• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

ΓΕΥΣΕΙΣ

Η οινική αρένα περιλαμβάνει ένα σύνολο ανθρώπων, που αποτελούν τη ζωτικότητά της

21 Οκτωβρίου 2025, 15:20
in Έξοδος
Ανάγνωση: 3 λεπτά

Γράφει ο Γιώργος Καούνας

Ο όρος προβολή συνήθως στη ψυχολογία, σχετίζεται (σ’ ένα μέρος της) με την αποποίηση των ευθυνών. Τι σημαίνει αυτό; Πως σε μια κοινωνική αρένα όπου συμμετέχουν ενεργά και απροκάλυπτα, ποικίλες κατηγορίες παραγόντων, (ζωντανών οργανισμών και υπηρεσιών), είμαι το γρανάζι όπου δεν  κατέχω τον πλήρης έλεγχο των απόψεών μου. Παράλληλα του εαυτού μου, αποκρύπτοντας  ταυτοχρόνως τα κενά μου, σ’ ένα κρυφτό μεταξύ αυτογνωσίας και παλιμπαιδισμού. Των επιλογών μου και της συμπεριφοράς μου. Μου αρέσει δηλαδή, να πετάω το μπαλάκι της – ευθύνης- δεξιά και αριστερά, προσπαθώντας, αποποιούμενος, να συρθώ ή κάπως να επιβιώσω, εντός του πολύπλευρου και κάπου – κάπου, ασφυκτικά τρομακτικού φαύλου κύκλου, στο όνομα της εμπόλεμης ονομασίας: Αγορά και ζήτηση.

Επομένως, ένα άτομο το οποίο δεν αποδέχεται ένα κομμάτι της εσωτερικής πλευράς του, δεν μπορεί να είναι ειλικρινής ούτε με τον ίδιο του τον εαυτό. Ούτε με το ίδιο του το προϊόν, ή το προϊόν που εκπροσωπεί. Άρα, με συνοπτικές διαδικασίες, δεν έχει θέση σε μια υγιή επαφή του συνόλου αγοράς και ζήτησης – επικοινωνίας. Εάν λοιπόν δεν υπάρχει η προαπαιτούμενη ειλικρίνεια με τον εσωτερικό μας κόσμο, πως θα εξάγουμε ειλικρίνεια σ’ ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο όπου η αγορά και η ζήτηση, απευθύνεται σε ειλικρινείς ανάγκες; Η ειλικρίνεια λοιπόν, έχοντας μια άλλη οπτική ματιά των πραγμάτων και των αποδείξεων, είναι το ήμισυ του παντός. Κυρίως, για όλους αυτούς,  που εδραιώνονται ή διασχίζουν την καθημερινότητά τους, στον χώρο της αγοράς. Του προϊόντος και της ζήτησης. Συγκεκριμένα στα ατελείωτα οινικά μονοπάτια. Η πώληση του κρασιού, απαιτεί ειλικρίνεια και διαφάνεια απέναντι στις πραγματικές ανάγκες του πελάτη ή καταναλωτή.

Τώρα, τι σχέση έχει η προβολή, η ψυχολογία, η αυτογνωσία και η ειλικρίνεια στους οινικούς λαβυρίνθους; Έχει. Και μάλιστα αποτελούν και το μίτο (σπάγγο) της Αριάδνης. Στον οινικό κόσμο, οι διάλογοι, πότε είναι γνήσια αυθεντικοί και πότε παθιάζονται από την αρέσκεια του γούστου. (Αυτό δεν σημαίνει πως δεν τους καθιστά αυθεντικούς, αλλά ίσως τους κάνει περισσότερο κατευθυνόμενους). Να ένα ψυχολογικό κομμάτι! Το οποίο είναι πέρα ως πέρα αυθεντικό και ειλικρινές. Όπως το – γυμνό μάτι-  παραμένει ανέκαθεν εν λευκό, έτσι και τα οινικά  χαρακτηριστικά που προέρχονται από την κάθε ποικιλία, ή ετικέτα, ξεχωρίζουν στη μύτη και στη στοματική μας κοιλότητα. Η ποιότητα δεν μπορεί να κρυφτεί. Έχουμε το θάρρος να το παραδεχθούμε αυτό ωστόσο; Ατόφια; Ή κρυβόμαστε πίσω από την αλαζονική μας συμπεριφορά, πίσω από ένα ψεύτικο χαμόγελο, που προδίδει την ειλικρίνειά μας μετατρέποντάς την σε θέατρο; Μπορείς να παραδεχθείς την οινική ανωτερότητα στο τυπικό της σύνολο και όχι κρυμμένος πίσω από χαμαιλεοντίστικες απόψεις και οινικές διπλωματίες; Ή το τελευταίο υπερέχει έναντι του κέρδους, της ροής και της μόδας; Ας μη ξεχνάμε πως το κρασί εκπροσωπεί την κουλτούρα και τη φιλοσοφία του.

Και όταν λέω εάν έχουμε το θάρρος να το παραδεχθούμε, είναι σαν να παραδεχόμαστε την ανώτερα της αντίπαλης  ομάδας που μας έβαλε τέσσερα εύκολα γκολ στο ντέρμπι της χρονιάς! Το σκεπτικό και η φιλοσοφία στο να παραδεχθούμε κάτι τέτοιο είναι ακριβώς το ίδιο. Το οινικό κομμάτι δεν το ταυτίζω με το ποδόσφαιρό. Προφανώς και όχι! Αλλά ταυτίζω ωστόσο τη δύναμη της ειλικρίνειας απέναντι στο ποιοτικό κρασί. Το αποδέχεσαι; Ή το βλέπεις στεγνά ανταγωνιστικά; Εκεί δημιουργείται το οινικό ρήγμα. Μια εξέλιξη που παραμένει στα οινικά μπουντρούμια του εγωισμού. Ωστόσο, το ταυτίζω με την προσπάθεια και την καινοτομία του εκάστοτε παραγωγού και της ταυτότητά του. Αντικρούοντας τις αντιλήψεις να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα, σαν να λέμε οινικά: Να πέσει περονόσπορος στο δίπλα αμπέλι από το δικό μου. Ξεχνώντας πως η – αρρώστια- μιας τέτοιας σκέψης δεν οδηγεί πουθενά παρά σε αφανισμό! Φανατισμό. Κλειστούς οινικούς ορίζοντες και σμίκρυνση αμοιβαίου σεβασμού.

Η δομή του κρασιού, είναι η ταυτότητά του. Επομένως αποτελεί την ισχύ του ίδιου του προϊόντος. Επομένως, οτιδήποτε κατατάσσεται στη κατηγορία – προϊόν-, ανήκει στην αρένα της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα στο κρασί; Της οινικής αρένα. Η οινική αρένα περιλαμβάνει ένα σύνολο ανθρώπων, που αποτελούν τη ζωτικότητά της. Ο καθένας από αυτούς έχει και το δικό του ρόλο. Τη δική του ευθύνη. Κι από αυτό το σημείο, τα γρανάζια της αγοράς, περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους, δίπλα- δίπλα, με τα υπόλοιπα γρανάζια συνυπάρχοντας. Όχι με σκοπό την αλληλοεξόντωσή τους, αλλά στο πλαίσιο ενός βιώσιμου συναγωνισμού. Εκτίμησης και συναναστροφής. Η ανταγωνιστικότητα δεν παραμένει θεατής. Συμμετέχει και η ίδια, ώσπου να δημιουργήσει τις ανισορροπίες της, κυρίως δε εκείνη η αθέμιτη.

Εκπροσωπώ ένα προϊόν, (συγκεκριμένα το κρασί), σημαίνει, εκπροσωπώ όλα εκείνα που με δένουν μαζί του. Που με ελκύουν και που με μαθαίνουν να αναπτύσσομαι εντός των συνόρου του. Το κρασί δεν απαιτεί την έπαρση αλλά την αυτοπεποίθηση που διαφέρει από κάθε τι που προβάλει. Κατέχω πλήρως τον έλεγχο των απόψεών μου και είμαι υπεύθυνος για την αυτογνωσία μου. Τόσο στο κομμάτι της πώλησης όσο και στο κομμάτι της γνώσης. Γιατί χωρίς γνώση και προσπάθεια στα οινικά σοκάκια, δεν υπάρχει και η απαιτούμενη συμπεριφορά στο γενικό- οινικό σύνολο.

Οι γουλιές που καταναλώνουμε έχουν σκοπό να μας φέρουν ακόμη πιο κοντά στο προϊόν που αγαπάμε και στους ανθρώπους που του δίνουν το δικό τους όραμα. Δεν είναι σφαίρες που πέφτουν ακατάπαυστα σ’ ένα πεδίο μάχης με σκοπό την αλληλοεξόντωση του ανταγωνισμού, αλλά τη συνεισφορά στον πολιτισμό, στην κουλτούρα, στους πελάτες αλλά και σε όλο το σύσσωμο οινικό κοινό. Ο οινόφιλος είναι υπηρέτης των αισθήσεων. Των γεύσεων και της καινοτομίας. Εάν δεν υπάρχει κάρτα μέλους τότε υπάρχει άπλετος χρόνος ακόμα να εκδοθεί.

Με μια προϋπόθεση ωστόσο. Να υπηρετήσει το κρασί στον οινικό κόσμο, ατόφια, γνήσια και αυθεντικά με την ειλικρίνεια να υπερκερδίζει, τόσο στην επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, στην οινική αρένα σε οποιοδήποτε παράγοντα σχετίζεται με την αγορά και τη ζήτηση, όσο και με την ίδια του την αυτογνωσία.

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Ασφυκτικός ο θάνατος της 54χρονης που βρήκε τραγικό θάνατο από τα χέρια του 18χρονου γιου της στα Τρίκαλα

21/10/2025, 18:18

Συνάντηση Δημ. Κουρέτα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Πληγέντων Κτηνοτρόφων

21/10/2025, 18:10

ΙΕΛΚΑ: Φθηνότερο το ελληνικό καλάθι στα σούπερ μάρκετ σε σχέση άλλες χώρες

21/10/2025, 18:02

Αλ. Χαρίτσης: Δεν υπάρχει Δημοκρατία χωρίς διαμαρτυρία – Η καταστολή έχει γίνει κυβερνητική μέθοδος

21/10/2025, 17:54

Δ. Νατσιός: Μετατρέπετε ένα σύμβολο ενότητας σε σύμβολο διχόνοιας

21/10/2025, 17:46

Ρόδος: Επιχείρησε να προκαλέσει ανάφλεξη μέσα στο Αστυνομικό Μέγαρο

21/10/2025, 17:38

Μαγνησία: Ρήμαξαν τις εκκλησίες του Κατηχωρίου- Πως έδρασαν οι ιερόσυλοι

21/10/2025, 17:30

Υποχρεωτική και δωρεάν η απογραφή όλων των ανελκυστήρων έως 30 Νοεμβρίου

21/10/2025, 17:22

Καταγγελία Ασλανίδη: Μας απειλούν με προσαγωγές, αν δεν αιτιολογήσουμε την εκταφή των παιδιών μας

21/10/2025, 17:14

Δ. Κουτσούμπας: Την ορμή του λαού δεν τη σταματούν ούτε νόμοι, ούτε τροπολογίες, ούτε περιφράξεις

21/10/2025, 17:06
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK