• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

6ο Γυμνάσιο Λάρισας: Η Αποτίμηση του Προγράμματος Αγωγής Υγείας

31 Μαΐου 2025, 10:10
in Σχολεία
Ανάγνωση: 3 λεπτά

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας ανακοινώνει την Έκθεση Αποτίμησης Προγράμματος Αγωγής Υγείας για το Σχολικό Έτος 2024 – 2025.

Αναλυτικά, όσα περιλαμβάνονται:

Τίτλος: «Ασφαλής Πορεία Ζωής: Γνώση, Πρόληψη, Δράση»
Σχολείο: 6ο Γυμνάσιο Λάρισας
Χρονική Διάρκεια: Ιανουάριος – Μάιος 2025
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Σιμογιάννη Σταματία (ΠΕ06)
Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί: Εξάρχου Ασημίνα (ΠΕ02), Μαντζώρου Αικατερίνη (ΠΕ05)
Μαθητές/τριες που συμμετείχαν: 30 μαθητές/-τριες της Γ΄ Γυμνασίου

Σκοπός και Στόχοι του Προγράμματος

Το πρόγραμμα στόχευσε στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μαθητών/-τριών σε ζητήματα ασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και πρώτων βοηθειών, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενημερωμένων πολιτών. Η καλλιέργεια της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης και της βιωματικής μάθησης αποτέλεσαν βασικούς πυλώνες της παιδαγωγικής προσέγγισης. Μέσα από τη γνώση, τη βιωματική μάθηση και τη συνεργασία, οι μαθητές/-τριες εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές πρόληψης ατυχημάτων, πρώτων βοηθειών και κυκλοφοριακής αγωγής.

Δραστηριότητες και Επισκέψεις

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε μέσα από ποικίλες θεωρητικές και πρακτικές δράσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις βιωματικές προσεγγίσεις, οι οποίες ενίσχυσαν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/-τριών και τη διαμόρφωση ουσιαστικής γνώσης.

Η οργανωμένη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καστοριά αποτέλεσε βασικό βιωματικό άξονα του προγράμματος. Οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν σε δράσεις που συνδύαζαν εκπαίδευση και ασφάλεια:

  • Περιήγηση στη Λίμνη με συζήτηση για ζητήματα ασφάλειας σε υδάτινα περιβάλλοντα.
  • Επίσκεψη στο Σπήλαιο του Δράκου με ξενάγηση και ενημέρωση για την πρόληψη ατυχημάτων σε φυσικούς χώρους. Οι μαθητές/-τριες αξιοποίησαν όσα είχαν διδαχθεί στο σχολείο και εφάρμοσαν γνώσεις σε πραγματικό πλαίσιο, γεγονός που συνέβαλε στη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών ασφάλειας και πρόληψης.

Η ανταπόκριση των μαθητών/-τριών ήταν ενθουσιώδης, ενώ μέσω της εμπειρικής μάθησης ενίσχυσαν την κατανόηση βασικών κανόνων ασφάλειας και συμπεριφοράς.

Συνεργασίες με Εξειδικευμένους Φορείς

Το πρόγραμμα ενισχύθηκε από τη συνεργασία με τοπικούς φορείς που προσέφεραν σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία:

  • Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Παράρτημα Λάρισας):

Διεξήχθησαν θεωρητικά και πρακτικά σεμινάρια βασικών πρώτων βοηθειών και τεχνικών ΚΑΡΠΑ. Οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν ενεργά σε πρακτικές εφαρμογές και ασκήσεις, αναπτύσσοντας δεξιότητες κρίσιμες για την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών.

  • ΕΚΑΒ Λάρισας:

Στελέχη του ΕΚΑΒ πραγματοποίησαν επιτόπιες επισκέψεις στο σχολείο, παρουσιάζοντας σενάρια άμεσης επέμβασης και αντιμετώπισης ατυχημάτων, δίνοντας έμφαση στην ΚΑΡΠΑ και τη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή. Η παρουσία διασωστών στο σχολείο μετέφερε ρεαλιστικά σενάρια έκτακτης ανάγκης. Οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον εξοπλισμό του ΕΚΑΒ και να ενημερωθούν για τις διαδικασίες παροχής άμεσης βοήθειας.

Οι συνεργασίες αυτές έδωσαν κύρος και ουσιαστική διάσταση στο πρόγραμμα, προωθώντας τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και ενισχύοντας το μήνυμα της πρόληψης και της υπευθυνότητας.

Διάχυση στην Κοινότητα

  • Παρουσιάσεις στο σχολείο: Οι μαθητές/-τριες, μέσω εργαστηρίων και τελικών παρουσιάσεων, μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους/στις συμμαθητές/-τριές τους.
  • Δημοσιεύσεις: Το πρόγραμμα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου, στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο καθώς και στη σχολική εφημερίδα και κοινοποιήθηκε στον τοπικό Τύπο.
  • Διασύνδεση με την τοπική κοινωνία: Μέσω των επισκέψεων και της συνεργασίας με αρμόδιους φορείς, το πρόγραμμα ενίσχυσε την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας.

Δυνατά Σημεία του Προγράμματος

  • Βιωματικός χαρακτήρας των δράσεων: Ενεργή συμμετοχή των μαθητών/-τριών σε προσομοιώσεις, ασκήσεις και εργαστήρια.
  • Εκπαιδευτική επίσκεψη υψηλής παιδαγωγικής αξίας στην Καστοριά με ποικίλες θεματικές (νερό, σπήλαια, κυκλοφοριακή αγωγή).
  • Συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, ΕΚΑΒ), που προσέδωσε κύρος και ρεαλισμό στο πρόγραμμα.
  • Διαθεματική σύνδεση με τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, όπως Βιολογία, Φυσική, Γλώσσα και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
  • Καλλιέργεια ουσιαστικών δεξιοτήτων ζωής: πρώτες βοήθειες, διαχείριση εκτάκτων αναγκών, υπεύθυνη στάση.
  • Ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος και ενίσχυση της ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών/-τριών.
  • Εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας μέσω συνεργασιών και επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία.
  • Δημιουργία συνθηκών ενεργητικής μάθησης, όπου οι μαθητές/-τριες έγιναν «φορείς γνώσης» προς τους/τις συμμαθητές/-τριές τους.
  • Ενσωμάτωση οπτικοακουστικού υλικού και παιχνιδιών ρόλων, που αύξησε τη μαθησιακή εμπλοκή.
  • Διακριτός κοινωνικός αντίκτυπος μέσα από δράσεις που ευαισθητοποίησαν και ευρύτερο κοινό πέρα από τη σχολική κοινότητα.

Αποτίμηση και Συμπεράσματα

Το πρόγραμμα «Ασφαλής Πορεία Ζωής: Γνώση, Πρόληψη, Δράση» πέτυχε τους στόχους του, προσφέροντας στους μαθητές/-τριες γνώσεις και εμπειρίες ζωής. Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης ενίσχυσε την κατανόηση και την ενεργή συμμετοχή. Οι μαθητές/-τριες καλλιέργησαν δεξιότητες απαραίτητες για την καθημερινότητά τους, όπως υπευθυνότητα, συνεργασία και αυτοπροστασία.

Η επιτυχία του προγράμματος αποδεικνύει τη σημασία της βιωματικής αγωγής υγείας και πρόληψης στο σύγχρονο σχολείο και αποτελεί πρότυπο για παρόμοιες μελλοντικές δράσεις.

Σύνδεσμοι (links) που πιστοποιούν τη διάχυση του προγράμματος σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο υποβολής προγράμματος:

Ιστοσελίδα 6ου Γυμνασίου Λάρισας

Σχολική εφημερίδα

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

School press H Φωνή του Σχολείου μου

Τοπικός Τύπος:

  • Ελευθερία
  • Λάρισα Νετ
  • Ον Λάρισα
  • Τι Νέα Λάρισα

Αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές/-τριες:

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Αυτή είναι η ιδανική ώρα για βραδινό, ώστε να είναι καλά ρυθμισμένο το σάκχαρο

10/12/2025, 05:30

Το φαγητό που έσπασε τα κοντέρ των αναζητήσεων στη Google και το πιάτο που δεν ήξερε… κανείς

10/12/2025, 04:18

Πέντε βιβλία που δεν είναι αυτοβελτίωσης αλλά θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτεσαι

10/12/2025, 03:04

7 διάσημες που τους είπαν ότι δεν είναι αρκετά όμορφες για το Hollywood

10/12/2025, 01:38

Κανείς ιδιοκτήτης δεν μένει εκεί: Τι είναι το «Κινέζικο χωριό» της Κρήτης με τα υπερπολυτελή σπίτια που όλα έχουν πισίνα

10/12/2025, 00:21

«Τα πρόβατά μου γιατρεύτηκαν αλλά τα θανατώνουν» – Λόγια απόγνωσης από τον κτηνοτρόφο που υπέστη εγκεφαλικό

09/12/2025, 23:56

ΕΟΠΥΥ: Προφυλακιστέος ο φαρμακοποιός που κατηγορείται ότι εξέδωσε χιλιάδες πλαστές συνταγές

09/12/2025, 23:48

Κλείδωσαν σε εργοστάσιο παράτυπους μετανάστες και τους εκβίαζαν – Στη φυλακή δύο άτομα

09/12/2025, 23:40

Χολαργός: Παραδόθηκε στην ΕΛ.ΑΣ. ο ένας από τους δύο δράστες του μαχαιρώματος στον 14χρονο

09/12/2025, 23:32

«Δεν χρησιμοποιούμε πλαστικές σφαίρες» λέει η ΕΛ.ΑΣ. – Οι καταγγελίες των κτηνοτρόφων στην Κρήτη

09/12/2025, 23:24
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK