Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Με τις απολογίες δύο κατηγορουμένων ολοκληρώθηκε η σημερινή δικάσιμος στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας για τη θανατηφόρα σύγκρουση αμαξοστοιχίας και οχήματος στην διάβαση των οδών Κάρλας και Μεθοδίου στη συνοικία του Αγίου Γεωργίου τον Ιούνιο του 2022.
Κατηγορούμενοι είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα, ο πρώην επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος είναι επίσης κατηγορούμενος στην υπόθεση των Τεμπών, και τρεις σταθμάρχες σε διαφορετικές βάρδιες της επίδικης μέρας.
Ο επιθεωρητής και μερικοί από τους σταθμάρχες κατηγορούνται και για πράξεις που έχουν να κάνουν με την πλαστογραφία καθώς όπως προέκυψε από την έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας και τις απομαγνητοφωνήσεις συνομιλιών, οι τελευταίοι φέρεται να προσπάθησαν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους με την παραποίηση κρίσιμων εγγράφων κίνησης της αμαξοστοιχίας.
Ο μηχανοδηγός κατηγορείται για το αδίκημα της διατάραξης με πρόθεση της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσου σταθερής τροχιάς με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, εξίσου επικίνδυνες με αυτές της παραβίασης κανόνων τεχνικού ελέγχου με περαιτέρω από αμέλεια αποτέλεσμα το θάνατο άλλου, και για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.
Θυμίζουμε πως η θανατηφόρα σύγκρουση έγινε το απόγευμα της 21ης Ιουνίου όταν ο 34χρονος οδηγός του οχήματος επιχείρησε να περάσει την διάβαση η οποία ήταν αφύλακτη καθώς οι μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ) είχαν χαλάσει και δεν λειτουργούσαν τουλάχιστον από το πρωί της 21ης.
Για το πρόβλημα πρώτος ενημερώθηκε λίγα λεπτά μετά τις πέντε το πρωί ο σταθμάρχης Λάρισας της βραδινής βάρδιας (22.00 – 6.00) από τον μηχανοδηγό που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα. Όπως ανέφερε ο σταθμάρχης στην απολογία του, με βάση την ενημέρωση που είχε από τον μηχανοδηγό κατέγραψε το πρόβλημα στο σχετικό υπόμνημα (1001), ωστόσο το σημείο που κατέγραψε εκείνη τη στιγμή δεν ήταν το σημείο από το οποίο πέρασε ο 34χρονος το απόγευμα.
Νωρίτερα απολογήθηκε ο μηχανοδηγός ο οποίος κατηγορείται ότι υπερέβη το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας με το οποίο θα έπρεπε να κινείται το τρένο στη συγκεκριμένη περιοχή δηλαδή με 70 αντί για 83 χλμ/ω που είχε εκείνη την ώρα το τρένο.
«Είχα αστοχία στην πέδη. Δεν φρέναρα την κατάλληλη στιγμή» ανέφερε μεταξύ άλλων στην απολογία του ο μηχανοδηγός επισημαίνοντας μάλιστα πως και με 70 χλμ/ω. να κινούνταν, δύσκολα θα επιβίωνε ο οδηγός του οχήματος από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Ανέφερε επίσης πως υπήρχε και ευθύνη του οδηγού γιατί από τη μεριά του υπήρχε ερυθρός σηματοδότης όπως και φωτόσημο στη δική του μεριά. Τόνισε πως δεν γνώριζε για το πρόβλημα στη διάβαση ενώ στην ερώτηση της εισαγγελέως γιατί με βάση την εμπειρία του και τα καταγεγραμμένα παράπονα των κατοίκων της περιοχής πέρασε από το σημείο με μεγάλη ταχύτητα, απάντησε πως η συγκεκριμένη ΑΣΙΔ σπάνια είχε βλάβη. Η εισαγγελέας ρώτησε επίσης αν θα υπήρχε απόκλιση στους χρόνους άφιξης αν κινούνταν με 70 χλμ/ω και αν θα είχε επίπτωση στην δουλειά του αυτή η απόκλιση. Ο κατηγορούμενος απάντησε καταφατικά και στις δύο ερωτήσεις.
Η δίκη θα συνεχιστεί την προσεχή Δευτέρα με τις απολογίες των υπολοίπων κατηγορουμένων.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.