• Ροή Ειδήσεων
  • ΠΡΟΣΩΠΑ.net
  • Έντυπη Larissanet
  • Μικρές Αγγελίες
  • Applications
  • Επικοινωνία
larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας
Panidis Medical Shop
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Ηλίας Κουρκούτας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Δήμοι
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Ελλάδα
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Περισσότερα
    • Ατζέντα ημέρας
    • Showbiz
    • Συνεντεύξεις
    • Sci/Tech
    • Social Media
    • Απόψεις
    • Αυτοκίνητο
    • Ταξίδια
    • Υγεία
      • Παροχή Πρώτων Βοηθειών
    • Γάμοι
    • Κηδείες
    • Κόσμος
    • Ευρώπη
    • Περιβάλλον
    • Θέσεις εργασίας
    • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
    • Έξοδος
Facebook
Twitter
Youtube
No Result
View All Result
larissanet.gr
No Result
View All Result

ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ

Τηλεδιοίκηση στη Λάρισα: «Τυφλά» σημεία έναν χρόνο μετά τη σύγκρουση λόγω «Daniel»

Τι αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΣΕ Π. Τερεζάκης και ο σταθμάρχης Γιώργος Ζήνδρος

25 Φεβρουαρίου 2024, 7:19
in Λάρισα
Ανάγνωση: 4 λεπτά
Τα “τυφλά” σημεία στον πίνακα τηλεδιοίκησης σήμερα φωτ. larissanet

Τα “τυφλά” σημεία στον πίνακα τηλεδιοίκησης σήμερα φωτ. larissanet

Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα

Σε επίπεδα πριν το 2019, με «τυφλά» σημεία στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει επιστρέψει η τηλεδιοίκηση στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας, ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα οι σταθμοί που είναι στην αρμοδιότητα του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας πριν το Μεζούρλο, δηλαδή Κραννώνας, Δοξαρά, Ορφανά, Παλαιοφάρσαλος έχουν υποστεί ζημιές από την κακοκαιρία «Daniel» και τα συστήματα φωτοσήμανσης που αποτελούν προαπαιτούμενο για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης, έχουν βγει εκτός λειτουργίας. Ίδια είναι η εικόνα και στον σταθμό του Εμπορικού (Ζάχαρη) έξω από τη Λάρισα.

Τα “τυφλά” σημεία στον πίνακα τηλεδιοίκησης σήμερα φωτ. larissanet

Η υπάρχουσα κατάσταση, έστω και σε μικρότερο βαθμό, θυμίζει εποχές πριν το 2019 όταν η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε μεν αλλά είχε αρκετά «τυφλά» σημεία. Με τη φωτιά στη Ζάχαρη το καλοκαίρι του ‘19 βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας και επαναλειτούργησε πλήρως τον Αύγουστο του 2023. Τέσσερα δηλαδή χρόνια μετά την πλήρη κατάργηση και πέντε μήνες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Τον Σεπτέμβριο όμως η κακοκαιρία Daniel και τα πλημμυρικά φαινόμενα που ακολούθησαν δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο όχι μόνο στις περιοχές που είναι αρμοδιότητα του ΚΕΚ Λάρισας αλλά και σε αυτές του ΚΕΚ Λιανοκλαδίου καθώς τα νερά από τις πλημμύρες εισέβαλαν στα υπόγεια του σταθμού του Δομοκού. Να σημειωθεί επίσης πως στο κομμάτι του δικτύου που αφορά την τηλεδιοίκηση της Λάρισας δηλαδή από Παλαιοφάρσαλο μέχρι Πλατύ δεν μπήκε ακόμα σε λειτουργία το σύστημα ETCS που επιτρέπει την αυτόματη πέδηση σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα στη γραμμή που κινείται το τρένο.

Τα “τυφλά” σημεία στον πίνακα τηλεδιοίκησης σήμερα φωτ. larissanet

Η κίνηση σήμερα σ’ αυτά τα σημεία γίνεται σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας για μηχανοδηγούς και σταθμάρχες. Ο Γενικός Κανονισμός αποτελεί «ευαγγέλιο» για τους ρυθμιστές της κυκλοφορίας τη στιγμή που δεν υπάρχουν επιπρόσθετα συστήματα ασφαλείας όπως η φωτοσήμανση ή ένας δεύτερος πίνακας ελέγχου όπως η τηλεδιοίκηση. Οι συνθήκες δηλαδή κάτω από τις οποίες δούλευε ο σταθμάρχης Λάρισας το μοιραίο βράδυ.

Δύο κουμπιά αρκούσαν

Στο δωμάτιο του Σταθμαρχείου ο Γιώργος Ζήνδρος μας εξηγεί τη λειτουργία του πίνακα τηλεχειρισμού. Στο δωμάτιο αυτό βρισκόταν τη νύχτα της 28ης ο προφυλακισμένος σήμερα σταθμάρχης. «Δύο κουμπιά να πατούσε δεν θα γινόταν αυτό» μας λέει ο κ. Ζήνδρος. Ο έμπειρος σταθμάρχης αναφέρεται στην αυτόματη χάραξη δρομολογίου κάτι το οποίο δεν έκανε τότε ο συνάδελφός του. Αντιθέτως, παραβλέποντας όσα αναφέρει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας πραγματοποίησε όλες τις ενέργειες χειροκίνητα με αποτέλεσμα να στείλει την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου και να συγκρουστεί στη συνέχεια μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Ο Γιώργος Ζήνδρος στο Σταθμαρχείο Λάρισας (φωτ. larissanet)

Ο πίνακας τηλεχειρισμού επιτρέπει στον σταθμάρχη να παρακολουθεί την πορεία των αμαξοστοιχιών για μια διαδρομή περίπου τριών χιλιομέτρων. Αν ο σταθμάρχης παρακολουθούσε τον πίνακα όπως μας λέει ο κ. Ζήνδρος, ακόμα και μετά τον λάθος χειρισμό, θα έβλεπε ότι η επιβατική κινούνταν σε λάθος γραμμή.

Μαζί μας στο δωμάτιο είναι και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας. Ελέγχουν την κυκλοφορία την ίδια στιγμή που λίγα μέτρα παραπέρα στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας η τηλεδιοικήτρια επιβλέπει επίσης την κυκλοφορία των τρένων και επικοινωνεί με τους συναδέλφους της αν υπάρξει πρόβλημα. Με εξαίρεση τους σταθμούς που αναφέραμε στην αρχή, το δίκτυο από το Μεζούρλο μέχρι το Πλατύ είναι πλήρως λειτουργικό και επιτηρείται από την τηλεδιοίκηση η οποία τότε το βράδυ της σύγκρουσης ήταν εκτός λειτουργίας.

Τα προβλήματα όμως στο συγκεκριμένο σύστημα σύμφωνα με τον κ. Ζήνδρο προϋπήρχαν από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.

 

Καλή λειτουργία μόνο τα πρώτα χρόνια

Ο κ. Ζήνδρος τοποθετείται για δεύτερη φορά μετά από χρόνια στη θέση του τηλεδιοικητή το καλοκαίρι του 2019. Εκεί βλέπει μια εντελώς προβληματική κατάσταση και συντάσσει επιστολή απευθυνόμενη προς την Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ όπου καταγράφει αναλυτικά όσα αντίκρισε στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας.

Τμήμα τηλεδιοίκησης εκτός λειτουργίας πριν τη φωτιά στη Ζάχαρη

Όπως μας λέει, η τηλεδιοίκηση μπήκε στη Λάρισα το 2007 και λειτούργησε χωρίς προβλήματα περίπου μέχρι το 2010. Τα χρόνια που ακολούθησαν άρχισαν να καταγράφονται τα πρώτα προβλήματα στο δίκτυο είτε λόγω βλαβών, είτε λόγω κλοπών τα οποία στη συνέχεια δεν επιδιορθώθηκαν. Ο ΟΣΕ σε ανακοίνωσή του μετά την τραγωδία ανέφερε για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης ότι τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. «Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς» ανέφερε η ανακοίνωση.

Να σημειωθεί πως η σύμβαση 717 που υπεγράφη το 2014 μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και Κοινοπραξίας θα αποκαθιστούσε τα προβλήματα στην σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Τα προβλήματα τελικά αποκαταστάθηκαν εννιά χρόνια μετά, όμως μετά τον «Daniel» θα πρέπει να περάσει τουλάχιστον ένας χρόνος για να αποκτήσει ξανά πλήρη τηλεδιοίκηση το ΚΕΚ Λάρισας.

Το ‘26 η πλήρης αποκατάσταση

Για το θέμα της αποκατάστασης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης απευθυνθήκαμε στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη. «Από τη βόρεια έξοδο του Δομοκού μέχρι και τον Κραννώνα, θα γίνει μια προσωρινή αποκατάσταση της σηματοδότησης για να μπορεί να τα βλέπει το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Λάρισας. Το χρονοδιάγραμμα είναι το πρώτο δίμηνο του 2025. Το πρώτο τετράμηνο του 2026 θα έχει αποκατασταθεί πλήρως η σηματοδότηση/τηλεδιοίκηση. Το πρόβλημα στη Ζάχαρη είναι μικρότερο και θα αποκατασταθεί άμεσα τους επόμενους μήνες» μας αναφέρει ο κ. Τερεζάκης και προσθέτει πως η κυκλοφορία στα προβληματικά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου γίνεται αυτή τη στιγμή με μειωμένες ταχύτητες, με επικοινωνία μέσω vhf και τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, ενώ έχουν επανδρωθεί και οι ενδιάμεσοι σταθμοί.

O Π. Τερεζάκης στην παρουσίαση για τη νέα τηλεδιοίκηση στο ΚΕΚ Λάρισας (φωτ. larissanet)

Επίσης καθώς η κίνηση από την βόρεια έξοδο του Αγίου Στεφάνου μέχρι την είσοδο του Μεζούρλου γίνεται σε μονή γραμμή, τα δρομολόγια όπως μας αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μην κινούνται ταυτόχρονα οι αμαξοστοιχίες στη μονή γραμμή.

«Δεν πρέπει να ξαναεπαναληφθεί»

Το δυστύχημα στα Τέμπη, όπως φάνηκε και στην κατάθεση του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, δεν άφησε ανεπηρέαστο τον κ. Τερεζάκη. Συναισθηματικά φορτισμένος, αφηγήθηκε ένα πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, όταν ήταν 9 ετών, από το οποίο γλίτωσαν μόνο ο ίδιος και η οικογένειά του. «Από τότε έβαλα σκοπό της ζωής μου να μην ξαναγίνει τέτοιο πράγμα, για αυτό αφιέρωσα τη ζωή μου στον σιδηρόδρομο» είπε.

Τα “τυφλά” σημεία στον πίνακα τηλεδιοίκησης σήμερα φωτ. larissanet

Ρωτήσαμε τον κ. Τερεζάκη ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα αν μπορεί να “διδάξει” κάτι αυτή η σύγκρουση σε ότι αφορά τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου:

«Το πρώτο πράγμα είναι ότι οι κανονισμοί που έχουν οι οργανισμοί που λειτουργούν είναι απαρέγκλιτοι και πρέπει να τηρούνται με ευλαβική προσήλωση. Και δεύτερον η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού και στα καινούργια συστήματα. Επίσης τα καινούργια συστήματα που παραλαμβάνουμε πρέπει να συντηρούνται και να λειτουργούν και όχι να γίνει ότι έγινε μετά το 10-’11 που χάσαμε από το μεγαλύτερο μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που υπήρχαν. Αυτό δεν πρέπει να ξαναεπαναληφθεί».

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Ακολουθήστε το larissanet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Facebook
Twitter/X
Telegram
Pocket
Email
Εκτύπωση

Διαβάστε επίσης

Διαβάζονται περισσότερο

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Τελευταία ενημέρωση

Κώστας Κόκλας: Η ζωή με τον γιο του, ο… τρίτος γάμος και η δουλειά στην οικοδομή

15/10/2025, 02:37

Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Université du Littoral Côte d’Opale (ULCO)

15/10/2025, 01:20

«Χυδαιότητα είναι αυτό»: Η απόλυση που έκανε τον Πάνο Μιχαλόπουλο να σιχαθεί την τηλεόραση και να ρίξει μαύρη πέτρα πίσω του

15/10/2025, 01:06

11 διάσημοι που έχουν κάνει φυλακή

15/10/2025, 00:23

Δικογραφία σε βάρος 69χρονου για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας τριών ανηλίκων στη Ρόδο

14/10/2025, 23:54

Αγρίνιο: Επεισοδιακές συλλήψεις για ναρκωτικά – Οι κατηγορούμενοι επιτέθηκαν σε αστυνομικούς

14/10/2025, 23:46

Ιός του Δυτικού Νείλου: Πάνω από 10.220 πολίτες τσιμπήθηκαν από μολυσμένο κουνούπι

14/10/2025, 23:38

Μετεγγραφές φοιτητών: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα – Πότε ξεκινούν οι ενστάσεις

14/10/2025, 23:30

Άλλαξαν οι ώρες κοινής ησυχίας για τον χειμώνα – Τι πρέπει να γνωρίζουμε

14/10/2025, 23:22

Μια σιωπηλή επιδημία στους χώρους εργασίας – Η ψυχική υγεία των εργαζόμενων σε κρίση

14/10/2025, 23:14
Exalco - Συστήματα Αλουμινίου
Βιοκαρπέτ
Cosmos
Fashion City Outlet
Υαλοτεχνική Μαξιμιάδης

Άλλα Θέματα

Έντυπη Larissanet
Larisa Dog Academy

Απόψεις

Optico
Στήλη Ιατρών
IRIS - Οφθαλμολογικό Κέντρο
Larissanet Awards

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - ΑΜ: 12779

Η επιχείρηση Μπεχλιβάνος Χρήστος ως δικαιούχος του ισοτόπου larissanet.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Μ.Η.Τ. 232308
© 2010 - 2024 larissanet.gr - H Νέα Εφημερίδα της Λάρισας - Powered by ITBox

Facebook
Twitter
Youtube
  • Αρχική
  • Λάρισα
  • Παραπολιτικά
  • Quiz
  • Ατζέντα
  • Δήμοι
    • Δήμος Λάρισας
    • Δήμος Αγιάς
    • Δήμος Ελασσόνας
    • Δήμος Κιλελέρ
    • Δήμος Τεμπών
    • Δήμος Τυρνάβου
    • Δήμος Φαρσάλων
  • Θεσσαλία
  • Αγροτικά
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
    • Χρήστος Μπεχλιβάνος
    • Σούλτης Γιώργος
    • Γέμτος Θεοφάνης
    • Νίκος Ασπρούδης
    • Άκυς Μητσούλης
    • Στέλλα Μπάσδρα
    • Λίνα Μουσιώνη
    • Χρήστος Σαμαράς
    • Κωνσταντίνος Οικονόμου
    • Μιχάλης Αργυρίδης
    • Μόσχος Λαγκουβάρδος
    • Βάιος Κουτριντζές
    • Κουρκούτας Ηλίας
    • Βάσω Πανάγου
    • Μπαλντούνης Ευάγγελος
    • Σπανός Κώστας
    • Ψάλτης Αντώνης
    • Τσιγάρας Δημήτριος
    • Φανή Γέμτου
  • Συνεντεύξεις
  • Άρθρα
  • Εκπαίδευση
    • Σχολεία
    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
    • ΤΕΙ Θεσσαλίας
    • Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση
  • Media
  • Φωτογραφίες
  • Αγγελίες
  • Extras
  • Σεξ
  • Άρθρα χρηστών
    • Δημοσιογραφία των πολιτών
    • Προβλήματα στην πόλη μας
  • Κοινωνικά
  • Διαβάστε την έντυπη
Facebook
Twitter
Youtube
ΕΣΠΑ 2014-2020 ΕΠΑνΕΚ ESPA 2014-2020 EPAnEK