Toυ Γιάννη Γιαννακόπουλου
Η Ελλάδα ζει από τον τουρισμό. Ένα μεγάλο κομμάτι του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος προέρχεται από τις τουριστικές εκμεταλλεύσεις. Ωστόσο η φημισμένη κουλτούρα φιλοξενίας της χώρας μας έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια να «μπάζει νερά».
Η υπερεκμετάλλευση των τουριστικών πόρων της χώρας μας και η συμπεριφορά κάποιων παραγόντων του τουρισμού «σαν να μην υπάρχει αύριο» μάζεψαν σύννεφα πάνω από το brand της τουριστικής μας βιομηχανίας.
Κλειστές παραλίες με τιμές φωτιά στις ξαπλώστρες, εστιατόρια που περιμένουν να βγάλουν το ενοίκιο από ένα τραπέζι μόνο, ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν είναι κατάλληλα ούτε για στάβλοι και η λογική του «δεν πειράζει, το καράβι θα φέρει καινούριους τουρίστες, αρχίζει σιγά σιγά να «λερώνει» το τουριστικό μας προφίλ.
Κι ίσως αυτό το μοντέλο λειτούργησε για κάποια χρόνια και επέτρεψε σε κάποιους που το εφάρμοσαν να κάνουν περιουσίες, ωστόσο φαίνεται πια πως τα πράγματα αλλάζουν. Η ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταφέρει πια την πληροφορία με αστραπιαία ταχύτητα σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Ιδιαίτερα όταν μέσα στο «καράβι που φέρνει τουρίστες» εμφανίζεται κάποιος influencer από αυτούς που ακολουθούνται και επηρεάζουν εκατομμύρια ανθρώπους.
Μια απλή ανάρτηση για τις απατεωνιές που γίνονται στα ελληνικά νησιά, είναι αρκετή για να αναστρέψει το κύμα του τουρισμού για πολλά χρόνια. Βλέπετε παραλίες, ήλιο και θάλασσα έχουν όλες οι χώρες του κόσμου.
Με λίγα λόγια, για να συνεχίσει ο ελληνικός τουρισμός να ανθεί μέσα σ’ ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, χρειάζεται όραμα, σχέδιο, οργάνωση και κυρίως σχέση ποιότητας – τιμής.
Όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούν οι τουριστικοί εταίροι στη χώρα μας, τόσο πιο εύκολα ο ελληνικός τουρισμός θα συνεχίσει να προσδίδει εισόδημα στους ίδιους και να στηρίζει την ελληνική οικονομία. Διαφορετικά, θα βλέπουμε τους τουρίστες με το κιάλι…
Πηγή: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ SUMMER 2023
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.