Ο Κόσμο Ντίσνεϊ…
εξηγεί στον Πρίσλεϊ και στη Χάλεϊ…
δυο αδέρφια που αρνούνται να ενηλικιωθούν…
κλεισμένα στο σπίτι τους…
για να μην έρχονται σε επαφή με τον έξω κόσμο…
μέχρι που ο Κόσμο τους βρίσκει…
τους εξηγεί…
την πραγματική φύση της δουλειάς του…
ο Κόσμο είναι καλλιτέχνης της φρίκης…
υποβάλει τον εαυτό του στις πιο φριχτές δοκιμασίες…
μετατρέποντάς τη φρίκη…
σε μεγαλοπρεπές θέαμα…
το κοινό…
σοκαρισμένο και αηδιασμένο…
δεν θέλει να δει…
κλείνει τα μάτια στη φρίκη…
μετά από λίγο…
τα δάχτυλα από τα χέρια στα μάτια θα ανοίξουν…
και θα μετατραπούν σε ένα μεγαλειώδες χειροκρότημα…
αποδοχή της φρίκης…
όπως στα δελτία ειδήσεων…
που η προειδοποίηση του παρουσιαστή για σκληρές εικόνες…
αντί να αποθαρρύνει…
καρφώνει τα μάτια στην οθόνη…
όπως σε ένα φριχτό δυστύχημα…
οι φωτογραφικές μηχανές των κινητών ανάβουν…
για να αποτυπώσουν…
να αναπαραγάγουν…
να πουλήσουν τη φρίκη…
ο εθισμός στη φρίκη…
σε κάνει να αποζητάς ακόμη περισσότερη…
όσο περισσότερη φρίκη…
τόσο καλύτερα…
ο άνθρωπος μετατρέπει τη φρίκη σε θέαμα…
η δημοσιογραφία…
μετατρέπει ειδεχθή εγκλήματα…
σε λαϊκά αναγνώσματα εφημερίδων…
και τηλεοπτικές ειδήσεις ριάλιτι φρίκης…
από τα αιματοβαμμένα πρωτοσέλιδα…
της γυναικοκτονίας Φραντζή…
στην υπόθεση Σεχίδη στη Θάσο με τις κανιβαλικές διαστάσεις…
μέχρι τη σοκαριστική υπόθεσή Δουρή…
το κοινό διψούσε για αίμα…
η δημοσιογραφία κάλυπτε…
αυτή την ανάγκη…
σε γενναίες δόσεις…
και με πολλές διαφημίσεις στο ενδιάμεσο…
τρία χρόνια…
υπόθεση Πισπιρίγκου…
δολοφονία των παιδιών…
λάθη της ιατροδικαστικής…
γέμιζε τηλεοπτικούς δέκτες…
τινάζοντας τηλεθέαση στον αέρα…
όταν έκανε τον κύκλο της…
εμφανίστηκε η Ειρήνη Μουρτζούκου…
ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της…
και τα σκοτεινά σημεία της υπόθεσης…
κέρδισαν τους θεατές…
χτίζοντας ένα ακόμη ριάλιτι φρίκης…
επί ένα χρόνο σχεδόν…
η Ειρήνη Μουρτζούκου αλώνιζε τα κανάλια…
πουλώντας την ιστορία της…
ξανά και ξανά…
με νέα στοιχεία…
ανακύκλωση των παλιών…
αντιφάσεις…
νεύρα και εντάσεις…
γύρω από τα όσα τραγικά περιέγραφε η Μουρτζούκου…
στήθηκε ένα μοναδικό ριάλιτι…
σε σημείο που ο θεατής…
καταναλώνοντάς το στις τεράστιες ποσότητες που του προσφερόταν…
ξεχνούσε την τραγωδία των δολοφονημένων βρεφών…
όσο οι δείκτες της τηλεθέασης χτυπούσαν κόκκινο…
και ολόκληρες εκπομπές στηριζόταν αποκλειστικά στην παρουσία της Μουρτζούκου…
μιας παρουσίας που είχε πάρει πια διαστάσεις σταρ…
τόσο ο θεατής εθιζόταν στο ριάλιτι…
βυθιζόμενος στο ποιος μπορεί να είναι ο δολοφόνος…
ήταν αυτό που φαινόταν ;…
ή υπήρχαν παράμετροι που θα έδιναν άλλη διάσταση στην υπόθεση…
η Ειρήνη Μουρτζούκου…
περιφερόταν ως η απόλυτη σταρ…
έτσι ένιωθε…
μπορεί και να επέβαλε στα κανάλια όρους και απαιτήσεις…
που τα κανάλια πρόθυμα θα ικανοποιούσαν…
για μία ακόμη…
πολλοστή συνέντευξη…
όπου θα έλεγε ξανά και ξανά…
τα ίδια πράγματα…
ένας καθ’ ομολογία δολοφόνος…
είχε βήμα…
και αμέτρητο τηλεοπτικό χρόνο…
περιφέροντας την παρουσία του από κανάλι σε κανάλι…
τα νεκρά βρέφη…
παραμένουν στο βάθος…
σκηνικό της φρίκης…
τώρα…
που η Ειρήνη Μουρτζούκου…
αφήνει τα τηλεοπτικά πλατό για τη φυλακή…
το ριάλιτι θα συνεχιστεί…
με «αποκλειστικές» δηλώσεις της από τη φυλακή…
δικηγόρους…
αναλυτές…
ιατροδικαστές…
ψυχολόγους…
ψυχαναλυτές…
συγγενείς, φίλους και γνωστούς…
όλοι πρόθυμοι να συνεχίσουν το ριάλιτι της φρίκης…
και στην επόμενη σαιζόν…
the show must go on…
μέχρι το επόμενο έγκλημα…
και την ακόμη μεγαλύτερη φρίκη…
(*)Κράτα το σόου μαϊμού
ΤΡΥΠΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ 1990
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.