Ξεκίνησε και συνεχίζεται στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας η δίκη για τη θανατηφόρα σύγκρουση αμαξοστοιχίας και οχήματος στην διάβαση των οδών Κάρλας και Μεθοδίου στην συνοικία του Αγίου Γεωργίου στη Λάρισα τον Ιούνιο του 2022.
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης εκείνο το απόγευμα της 21ης Ιουνίου ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του 34χρονου οδηγού του οχήματος καθώς προσπαθούσε να διασχίσει τη διάβαση.

Σήμερα βρίσκονται κατηγορούμενοι για κακουργήματα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα, ο πρώην επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος είναι επίσης κατηγορούμενος στην υπόθεση των Τεμπών, και τρεις σταθμάρχες σε διαφορετικές βάρδιες της επίδικης μέρας.
Ο επιθεωρητής και οι σταθμάρχες κατηγορούνται επίσης και για πράξεις που έχουν να κάνουν με την πλαστογραφία καθώς όπως προέκυψε από την έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας και τις απομαγνητοφωνήσεις συνομιλιών, οι τελευταίοι φέρεται να προσπάθησαν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους με την παραποίηση κρίσιμων εγγράφων κίνησης της αμαξοστοιχίας.
Ο μηχανοδηγός κατηγορείται για το αδίκημα της διατάραξης με πρόθεση της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσου σταθερής τροχιάς με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, εξίσου επικίνδυνες με αυτές της παραβίασης κανόνων τεχνικού ελέγχου με περαιτέρω από αμέλεια αποτέλεσμα το θάνατο άλλου, και για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.
Το τεχνικό πρόβλημα στην υπόθεση εντοπίζονταν τότε στις μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ) της διάβασης οι οποίες όπως επισημάνθηκε και χθες κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας δεν λειτουργούσαν από το πρωί της επίδικης μέρας.
Άλλα ζητήματα που τέθηκαν από το δικαστήριο είχαν να κάνουν με το πότε και ποιοι ενημερώθηκαν στον ΟΣΕ για τη βλάβη ώστε να την επισκευάσουν εγκαίρως, αν ζητήθηκε η τοποθέτηση φύλακα στη διάβαση, αν ήταν ενήμερος ο οδηγός για το πρόβλημα ώστε να προσαρμόσει την ταχύτητα διέλευσης του από τη διάβαση και αν λειτουργούσε το φωτόσημο της γραμμής στο σημείο .
Χθες κατέθεσαν διάφοροι μάρτυρες μηχανοδηγοί, συνοδοί στο τρένο, υπάλληλοι του ΟΣΕ αλλά και ο πρώην πρόεδρος των Μηχανοδηγών κ. Κώστας Γενηδούνιας. Ο τελευταίος απατώντας σε ερώτηση συνηγόρου υπεράσπισης κατηγορουμένου ανέφερε πως η εικόνα τότε στον Σιδηρόδρομο ήταν «εικόνα κατάρρευσης».
Η επόμενη δικάσιμος έχει οριστεί για τα μέσα Ιουλίου.
Κ.Κοντοκώστας
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.