Η αλήθεια είναι πως το σκεφτήκαμε αρκετά πριν αποφασίσουμε να αρχίσουμε να γράφουμε αυτό το θέμα. Δεν είναι να… βάζεις τέτοιες ιδέες σε (όχι όλους, αλλά πολλούς) Έλληνες επιχειρηματίες. Να βγάζει η εταιρία τους υπερκέρδη με ελάχιστους υπαλλήλους; Μα αυτό είναι (μπίζνες) όνειρο, δεν είναι; Μόνο που δεν είναι για όλους. Πρέπει να ‘σαι Temu. Θεέ μου.
Να το πούμε ευθύς αμέσως, μην σε κρατάμε και σε αγωνία: Ο κινέζικος κολοσσός, μόνο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, έβγαλε πέρυσι 120 εκατ. δολάρια κέρδος (171% πάνω σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, που το ίδιο νούμερο είχε διαμορφωθεί στα 44,1 εκατ. δολάρια). Οι λογαριασμοί που κατατέθηκαν για τον μητρικό όμιλο του ομίλου στην ΕΕ, Whaleco Technology, με έδρα την Ιρλανδία, δείχνουν επίσης ότι τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν στα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 758 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Πόσους υπαλλήλους απασχολεί η Temu στην Ευρώπη; Όλους κι όλους 8 (ολογράφως: Οκτώ). Ούτε καν 11άδα δεν συμπληρώνουν για να πάνε να παίξουν μπάλα σε κάνα πρωταθληματάκι, να ξεσκάσουν…
«Πόσο φυσιολογικό είναι αυτό;» Σε ακούμε νοερά να ρωτάς. Και δίκιο έχεις. Μαζί σου είμαστε στο 100%. Αλλά η Temu έχει αλλάξει το παιχνίδι, τους όρους του. Και άλλες κινέζικες εταιρείες ομοίως, όπως η Shein. Η διαφήμιση που παίζει μέσα από τα social media είναι ιδιοφυώς σχεδιασμένη. Και κυρίως, οι τιμές είναι «τζάμπα» συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Κάπως έτσι, η Temu έφτασε να έχει πλέον περισσότερους από 115 εκατομμύρια πελάτες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση – κάτι που σημαίνει πως 1 στους 4 κατοίκους της ΕΕ αγοράζει από εκεί. Στην Ελλάδα παίζει και να είναι 1 στους 2, αν κρίνουμε από τα όσα ακούμε και βλέπουμε δεξιά και αριστερά..
Και έχει κι άλλο: Για όλα αυτά τα υπερκέρδη η κινέζικη εταιρία κατέβαλε φόρο μόλις 18 εκατ. δολάρια στην Ε.Ε.. Αναμενόμενο ήταν λοιπόν αυτή να αντιδράσει, παρότι δεν φημίζεται για την ταχύτητα που το κάνει. Πέρασε ρύθμιση που δεν επιτρέπει σε δέματα αξίας κάτω των 150 ευρώ (130 λίρες) να αποφεύγουν τους τελωνειακούς δασμούς. Αντλώντας έμπνευση από αντίστοιχη κίνηση των ΗΠΑ και του Καναδά – και αυτοί να κόψουν τη φόρα των Temu και Shein προσπαθούν.
Εξαιτίας αυτής της κατάστασης, τα προϊόντα που παράγονται εντός ΕΕ έχουν μεγάλο χάντικαπ. Δεν έχουν κατά διάνοια τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν στα ίσα εταιρίες όπως η Temu. Είναι αθέμιτη μια τέτοια κατάσταση και στρεβλώνει την αγορά. Δημιουργώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις και οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια σε λουκέτα και άρα, αργά ή γρήγορα, σε κρίση. Σκέψου το καλά λοιπόν πριν αγοράσεις κάτι ξανά από εκεί. Ναι είναι φτηνότερα. Ναι σε συμφέρει. Αλλά αν κοιτάξεις πέρα από το πρόσκαιρο και το ατομικό, αν το δεις μακροπρόθεσμα και μακροοικονομικά, «τζογάρεις» εναντίον της χώρας σου, της Ένωσης στην οποία αυτή ανήκει. Τα λεφτά που πάνε εκεί, χάνονται από την ντόπια αγορά. Και δεν γυρίζουν πίσω με κάποιο τρόπο. Συνεπώς θα (μας) λείψουν. Πολύ.
Πηγή: menhouse.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.