεσσόρι, θέατρο, Δράμα στην Εκπαίδευση, Παιχνιδοποίηση, Δημιουργική Πληροφορική κ.λπ.) σε διαφορετικές τάξεις, αξιοποιώντας κυρίως τα αποτελέσματα προηγούμενων ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών.
Στο πλαίσιο αυτό, το ανωτέρω Σεμινάριο Κατάρτισης, στο οποίο συμμετείχαν δεκάδες εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, είχε ως στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στη χρήση δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας, την απόκτηση πρακτικών εργαλείων για το σχεδιασμό μαθημάτων με συμμετοχικό χαρακτήρα και ενεργητική μάθηση και την αμοιβαία ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ εκπαιδευτικών.
Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη, χαιρετίζοντας την έναρξη του διήμερου Σεμιναρίου Κατάρτισης, ανέφερε τα εξής:
«Το ευρωπαϊκό εγχείρημα ACAΔIMIA, το οποίο υλοποιείται με τη σύμπραξη πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών οργανισμών από επτά χώρες, αποτελεί μία από τις πιο συνεκτικές προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προωθήσει δημιουργικές, συμπεριληπτικές και παιδαγωγικά τεκμηριωμένες προσεγγίσεις στη μάθηση. Μέσα από τις δράσεις του αναμένεται να ωφεληθούν άμεσα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, αλλά και χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, έχοντας ένα μεγάλο εύρος επιρροής, που δεν αποτυπώνει απλώς αριθμούς, αλλά καταδεικνύει τον βαθμό στον οποίο η παιδαγωγική καινοτομία μπορεί να μετασχηματίσει ουσιαστικά το σχολικό περιβάλλον.
Στο επίκεντρο της σημερινής προσπάθειας βρίσκεται η βασική αρχή ότι: η διδασκαλία που προσφέρει χώρο στη φαντασία, στη συμμετοχή και στη δημιουργική έκφραση έχει τη δύναμη να καταστήσει τη μάθηση βαθιά, βιωματική και συμπεριληπτική. Αποτελεί κοινό τόπο, άλλωστε, ότι η εκπαίδευση του 21ου αιώνα δεν μπορεί να αρκεστεί στη μετάδοση πληροφοριών· οφείλει να διαμορφώνει ενεργούς, κριτικά σκεπτόμενους και δημιουργικούς πολίτες. Και αυτό είναι κάτι που επιτυγχάνεται όταν ο/η μαθητής/τρια τοποθετείται στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας και ενθαρρύνεται να εξερευνήσει, να αλληλεπιδράσει, να εκφράσει και να συνδημιουργήσει. Στο πλαίσιο αυτό, οι μέθοδοι που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου Κατάρτισης αποτελούν σημαντικά εργαλεία για κάθε σύγχρονο εκπαιδευτικό…
Θα ήθελα να τονίσω ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αποκτούν τη μέγιστη δυνατή αξία μόνο όταν καταφέρνουν να ενεργοποιήσουν μια κοινότητα μάθηση, μια κοινότητα που στηρίζεται στη συνεργασία, στον διάλογο και στην κοινή μας προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό, συμπεριληπτικό και παιδαγωγικά δημιουργικό. Εσείς, οι εκπαιδευτικοί της πράξης, είστε οι βασικοί φορείς αυτής της αλλαγής. Με τη δική σας εμπειρία, με τη δική σας παιδαγωγική ευαισθησία, με τη δική σας αφοσίωση, οι καινοτόμες προσεγγίσεις του προγράμματος ACAΔIMIA μπορούν να βρουν έδαφος και να καρποφορήσουν.
Κλείνοντας, θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση της σημερινής δράσης: τους συνεργάτες μας από την Action Synergy SA, τους ακαδημαϊκούς εταίρους από την Ευρώπη, καθώς και τα στελέχη της Διεύθυνσης που εργάστηκαν με συνέπεια και επιστημονική τεκμηρίωση για τον συντονισμό της επιμόρφωσης. Κυρίως, όμως, θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που αφιερώνετε τον χρόνο, την ενέργεια και την παιδαγωγική σας φροντίδα για να προσφέρετε στους μαθητές μας ένα σχολείο πιο δίκαιο, πιο δημιουργικό και πιο συμπεριληπτικό».
Στο ανωτέρω Σεμινάριο Κατάρτισης, παρουσιάστηκαν με βιωματικό τρόπο στους/στις συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, η μέθοδος «Digital Storytelling», με Υπεύθυνο Οργανισμό το Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα, όπως επίσης και η μέθοδος «Gamification», με υπεύθυνο οργανισμό την Action Synergy SA, προκειμένου να ενσωματωθούν στο διδακτικό έργο και στις σχολικές δράσεις.
Φωτογραφικά στιγμιότυπα:



Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























