Καθημερινή ταλαιπωρία βιώνουν οι επιβάτες στον σιδηρόδρομο, με τις καθυστερήσεις των δρομολογίων να συγκαταλέγονται στις συχνότερες καταγγελίες τους.
Ιδιαίτερα στον προαστιακό, στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς, ο συνολικός αριθμός των καταγγελιών (όχι μόνο καθυστερήσεις) αυξήθηκε κατά 28,7% το 2024 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, ένδειξη πως για αυτούς η κατάσταση επιδεινώνεται, όπως προκύπτει από την έκθεση δραστηριότητας της ΡΑΣ ως εθνικού φορέα επιβολής του κανονισμού 2021/782 σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών.
Η σχετική έκθεση έλαβε την έγκριση της Ολομέλειας και αποστέλλεται στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA).
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2024, στη Hellenic Train υποβλήθηκαν συνολικά 2.931 καταγγελίες (από 2.573) οι οποίες αφορούν 5.476 περιπτώσεις (αποζημιώσεις, καθυστερήσεις, βλάβες, προσωπικό, καθαριότητα κ.ά.).
Ο αριθμός των επιβατών-εισιτηρίων ανήλθε σε 14,031 εκατ. έναντι 12,796 εκατ. το 2023, χρονιά που στιγματίστηκε από την τραγωδία των Tεμπών αλλά και την καταστροφή εκατοντάδων χιλιομέτρων δικτύου εξαιτίας της κακοκαιρίας «Daniel».
Οπως παρατηρεί και η ΡΑΣ, η δύσκολη συγκυρία του 2023 «έχει αντίκτυπο στην επιβατική κίνηση λόγω της ανασφάλειας των επιβατών και των δυσκολιών της σιδηροδρομικής υποδομής που απαιτεί βραδυπορίες».
Συνολικά η κατηγορία «αποζημιώσεις» βρέθηκε πέρυσι πρώτη στη λίστα με 19,74% επί του συνόλου των καταγγελιών και αφορούν σε επιστροφές κομίστρου λόγω καθυστερήσεων. Δεύτερη είναι η κατηγορία «εισιτήρια-κάρτες», με 14,05% που –όπως και την προηγούμενη χρονιά– συνδέεται με καταγγελίες για πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, αλλά και την ανάκτηση εισιτηρίων λόγω καθυστερήσεων ή ακυρώσεων δρομολογίων.
Τρίτη στη λίστα είναι οι «καθυστερήσεις» με ποσοστό 13,20%, η οποία αφορά κατά κύριο λόγο σε επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις, ενώ οι καταγγελίες για βλάβες ανήλθαν στις 180, αντιπροσωπεύοντας το 3,3% του συνόλου των καταγγελιών.
Οι περιφερειακές γραμμές (Πειραιάς – Κιάτο, Αθήνα – Χαλκίδα κ.λπ.) συγκέντρωσαν κατά την περυσινή χρονιά το μεγαλύτερο ποσοστό καταγγελιών (36,44%) με τις υπεραστικές (32,92%) και τις προαστιακές να ακολουθούν (18,63%).
Από τα υπεραστικά δρομολόγια, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγγελιών συγκεντρώνει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, γεγονός που συνδέεται και με τον υψηλό όγκο επιβατικής κίνησης, ενώ οι καταγγελίες στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς αυξήθηκαν σχεδόν 29% το 2024, σε σύγκριση με το 2023.
Πηγή: kathimerini.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.