• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

Μύθοι και αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

4 Αυγούστου 2025, 4:29
in Αυτοκίνητο
Ανάγνωση: 5 λεπτά

Οι παρακάτω απόψεις έχουν επικρατήσει σε βάθος χρόνου και τις ακούμε συχνά. Τι πραγματικά συμβαίνει, όμως; Ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσουμε τι ισχύει.

Τα μεταχειρισμένα είναι αναξιόπιστα

Μύθος. Όταν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν συντηρηθεί σωστά σύμφωνα με όσα προβλέπει ο κατασκευαστής και οι εργασίες είναι καταγεγραμμένες στο βιβλίο σέρβις, τότε διατηρεί την αξιοπιστία του και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Μάλιστα, εάν ένα καινούριο μοντέλο σε βάθος χρόνου έχει παρουσιάσει ζητήματα αξιοπιστίας, που αναφέρουν συχνά ιδιοκτήτες, π.χ. πρόβλημα σε συγκεκριμένο κινητήρα της γκάμας, στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, κ.ά. το γνωρίζετε πλέον και το αποφεύγετε.

Μεταχειρισμένα σημαίνει ακριβές επισκευές

Μύθος. Εάν μετά τον ενδελεχή επιτόπιο έλεγχο από εξειδικευμένους μηχανικούς που έχετε ορίσει, το αυτοκίνητο που επιλέξατε δεν έχει ζητήματα, τότε δε σημαίνει επειδή είναι μεταχειρισμένο θα πληρώνετε πολλά εάν χρειαστεί να επιδιορθώσετε κάτι στο μέλλον. Το κόστος για τα σέρβις και τα αναλώσιμα, αλλά και όποια ζημιά προκύψει εξαρτάται από τη μάρκα του μοντέλου και τις τιμές που έχει.

Τα μεταχειρισμένα δεν είναι ασφαλή

Μύθος. Τα σύγχρονα μεταχειρισμένα, ιδιαίτερα όσα κατασκευάστηκαν μετά το 2010, ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αλλά και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ακόμη και παλαιότερης χρονολογίας μοντέλα διαθέτουν ABS και ESP, εφόσον είναι υποχρεωτικό στην Ε.Ε. από το 2004 και το 2011 αντίστοιχα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πιο πριν από αυτές τις χρονιές δεν υπάρχουν μοντέλα που τα διέθεταν. Ενημερωθείτε πριν προβείτε σε οποιαδήποτε κίνηση.

Τα μεταχειρισμένα δεν έχουν εγγύηση

Μύθος. Πολλά νεότερης χρονολογίας μεταχειρισμένα αλλάζουν ιδιοκτήτη πριν λήξει η εργοστασιακή εγγύηση. Πολλές εταιρείες προσφέρουν εγγύηση μέχρι και 8 έτη ή 150.000 χλμ., με την προϋπόθεση ότι το σέρβις πραγματοποιείται σε επίσημο δίκτυο της εκάστοτε εταιρείας. Επομένως, δε χρειάζεται να ανησυχείτε για σοβαρές βλάβες αν υπάρχει ακόμα εργοστασιακή κάλυψη. Μην αμελήσετε να ρωτήστε τον ιδιοκτήτη εάν υπάρχει υπόλοιπο εγγύησης, όπως επίσης εάν αφορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο την εγγύηση της μπαταρίας του.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Σε πολλά πρόσφατα μεταχειρισμένα μοντέλα ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση.

Τα ηλεκτρικά μεταχειρισμένα πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές

Αλήθεια. Οι τιμές σήμερα στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά είναι συμφέρουσες σε σχέση με την αρχική τιμή αγοράς, την τεχνολογία, την άνεση και τις επιδόσεις, επειδή το αγοραστικό κοινό διατηρεί ακόμα επιφυλάξεις για τα ηλεκτρικά από «δεύτερο χέρι», αλλά και λόγω της έκπτωσης από την κρατική επιδότηση.

Δε γνωρίζουμε τη ζωή της μπαταρίας στο μεταχειρισμένο ηλεκτρικό μοντέλο

Μύθος. Στην αντίστοιχη αντιπροσωπεία μπορείτε να πραγματοποιήσετε μέτρηση για τη χωρητικότητα της μπαταρίας και να δείτε επίσημα το ποσοστό της.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Προς το παρόν, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να αποκτήσετε ένα καλό μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε συμφέρουσα τιμή.

Μεταχειρισμένο με λίγα χιλιόμετρα είναι συνήθως ελαττωματικό

Μύθος. Είναι πολλοί οι λόγοι (οικογενειακοί, προσωπικοί, επαγγελματικοί) για τους οποίους κάποιος πουλάει ένα αυτοκίνητο σχετικά νωρίς, οπότε δε σημαίνει ότι τα λίγα χιλιόμετρα κρύβουν κάποια παγίδα. Επίσης, εταιρείες leasing πωλούν αυτοκίνητα 2-3 ετών με σχετικά λίγα χλμ. Ο σωστός έλεγχος, όμως, είναι απαραίτητος.

Μεταχειρισμένο χρόνια σε ακινησία βγάζει προβλήματα

Αλήθεια. Χωρίς να σημαίνει ότι όλα τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία για αρκετά χρόνια (π.χ. παράδοση πινακίδων) είναι προβληματικά, το σίγουρο είναι ότι εκτός από ένα μεγάλο σέρβις, θα χρειαστεί να αλλαχθούν αναλώσιμα με καθόλου αμελητέο κόστος, (αναρτήσεις, τρόμπα βενζίνης, τσιμούχες, ελαστικά, κ.ά.). Επίσης, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα diesel, το οποίο είναι για καιρό ακινητοποιημένο, ενδεχομένως να παρουσιάσει πρόβλημα μυκητίασης του καυσίμου που έχει απομείνει στο κύκλωμα καυσίμου (ρεζερβουάρ, τρόμπα καυσίμου, μπεκ).

Πρέπει να αποφεύγουμε τα μεταχειρισμένα που έχουν πάνω από 150.000 χλμ.

Μύθος. Εάν το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά, έχει πραγματοποιήσει όλα τα προβλεπόμενα σέρβις, έχουν χρησιμοποιηθεί ανταλλακτικά, λάδια, βαλβολίνες σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε. Ωστόσο, όπως τονίζουμε πάντα, ζητήστε το βιβλίο συντήρησης, ελέγξτε αν έχουν γίνει όλα τα απαραίτητα σέρβις, τι βλάβες έχουν προκύψει, στα πόσα χιλιόμετρα και τι επισκευές έχουν γίνει. Υπάρχουν σφραγίδες και υπογραφές των συνεργείων, ακόμη και όταν δεν έχουν πραγματοποιηθεί σε επίσημο συνεργάτη της αντιπροσωπείας. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για μοντέλα ίδιας χρονολογίας σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή λόγω των πολλών χλμ. στο κοντέρ.

Ο νέος οδηγός πρέπει να οδηγεί αρχικά παλιό αυτοκίνητο για να αποκτήσει εμπειρία

Μύθος. Ένας νέος οδηγός πρέπει να έχει στη διάθεσή του όσο το δυνατόν πιο καινούριο αυτοκίνητο, άρα και πιο ασφαλές. Στην περίπτωση που η αγορά ενός καινούριου μοντέλου δεν είναι οικονομικά εφικτή, υπάρχουν πολλές επιλογές σε μεταχειρισμένα που είναι «σαν καινούρια» σε τεχνολογία, δηλαδή διαθέτουν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Οι νέοι οδηγοί πρέπει να οδηγούν σύγχρονα αυτοκίνητα με όλα τα συστήματα ασφαλείας.

Με το μεταχειρισμένο κερδίζεις την αξία απομείωσης (depreciation)

Αλήθεια. Το καινούριο αυτοκίνητο χάνει αμέσως μέρος της χρηματικής του αξίας. Η τιμή στα καινούρια αυτοκίνητα μειώνεται αρχικά κατά περίπου 20%, ενώ πέφτει η τιμή τους κατά περίπου 10% τον πρώτο χρόνο. Εάν αγοράσετε ένα αυτοκίνητο, για παράδειγμα τριών ετών, έχετε βγει ήδη κερδισμένος, αφού δεν έχετε επωμιστεί την αξία απομείωσης και έχετε αποκτήσει ένα σχετικά καινούριο αυτοκίνητο με πλέον σταθερή αξία.

Μπορώ να βρω premium μοντέλο με πολύ λιγότερα χρήματα

Αλήθεια. Στην περίπτωση των πολυτελών αυτοκινήτων, η απομείωση της αρχικής τους αξίας λειτουργεί προς όφελος του αγοραστή. Με ένα budget μεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ (φυσικά και υψηλότερο), μπορεί κανείς να επιλέξει μοντέλα με premium χαρακτηριστικά, μεγαλύτερης κατηγορίας και πλουσιότερο εξοπλισμό, αντί να περιοριστεί σε ένα καινούριο μικρό όχημα ή σε βασική έκδοση εισαγωγικού μοντέλου στην ίδια τιμή. Φυσικά, η χρονολογία, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, η συνολική κατάσταση του οχήματος, αλλά και το πόσο άμεσα θέλει κάποιος να πουλήσει το αυτοκίνητο (στην περίπτωση του ιδιώτη) διαμορφώνουν και την τιμή.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Μπορούμε να αποκτήσουμε premium μοντέλα παλαιότερης χρονολογίας σε προσγειωμένες τιμές.

Οι επίσημες αντιπροσωπείες πωλούν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Αλήθεια. Πολλές από τις αντιπροσωπείες πωλούν σε ιδιώτες μεταχειρισμένα μοντέλα από το στόλο τους με λίγα ή περισσότερα χιλιόμετρα αναλόγως την πολιτική τους. Τα μοντέλα είναι ελεγμένα, έχουν περάσει από τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους, διαθέτουν βιβλίο συντήρησης και εγγυημένη ποιότητα. Σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύονται και από εργοστασιακή εγγύηση, ενώ αρκετές φορές εκτός από καλύτερη τιμή, υπάρχουν και προνομιακοί όροι χρηματοδότησης.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Επίσημες αντιπροσωπείες πωλούν μεταχειρισμένα με λίγα ή περισσότερα χιλιόμετρα, πλήρη έλεγχο και πολλές φορές με προνομιακούς όρους χρηματοδότησης.

Έχουν ανέβει οι τιμές των μεταχειρισμένων

Αλήθεια. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί αύξηση τιμών. Για παράδειγμα, μετά τον κορονοϊό, η άνοδος των τιμών στα νέα μοντέλα, καθώς και οι πολύμηνες καθυστερήσεις στην παράδοσή τους χωρίς «κλειδωμένη» τιμή, συμπαρέσυραν τις τιμές προς τα πάνω και στην αγορά των μεταχειρισμένων, αφού εύλογα αυξήθηκε η ζήτησή τους. Ωστόσο, και πάλι οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν συμφέρουσες συγκριτικά με τα αντίστοιχα καινούρια, ενώ με προσεκτική έρευνα υπάρχουν πραγματικά πολύ καλές ευκαιρίες.

Ορισμένα μοντέλα διατηρούν τη μεταπωλητική τους αξία

Αλήθεια. Οι μάρκες που έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους, αλλά και μοντέλα που είναι αποδεδειγμένα ανθεκτικά σε βάθος χρόνου έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμη και αν αποκτήσετε μεταχειρισμένο το μοντέλο της αρεσκείας σας, η επένδυσή σας θα διατηρήσει την αξία της σε περίπτωση μελλοντικής πώλησης.

Μύθοι και Αλήθειες για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Τα Toyota Yaris όλων των γενεών είναι ένα παράδειγμα ότι κάποια μεταχειρισμένα διατηρούν τη μεταπωλητική τους αξία.

Ένα καλό μεταχειρισμένο είναι περισσότερο value for money από ένα καινούριο

Αλήθεια. Η σχέση κόστους/απόδοσης είναι συχνά πολύ καλύτερη στα μεταχειρισμένα. Ένα μικρό hatchback μπορεί να κοστίζει πάνω από 20.000 ευρώ, ενώ μπορείς να βρεις ένα μεταχειρισμένο crossover διετίας με καλύτερα χαρακτηριστικά και πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Συμπέρασμα

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου μοντέλου δε σημαίνει απαραιτήτως «δεύτερη ή αναγκαστική» επιλογή, αλλά τρόπος σκέψης και φιλοσοφίας. Μπορεί να μην έχει τη… μυρωδιά του καινούριου, αλλά προσφέρει τα ίδια σε συμφέρουσα τιμή. Ένα προσεκτικά επιλεγμένο μεταχειρισμένο μπορεί να είναι μία εξαιρετική περίπτωση αυτοκινήτου, που υπό άλλες συνθήκες δε θα μπορούσε κάποιος να αποκτήσει. Με άλλα λόγια, μεταχειρισμένο δε σημαίνει… παλιατζούρα με προβλήματα, αλλά ευκαιρία να επενδύσετε σε ένα σύγχρονο όχημα που θα καλύπτει τις ανάγκες και τα θέλω σας σε καλύτερη τιμή. Αρκεί να ακολουθηθεί η σωστή διαδικασία, ώστε να μη βρεθεί κάποιος προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Όχι παρορμητικές κινήσεις, ενδελεχής έλεγχος στο ιστορικό συντήρησης και στις επισκευές του αυτοκινήτου, επιτόπιος έλεγχος από εξειδικευμένο και αξιόπιστο επαγγελματία ή εταιρεία και test drive για να δείτε και να ακούσετε… τι έχει να σας πει το αυτοκίνητο. Όλα τα παραπάνω είναι ένας καλός οδηγός για μία συνολική εικόνα στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αν κινηθεί κάποιος έξυπνα, μπορεί να αποφύγει τους μύθους και να αξιοποιήσει τις αλήθειες για την καλύτερη δυνατή και συμφέρουσα επιλογή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Πηγή: newsit.gr

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Η Ρωσία εξαπέλυσε μαζική επίθεση στην Ουκρανία τη νύχτα – 10 τραυματίες

28/09/2025, 09:35

«Συμπαράσταση στον απεργό πείνας Πάνο Ρούτσι» – Συγκέντρωση αλληλεγγύης σήμερα και στη Λάρισα

28/09/2025, 09:33

Η Ο.Τ.Ο.Ε. Λάρισας συμμετέχει στη Γενική Απεργία της 1ης Οκτωβρίου

28/09/2025, 09:28

Τατόι: Κορίτσι 1,5 έτους και η μητέρα της έπαθαν ηλεκτροπληξία από γυμνό καλώδιο σε πάρκο με άλογα

28/09/2025, 09:22

Στο European Taekwondo Grand Prix η Μαστοροδήμου Παναγιώτα

28/09/2025, 09:21

Συντάξεις: «Παγώνουν» οι αλλαγές στα όρια ηλικίας – Οι μεγάλοι κερδισμένοι

28/09/2025, 09:14

Αγώνας δρόμου για να πληρωθούν οι αγρότες από τον ΟΠΕΚΕΠΕ – Προβλήματα και χρονοδιάγραμμα – Τι γίνεται με τα αγροτεμάχια χωρίς ΑΤΑΚ

28/09/2025, 09:03

Ο Σύλλογος Ιατρών ΕΣΥ ΠΓΝΛ συμμετέχει στις κινητοποιήσεις του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΓΝΛ

28/09/2025, 08:59

Φωτιά σε παλιό ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας – Απεγκλωβίστηκαν άνθρωποι

28/09/2025, 08:57

Χωρίς προβλήματα το πρώτο κύμα κακοκαιρίας – Πού και πότε αναμένονται έντονα καιρικά φαινόμενα

28/09/2025, 08:45
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK