Πιέρ – Αντρέ Ταγκυέφ, «Τι είναι αντισημιτισμός», εκδ. ΕΣΤΙΑ 2015. Αν θέλουμε να αναφερθούμε στο πότε και στο τι του αντισημιτισμού, τούτο είναι πια καταγεγραμμένο: o Ραούλ Χίλμπεργκ εντοπίζει την πρώτη αντιεβραϊκή πολιτική τον 4ο μ.Χ. αιώνα, όταν, κατά τη βασιλεία του Μ. Κωνσταντίνου, ο χριστιανισμός θεσμοθετήθηκε υπό τη μορφή κρατικής θρησκείας. Στο εξής η μεταστροφή των εβραίων σε χριστιανούς καθίσταται θρησκευτική υποχρέωση. Και εδώ εντοπίζεται ο πρώτος τρόπος «αντιμετώπισης των Εβραίων». Δηλαδή ο προσηλυτισμός. Έπεται (και χρονικά και ουσιαστικά) η απέλαση και η εξόντωση, με αποκορύφωση το ολοκαύτωμα κατά τη διάρκεια της ναζιστικής αυτοκρατορίας του Χίτλερ.
Το περιεχόμενο του αντισημιτισμού, από τον μεσαίωνα και μέχρι τις ημέρες μας (αμερικανοσημιτισμός), περικυκλώνεται από έξι αντιεβραϊκές αφηγήσεις: μισαλλοδοξία, τελετουργικός φόνος (μια διαστρεβλωμένη ανάγνωση του Ταλμούδ), θεοκτονία, τοκογλυφία, συνωμοσιολογία, ρατσισμός ανώτερης φυλής (της Άριας). Όμως, όπως επισημαίνει και ο Τάγκυεφ εξ αρχής, σε αυτή την πολύτιμη και περιεκτική μονογραφία του, ο ιστορικός αναγνωρίζει την ακραία δυσκολία να απαντήσει στο ερώτημα «γιατί μίσος;», σχετικά διαρκές στην ιστορία της δύσης κατά των Εβραίων. Άλλωστε αυτό το «γιατί;» δεν έχει απάντηση ούτως ή άλλως στον κάθε είδους ρατσισμό.
Είναι, ως εκ τούτου, μόνο και απολύτως απαράδεκτη κάθε αντισημιτική τάση, από εκείνες που ξεκινούν από θρησκευτικό (προφανώς και οικονομικοπολιτικό) μένος, μέχρι εκείνες που στηρίζονται και αναπαράγουν συνομωσιολογικά μυθεύματα για την «κακή» φυλή του Ισραήλ που μας κυβερνάει με το «κακό» χρήμα όλους παγκοσμίως.
Επιπροσθέτως, να ριψοκινδυνεύσω εδώ και μια δική μου ερμηνεία για το γεγονός ότι από τον μεσαίωνα και μετά καταγράφεται ο Εβραίος ως άνθρωπος μόνο του χρήματος και του εμπορίου, όπως π.χ. ο γνωστός σαιξπηρικός Σάιλοκ. Υποστηρίζω, λοιπόν, πως δεν θα μπορούσε να έχει αλλιώς, αφού όταν απαγορεύει η χριστιανική Ευρώπη στον αλλόθρησκο εχθρό της να έχει έγγεια ιδιοκτησία, για να μην ριζώσει ο Εβραίος σε χριστιανικά εδάφη, τι άλλο θα ήταν προφανέστερο από το να οδηγηθεί ο Εβραίος στην επιβίωση μέσω του εμπορίου (και του χρήματος) κινητής περιουσίας; Στο σημείο αυτό να καταγράψω και το προφανές, καίτοι είναι από εκείνα τα προφανή που δεν θέλουν κάποιοι να κατανοούν και έτσι συκοφαντούν ανθρώπους και ιδεολογίες:
Δεν τάσσομαι κατά οιουδήποτε λαού, και άρα ούτε κατά των Εβραίων, και δη με τον τρόπο που πολλοί αλλόθρησκοι τάσσονται εναντίον τους, όπως πιο πάνω αναφέρω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να κρίνω πολιτικά και να θεωρήσω ως ιμπεριαλιστική, σε βαθμό ναζιστικής γενοκτονίας, την πολιτική που το κράτος του Ισραήλ ασκεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ειδικότερα με τον Νετανιάχου, κατά των Παλαιστίνιων και του δημοκρατικού τους δικαιώματος να έχουν και αυτοί στην εκεί περιοχή το δικό τους κράτος, ήδη αναγνωρισμένο -ειρήσθω εν παρόδω- από περίπου 150 κράτη, αλλά -φευ- όχι από το δικό μας (!), που ωστόσο σε κάθε επέτειο του 1821 αναφέρουμε την Αϊτή που μας αναγνώρισε πρώτη και έστειλε μάλιστα και βοήθεια για την διενέργεια του εθνεγερτικού αγώνα.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.