• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

Η πρώτη Mercedes γεννήθηκε πριν από 125 χρόνια

16 Νοεμβρίου 2025, 20:23
in Αυτοκίνητο
Ανάγνωση: 2 λεπτά

Η πρώτη Mercedes γεννήθηκε πριν από 125 χρόνια, καθώς στις 22 Νοεμβρίου 1900 παρουσιάστηκε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο. Το εξαιρετικά καινοτόμο αυτό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε κατόπιν αιτήματος του Emil Jellinek, επιχειρηματικού εταίρου της DMG και παθιασμένου οδηγού. Ο ιδιαίτερα δικτυωμένος αυτός επιχειρηματίας ήταν τότε ο σημαντικότερος πελάτης της εταιρείας. Μόνο μέσα στο 1900, παραγγέλνει συνολικά 72 νέα οχήματα, τα οποία μεταπωλεί σε αγοραστές από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα της Ευρώπης.

Το Mercedes 35 ίππων ήταν ένα όχημα υψηλών επιδόσεων για την εποχή του. Κάλυπτε διάφορες κατηγορίες, όπως ως σπορ έκδοση είτε ως πολυτελές αμάξωμα που ήταν κατάλληλο για άνετα ταξίδια.

Μόλις 14 χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου από τους Carl Benz και Gottlieb Daimler, το Mercedes 35 hp του 1900 αποτέλεσε σταθμό με τον επαναστατικό συνολικό σχεδιασμό του, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική εξέλιξη του σύγχρονου αυτοκινήτου.

Ο Jellinek ζητά από τον επικεφαλής μηχανικό της DMG, Wilhelm Maybach, να κατασκευάσει ένα σύγχρονο, ισχυρό και ασφαλές όχημα που θα ξεπερνούσε τους περιορισμούς των πρώτων αυτοκινήτων χάρη στη μηχανολογική του καινοτομία. Η απαίτηση αυτή προκλήθηκε από το θανατηφόρο ατύχημα του οδηγού αγώνων Wilhelm Bauer, ο οποίος οδηγούσε ένα Daimler Phoenix 23 ίππων που είχε δηλωθεί από τον Jellinek στην ανάβαση Nice La Turbie, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Αγώνων της Νίκαιας το 1900. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Jellinek συμμετείχε με το ψευδώνυμο «Mercédès», το μικρό όνομα της πρωτότοκης κόρης του. Λίγο αργότερα, αυτό το όνομα καθιερώνεται ως επίσημη ονομασία της μάρκας για τα αυτοκίνητα της DMG.

Το Mercedes 35 hp είναι το πρώτο αυτοκίνητο που απομακρύνεται εντελώς από την ιδέα της μηχανοκίνητης άμαξας. Το κέντρο βάρους, το μακρύ μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο προσφέρουν ένα επίπεδο οδικής ασφάλειας και σταθερότητας που δεν είχε επιτευχθεί ποτέ μέχρι τότε. Πρόσθετες καινοτομίες περιλαμβάνουν την κεκλιμένη κολόνα του τιμονιού και το κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη που λειτουργεί με το πόδι.

Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας 5,9 λίτρων, σχεδιασμένος από τον Josef Brauner, αποδίδει 35 ίππους στις 950 σ.α.λ. που ήταν ένα εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή. Η εφεύρεση του ψυγείου τύπου κηρήθρας από τον Maybach επιτρέπει την ιδιαίτερα αποτελεσματική ψύξη και τη διατήρηση της υψηλής απόδοσης.

Μετά από αυτή τη φάση τελειοποίησης το πρώτο Mercedes στην ιστορία αποστέλλεται στον Emil Jellinek στη Νίκαια στις 22 Δεκεμβρίου 1900. Ο επιχειρηματικός εταίρος της DMG συμμετέχει με αυτό το νέο είδος αυτοκινήτου στην Εβδομάδα Αγώνων της Νίκαιας, που πραγματοποιείται από τις 25 έως τις 29 Μαρτίου 1901 με εντυπωσιακή επιτυχία. Το Mercedes 35 hp κυριαρχεί στους αγώνες, κατακτώντας τη νίκη στη διαδρομή Νίκαια-Salon-Νίκαια, μήκους 392 χιλιομέτρων, καθώς και στην ανάβαση της La Turbie.

Μετά το Mercedes 35 hp του 1900, η DMG παρουσιάζει το 1901 τα αδελφά μοντέλα Mercedes 12/16 hp και Mercedes 8/11 hp. Αυτήν την πρώτη γενιά οχημάτων Mercedes διαδέχεται το 1902 η σειρά μοντέλων Mercedes-Simplex. Η ονομασία «Simplex» αναφέρεται στην απλότητα χειρισμού τους, η οποία ήταν εξαιρετικά προχωρημένη για την εποχή.

Μία ακόμη στρατηγικά καθοριστική απόφαση λαμβάνεται επίσης το 1900. Η DMG αγοράζει ένα οικόπεδο 185.000 τετραγωνικών μέτρων στο Unterturkheim. Ο Gottlieb Daimler δεν προλαβαίνει να δει αυτές τις σημαντικές εξελίξεις, καθώς απεβίωσε στις 6 Μαρτίου 1900, σε ηλικία μόλις 65 ετών. Ωστόσο, η καινοτόμος δυναμική της εταιρείας που ίδρυσε παραμένει αμείωτη και συνεχίζει να καθοδηγεί τη Mercedes-Benz προς το μέλλον.

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Στη 40ή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia ο Δήμαρχος Τεμπών Γιώργος Μανώλης

16/11/2025, 22:02

Ευ. Λιακούλη για αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή στη Σίνδο: «Για να μη θρηνήσουμε νέα Τέμπη – Αύριο η συζήτηση στη Βουλή»

16/11/2025, 21:55

Έκτακτη προβολή της Κινηματογραφικής Λέσχης Λάρισας

16/11/2025, 21:50

Οπερατικές μελωδίες στο κατάμεστο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας (φωτ. & βίντεο)

16/11/2025, 21:39

ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας:Όχι στους πολύμορφους «κόφτες» των εργαστηριακών εξετάσεων – Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας

16/11/2025, 21:35

Ο καυτός… χειμώνας της Κεντροαριστεράς και το ανοιξιάτικο στοίχημα

16/11/2025, 21:14

Πολυτεχνείο: 5 χιλιάδες αστυνομικοί, drones και αύρες – Τα έκτακτα μέτρα κυκλοφορίας για τη 52η επέτειο

16/11/2025, 21:07

Μέλη εμβληματικών ροκ συγκροτημάτων ενώνονται σε supergroup για καλό σκοπό

16/11/2025, 20:58

Τα κουκλάκια Labubu προσεχώς στους κινηματογράφους

16/11/2025, 20:52

24ωρη απεργία προκήρυξαν οι εργαζόμενοι και οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train στις 18 Νοεμβρίου

16/11/2025, 20:39
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK