Σε ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:
«Το τελευταίο διάστημα τα δικαστήρια επιδικάζουν αναδρομικά και αποζημιώσεις σε αδιόριστους επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις, οι εκπαιδευτικοί έχουν παραλειφθεί παρανόμως από τους διορισμούς προηγούμενων ετών.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις η Ελένη και η Όλγα, οι οποίες σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου έπρεπε να έχουν διοριστεί από 1/9/2010. Το δικαστήριο αναγνωρίζει την παράλειψη διορισμού τους ως παράνομη και επιδικάζει αναδρομικά για τα έτη 2018-2020. Δεν είναι όμως μόνο αυτές οι δύο περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δικαιώθηκαν. Ακόμα πιο χαρακτηριστική η περίπτωση της Αγγελικής, η οποία δικαιώθηκε ως επιτυχούσα του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2006 και έπρεπε να είναι διορισμένη από το 2007!!!
Και δεν είναι μόνο η Ελένη, η Όλγα ,η Αγγελική. Είναι η Αδαμαντία, η Κατερίνα και η Ελένη Μ. με αποφάσεις που μιλούν για παράνομη παράλειψη διορισμού από 1/9/2009. Είναι ο Τάσος, η Μαριλένα, η Ευαγγελία και τόσοι άλλοι ακόμη!!!Ναι, οι αποφάσεις μιλάνε ξεκάθαρα για παράνομη παράλειψη διορισμού τους!!!
Ας κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή όσον αφορά τον γραπτό διαγωνισμό του 2008.
Το 2008 (αρχές του 2009) διεξήχθη γραπτός διαγωνισμός υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ για τον διορισμό αλλά και την πρόσληψη εκπαιδευτικών (αναπληρωτές) στη δημόσια εκπαίδευση για τα έτη 2009-2010 και 2010-2011, ο οποίος έμελλε να είναι και ο τελευταίος. Ο διαγωνισμός του 2008 – όπως άλλωστε και του 2006 και του 2004 – δεν ανήκε στη μεταβατική περίοδο κατά την οποία οι διορισμοί θα γίνονταν σε ποσοστό 60% από επιτυχόντες και 40% από έχοντες προϋπηρεσία αλλά θα έπρεπε να γίνονται σε ποσοστό 100% από τον διαγωνισμό. Αντ΄αυτού, διορίστηκε ένα μικρό ποσοστό και όταν η χώρα βυθίστηκε, ως γνωστόν, στη δίνη της οικονομικής κρίσης οι ελάχιστοι διορισμοί εκπαιδευτικών έγιναν δίνοντας προτεραιότητα στον πίνακα των εχόντων προϋπηρεσία και όχι στον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008, με ρυθμίσεις που έπαιρναν συνεχείς παρατάσεις.
Το 2015 το ΣΤΕ με την απόφαση 527 έκρινε αντισυνταγματικούς τους διορισμούς με μόνο προσόν την προϋπηρεσία. Ενώ ο νόμος Αρσένη (1998) είχε προβλέψει ότι σταδιακά το ποσοστό των προσλαμβανόμενων σε σχολεία θα έφτανε το 100% από το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, αυτό δεν ίσχυσε, όπως ήδη αναφέρθηκε, και με διαρκείς πολιτικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις υπήρχε μεροληψία υπέρ της αποκτηθείσης προϋπηρεσίας, ασχέτως τρόπου απόκτησής της.
Το διαμορφούμενο ποσοστό προσλήψεων κατά το 2008 ήταν 60% από ΑΣΕΠ και 40% από προϋπηρεσία – μιλώντας για ποσοστά αξίζει να δούμε την πενταετία 2009 – 2014, που το 60% στην εν λόγω πενταετία σε αριθμούς μεταφράζεται σε 1835 Ασεπίτες και το 40% σε 2670 άτομα με προϋπηρεσία.
Είναι εξόφθαλμο το γεγονός ότι το 40% υπερέβαινε κατά πολύ το 60%. Με απλά λόγια: η Ολομέλεια του ΣΤΕ έκρινε ότι το 40% των διορισμών εκτός ΑΣΕΠ (και δη «παραφουσκωμένο») παραβίαζε τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας.
Ωστόσο, αν και υπήρξε η γνωμοδότηση του ΣΤΕ η κατάφωρη παραβίαση του ποσοστού συνεχίστηκε μέχρι και την ψήφιση του νέου νόμου στο τέλος του 2019, δηλαδή όλη αυτή η κατάσταση διήρκησε 11 ολόκληρα χρόνια. Η συνέχιση της εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης είχε ως αποτέλεσμα να καλύπτονται θέσεις αναπληρωτών από έχοντες προϋπηρεσία και να παραλείπονται οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
Συνεπώς η πρόσληψη αναπληρωτών γινόταν επί ενός άρθρου που κρίθηκε αντισυνταγματικό και εις βάρος των επιτυχόντων του διαγωνισμού. Η μη απόκτηση προϋπηρεσίας από πολλούς Ασεπίτες, επομένως, οφείλεται σε αυτές τις παράτυπες ρυθμίσεις και όχι φυσικά στην άρνησή τους να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές. Είναι άδικο να βρίσκονται υπόλογοι λοιπόν για το γεγονός ότι δεν απόκτησαν τόση προϋπηρεσία, ώστε να απορροφηθούν με το νόμο του προσοντολογίου.
Οι περιπέτειες των Ασεπιτών όμως συνεχίστηκαν αφού το 2019 ο τότε υπουργός αποφάσισε, παρόλο που είχε την απόφαση ΣΤΕ στα χέρια του να σβήσει τα μόρια που με τόσο κόπο είχαν κατακτήσει οι επιτυχόντες στον διαγωνισμό. Με την αιφνίδια δε αλλαγή του συστήματος διορισμών, πολλοί κατρακύλησαν εκατοντάδες ή χιλιάδες θέσεις ώστε ακόμη και η πρόσληψή τους ως αναπληρωτές να είναι ακατόρθωτη. Και οι επόμενες ηγεσίες όμως δεν δείχνουν την πρόθεση να δώσουν λύση στο ζήτημα παρά τις επίμονες κρούσεις των Ασεπιτών και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο και παρά τις κατά καιρούς επερωτήσεις στη Βουλή τόσο από βουλευτές της αντιπολίτευσης αλλά και κάποιους της συμπολίτευσης.
Ανεξάρτητα από τη βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό, όλοι οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού 2008 θα έπρεπε να ήταν διορισμένοι είτε επειδή ήταν σε θέση διορισμού είτε επειδή θα δούλευαν ως αναπληρωτές και θα είχαν υψηλή προϋπηρεσία, και όχι να έχουν περιέλθει σε μια δίνη δικαστικών και εξωδικαστικών αγώνων για το αυτονόητο.
Αυτό θα συνέβαινε σε ένα κράτος δικαίου και αξιοκρατίας!!! Σε ένα κράτος που σέβεται τους νόμους που το ίδιο θέσπισε !
Αλλά όλα αυτά σε ένα κράτος δικαίου, όχι στην Ελλάδα!
Οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008 που παρανόμως στερήθηκαν τον διορισμό τους».
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.