• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

Αυξάνεται η δυσπιστία στις ψηφιακές συναλλαγές

19 Νοεμβρίου 2025, 22:24
in Ελλάδα
Ανάγνωση: 2 λεπτά

Το 63% αντιμετωπίζει με καχυποψία μια προσφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν αυτή μοιάζει «πολύ καλή για να είναι αληθινή». Μάλιστα ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, σχεδόν οι τέσσερις στους δέκα, αναφέρουν ότι θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τις διαδικτυακές απάτες πιο δύσκολα ανιχνεύσιμες και επομένως τους ίδιους πιο ευάλωτους.

Παράλληλα το γεγονός ότι ένας στους δύο καταναλωτές δεν είναι βέβαιος για την ικανότητά του να αναγνωρίσει περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από AI αναγκάζει πλέον πέντε στους δέκα να είναι δύσπιστοι στις συναλλαγές όταν η ανάρτηση προέρχεται από άγνωστη πηγή.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για λογαριασμό της Visa. Η έρευνα εξέτασε τις αντιλήψεις των καταναλωτών ως προς την τεχνητή νοημοσύνη και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με έμφαση στις απάτες και την ασφάλεια συναλλαγών στο Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι ενδεικτικό πως το 46% δηλώνει καχύποπτο όταν η ποιότητα του περιεχομένου είναι χαμηλή και όταν η μέθοδος πληρωμής μοιάζει ασυνήθιστη ή μη ασφαλής. Επίσης το 44% είναι επιφυλακτικό απέναντι σε έναν λανθασμένο ή ύποπτο σύνδεσμο URL.

Πάντως οι νεότεροι πιστεύουν πως αναγνωρίζουν με μεγαλύτερη σιγουριά περιεχόμενο που δημιουργήθηκε με ΑΙ, ωστόσο στο γενικό σύνολο το 53% των συμμετεχόντων δηλώνει πως δεν είναι ιδιαίτερα ή καθόλου σίγουροι για την αναγνώρισή του.

Το βέβαιο είναι ότι υπάρχει προβληματισμός, με τέσσερις στους δέκα να πιστεύουν πως η ΑΙ θα δυσκολέψει την αναγνώριση διαδικτυακής απάτης, το 34% να θεωρεί πως θα δυσκολέψει την αναγνώριση σε κάποιες περιπτώσεις αλλά θα διευκολύνει την ανίχνευσή τους σε άλλες, ενώ ένα 10% δεν αναμένει καμία επίδραση.

Το «phishing» παραμένει η πιο διαδεδομένη μέθοδος εξαπάτησης, αφού έξι στους δέκα δηλώνουν ότι έχουν στοχοποιηθεί μέσω αυτής. Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο ότι οι απάτες που αξιοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ή τεχνικές deepfake αναγνωρίζονται πλέον μόνο από το 7% των καταναλωτών. Αν και προσπαθούν να είναι προσεκτικοί, το 83% των καταναλωτών δηλώνει ότι ελέγχει τη νομιμότητα ενός διαδικτυακού πωλητή πριν προχωρήσει σε αγορά, ενώ το 76% πως είναι απίθανο να κάνει κλικ σε διαφήμιση που δημιουργεί «αίσθηση κατεπείγοντος».

Οι επιπτώσεις για όσους τελικά έπεσαν θύματα διαδικτυακής απάτης είναι η οικονομική απώλεια (22%), η συναισθηματική ταλαιπωρία (17%) και ο δισταγμός ή φόβος απέναντι στις διαδικτυακές συναλλαγές (16%). Από όσους υπέστησαν οικονομική ζημιά, το 63% έχασε ποσά έως 199 ευρώ, ωστόσο οι συνέπειες εκτείνονται πέρα από την οικονομική απώλεια, καθώς ύστερα από απόπειρα εξαπάτησης το 41% δηλώνει πως έγινε / θα είναι πιο προσεκτικό στο μέλλον αλλά παραμένει ανοιχτό να εμπιστευθεί μικρότερες ή νέες επιχειρήσεις για διαδικτυακές αγορές, ενώ το 37% περιορίζει τις αγορές του μόνο σε μεγάλες, γνωστές επιχειρήσεις.

Τέλος, για το 60% των ελλήνων καταναλωτών οι διαδικτυακές απάτες στα κοινωνικά δίκτυα γίνονται ολοένα και πιο εξελιγμένες, ενώ το 37% πιστεύει ότι οι απατεώνες μιμούνται επιτυχώς αξιόπιστα brands ή πρόσωπα και το 27% ότι ο μεγάλος όγκος διαφημίσεων και χορηγούμενου περιεχομένου που φαίνεται νόμιμο δυσχεραίνει την αναγνώριση απάτης.

Πηγή: tanea.gr

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Χαμόγελο του Παιδιού: 65% περισσότερες επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες για κακοποιημένα παιδιά

19/11/2025, 23:34

Ελλάδα και Τσεχία πρωταθλήτριες στο άτμισμα στους εφήβους – Η εκστρατεία για να μπει στοπ

19/11/2025, 23:27

Συνελήφθη 63χρονος με μαχαίρι, ψαλίδι και σουγιά στο τσαντάκι του στο Δικαστικό Μέγαρο

19/11/2025, 23:20

Ευλογιά των αιγοπροβάτων: Τα ζώα θανατώνονται αλλά το γάλα αυξάνεται

19/11/2025, 23:13

Συνελήφθη 56χρονος αρχηγός κυκλώματος διακίνησης μεταναστών – Σε βάρος του εκκρεμούσε καταδικαστική απόφαση κάθειρξης 15 ετών

19/11/2025, 23:06

Λέρος: Στο δικαστήριο η φρικιαστική υπόθεση κακοποίησης τριών ανήλικων μεταναστών στο Π.Ι.Κ.Π.Α.

19/11/2025, 22:59

Αρνούνται τις κατηγορίες αρχηγός και υπαρχηγός του κυκλώματος «μαϊμού» – «Ο Σπύρος Μαρτίκας ήταν έτοιμος να καταπιεί δύο κουτιά χάπια» λέει η Βρισηίδα Ανδριώτου

19/11/2025, 22:52

Αδιανόητο περιστατικό: Μαθητής πήγε στο σχολείο με μπαλτά

19/11/2025, 22:45

Ηράκλειο: Τι υποστηρίζει ο δράστης του αιματηρού περιστατικού με έναν τραυματία

19/11/2025, 22:38

Γιάννης Πλούταρχος: Η stalker του τραγουδιστή ξεσπά – «Είναι λάθος του δικαστηρίου, τώρα στέκει αυτό;»

19/11/2025, 22:31
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK