Η δίκη για το θανατηφόρο τροχαίο αμαξοστοιχίας και οχήματος στη διάβαση των οδών Κάρλας και Μεθοδίου στη Λάρισα τον Ιούνιο του 2022 ολοκληρώθηκε χθες με την καταδίκη του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας, δύο σταθμαρχών και του πρώην προϊστάμενου του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ.
Κατά τη διάρκεια ωστόσο της δίκης ακούστηκαν πολλά περισσότερα για τη γενικότερη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου από τα προβλήματα εκείνης της ημέρας όταν έχασε τη ζωή του στο τροχαίο ο 34χρονος οδηγός του οχήματος.
Ζητήματα σχετικά με την υποστελέχωση του ΟΣΕ, την «παγιωμένη» κατάσταση μη τήρησης του πρωτοκόλλου, την ασυνεννοησία μεταξύ υπαλλήλων, τις χρονοβόρες διαδικασίες για την επιδιόρθωση των βλαβών, την απουσία δικλείδων ασφαλείας και τέλος τις προσπάθειες να συγκαλυφθούν ποινικά κολάσιμες πράξεις.
Όλα αυτά στη σκιά της μεγάλης τραγωδίας με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023. Χαρακτηριστική ήταν η φράση ενός σταθμάρχη που κατέθεσε ως μάρτυρας υπεράσπισης συναδέλφου του: «Η δουλειά του σταθμάρχη είναι να μην στέλνει το ένα τρένο πάνω στο άλλο» ανέφερε και το μυαλό των παρευρισκόμενων στο ακροατήριο δύσκολα δεν πήγε στον σταθμάρχη της 28ης Φεβρουαρίου του 2023 όταν με τους χειρισμούς του σύμφωνα με το κατηγορητήριο η επιβατική αμαξοστοιχία έφυγε από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας στη γραμμή καθόδου αντί για τη γραμμή ανόδου με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με την εμπορική που εκτελούσε το αντίθετο δρομολόγιο.
Σε λίγους μήνες οι παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου θα ακουστούν ξανά σε δικαστική αίθουσα και αυτή τη φορά με μεγαλύτερη ένταση καθώς οι νεκροί είναι 57 και οι ποινικές ευθύνες σύμφωνα και με την εισαγγελική πρόταση δεν κατανέμονται μόνο σε πέντε άτομα όσοι δηλαδή ήταν αρχικά κατηγορούμενοι στην υπόθεση του τροχαίου στην οδό Κάρλας.
Στη δίκη των Τεμπών οι κατηγορούμενοι θα είναι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου 36 και όλοι μαζί συνθέτουν την εικόνα της συνολικής λειτουργίας ή δυσλειτουργίας του Σιδηροδρόμου από το 2016 μέχρι το 2023. Από τις «αραχνιασμένες» συμβάσεις, δηλαδή για την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας, μέχρι το εποπτικό επίπεδο και την αδειοδότηση του Σιδηροδρόμου και την ίδια τη λειτουργία του Σταθμαρχείου Λάρισας το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Όπως κατέθεσε στο δικαστήριο ένας από τους κατηγορούμενους σταθμάρχες «ζήσαμε μια απίστευτη κατάσταση με τα Τέμπη» και αν σε αυτή τη ζοφερή ιστορία που ονομάζεται ελληνικός σιδηρόδρομος τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μικρή χαραμάδα αισιοδοξίας είναι πως όπως ανέφεραν στελέχη του σιδηροδρόμου στο δικαστήριο, «σήμερα είναι άλλος ΟΣΕ».
Κ.Κοντοκώστας
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.