Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Την ενοχή δύο σταθμαρχών και ενός μηχανοδηγού πρότεινε σήμερα η εισαγγελέας στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας στη δίκη για τη θανατηφόρα σύγκρουση αμαξοστοιχίας και οχήματος στη διάβαση των οδών Κάρλας και Μεθοδίου στη συνοικία του Αγίου Γεωργίου την 21η Ιουνίου του 2022.
Αντίθετα πρότεινε την απαλλαγή του σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας της 20ης προς 21ης Ιουνίου (22.00 – 6.00) και του τότε προϊστάμενου του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ. Η σημερινή δικάσιμος ολοκληρώθηκε με τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης και πολιτικής αγωγής ενώ νωρίτερα απολογήθηκαν δύο σταθμάρχες, πρωινής και απογευματινής βάρδιας, και ο Επιθεωρητής. Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται την Τετάρτη.
Ως προς τις ευθύνες του μηχανοδηγού η εισαγγελέας ανέφερε το γεγονός πως είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας της αμαξοστοιχίας στο σημείο κινούμενος με 83.28 χλμ./ω. αντί για 70 χλμ./ω. επισημαίνοντας μάλιστα πως ως έμπειρος και ικανός οδηγός γνώριζε τις παγίδες και τα διαχρονικά προβλήματα στο συγκεκριμένο σημείο. Να σημειωθεί πως ο μηχανοδηγός κατηγορείται για την κακουργηματική περίπτωση της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών ενώ όπως ανέφερε στην απολογία του δεν είχε ενημερωθεί για πρόβλημα στην διάβαση όταν ξεκίνησε το δρομολόγιο Βόλος-Λάρισα.
Το σκέλος της σύγκρουσης συνδέεται με την βλάβη στις μπάρες της διάβασης (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ) που ήταν γνωστή από τα ξημερώματα της 21ης και δεν είχε επιδιορθωθεί μέχρι το απόγευμα της ίδιας μέρας όταν και συγκρούστηκε το όχημα του 34χρονου με την διερχόμενη αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Από αυτή την ιστορία με την βλάβη προέκυψαν στη συνέχεια κατηγορίες για τους σταθμάρχες και τον Επιθεωρητή σχετικά με το αν πλαστογράφησαν στοιχεία, μόλις έμαθαν για την σύγκρουση, για την κίνηση της αμαξοστοιχίας και την ενημέρωση του μηχανοδηγού.
Κομβικό στοιχείο για την αποκάλυψη του δεύτερου σκέλους της υπόθεσης ήταν η ενέργεια του μηχανοδηγού να προβεί σε νομικές ενέργειες όταν έμαθε για την παραποίηση των στοιχείων. Τότε, στο πλαίσιο της έρευνας της Ασφάλειας Τροχαίας Λάρισας, «άνοιξαν» τα τηλέφωνα και από τις απομαγνητοφωνήσεις προέκυψαν συνομιλίες μεταξύ των σταθμαρχών της πρωινής και απογευματινής βάρδιας και του επιθεωρητή που αναφέρονταν στο συμβάν και στην παραποίηση των στοιχείων.
Στην απολογία του σήμερα ο σταθμάρχης της πρωινής βάρδιας ανέφερε πως λόγω φόρτου εργασίας παρέλειψε να αναφέρει το πρόβλημα στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής και ότι η φράση «φτιάξε ένα υπόδειγμα και άστο εκεί» προς την σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας ήταν για να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα η ίδια αργότερα στον πειθαρχικό έλεγχο από τον ΟΣΕ. «Θεωρώ ότι έκανα τα πάντα εκείνη την ημέρα» ανέφερε ο σταθμάρχης προσθέτοντας πως αν θα άλλαζε κάτι θα ήταν να γράψει στο βιβλίο.
Μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος σχολίασε την κατάσταση που υπήρχε τότε στον Σιδηρόδρομο με την συνεχή εργασία χωρίς ρεπό, την έλλειψη δικλίδων ασφαλείας, την έλλειψη προσωπικού και την μη επάνδρωση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου. «Ήταν μια δουλειά που ερωτευτήκαμε και μας πλήγωσε. Μας πέταξαν σε ένα γραφείο χωρίς κανένα σύστημα ασφαλείας», ανέφερε ο σταθμάρχης.
Για τον ίδιο η εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή του για την κακουργηματική περίπτωση της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και της απλής πλαστογραφίας κατά μεταβολή της κατηγορίας. Όπως ανέφερε, ο κατηγορούμενος έλαβε μέριμνα για την αναφορά της βλάβης όταν ξεκίνησε την βάρδια του ωστόσο οι παραλείψεις του αρχίζουν με την παράδοση στη συνάδελφο του η οποία έγινε «ατελώς» με αποτέλεσμα να υπάρχει αιτιώδης συνάφεια με το θανατηφόρο τροχαίο.
Ως προς την σταθμάρχισσα η εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή της για την πράξη της πλαστογραφίας ενώ για τον Επιθεωρητή και τον σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας πρότεινε την απαλλαγή τους. Για τον σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας η εισαγγελέας ανέφερε πως δεν φέρει καμία ευθύνη και ενήργησε ως όφειλε ενώ για τον Επιθεωρητή τόνισε πως το περιεχόμενο των συνομιλιών είναι ασαφές και δεν μπορεί να τεκμηριωθεί πλήρης απόδειξη ενοχής.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
























