Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Στην αίθουσα του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων έφτασε η υπόθεση ενός 59χρονου μηχανοδηγού που κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια καθώς στις 14 Ιανουαρίου του 2016 η αμαξοστοιχία που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Λάρισα – Βόλος συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με όχημα που οδηγούσε ένας 47χρονος, ο θάνατος του οποίου ήταν ακαριαίος.
Για το αδίκημα αυτό ο κατηγορούμενος είχε αθωωθεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας στις 22 Μαρτίου, όμως η εισαγγελέας άσκησε έφεση καθώς, όπως τόνισε ο εισαγγελέας της έδρας σήμερα, «εντόπισε συγκεκριμένες πλημμέλειες της αποφάσεως» και έτσι η εκδίκαση της υπόθεσης οδηγήθηκε σε δεύτερο βαθμό.
Η αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση
Ήταν λίγο μετά τις 7 το απόγευμα όταν το όχημα που οδηγούσε ο 47χρονος βρέθηκε στις ράγες, στο ύψος της Χάλκης τη στιγμή που διερχόταν από εκεί η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα-Βόλος. Ο 47χρονος, ελεύθερος επαγγελματίας με καταγωγή από το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, κινούνταν στον ανατολικό παράδρομο της ΠΑΘΕ στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη όταν εισήλθε στην αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση που βρίσκεται στη διασταύρωση του παραδρόμου με τη σιδηροδρομική γραμμή.
Λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα στις 18.53, η αμαξοστοιχία θα ξεκινούσε με καθυστέρηση από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση το Βόλο. Στις 19.01 η αμαξοστοιχία θα συγκρουστεί με το αυτοκίνητο του 47χρονου. Χαρακτηριστικό της σφοδρότητας της σύγκρουσης είναι ότι το αυτοκίνητο «καρφώθηκε» στο τρένο και παρασύρθηκε για περισσότερα από 450 μέτρα με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα σιδερικών.
«‘Ήθελα να δω πως έγινε το τροχαίο»
Δύο εβδομάδες μετά τη σύγκρουση η γυναίκα του εκλιπόντος θα μεταβεί στο σημείο oπου έχασε τη ζωή ο άντρας της. «‘Ήθελα να δω πως έγινε το τροχαίο. Γιατί δεν μπορούσα να κατανοήσω πως είναι δυνατόν ο σύζυγος μου με τόσα χρόνια εμπειρία στην οδήγηση είχε αυτό το ατύχημα» κατέθεσε σήμερα η γυναίκα του εκλιπόντος η οποία πρόσθεσε ότι πήγε στο σημείο την ίδια ώρα που σημειώθηκε το θανατηφόρο τροχαίο και είδε ότι στη διάβαση δεν υπήρχε φωτεινή σήμανση ούτε μπάρες παρά μόνο μια επιγραφή που καλούσε τους οδηγούς να προσέχουν τα τρένα η οποία δύσκολα ήταν ορατή το βράδυ. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάβαση σήμερα, όπως επεσήμανε και η μάρτυρας, είναι φυλασσόμενη.
Με 122 χλμ.
Η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και η γνησιότητα του ταχογράφου ήταν τα δύο στοιχεία στα οποία στα οποία στάθηκε η πολιτική αγωγή. Συγκεκριμένα ο κατηγορούμενος κατηγορείται ότι ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα, γεγονός που δεν του επέτρεψε να φρενάρει έγκαιρα για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Το όριο ταχύτητας στη συγκεκριμένη διάβαση ήταν 80 χλμ. κάτι που σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες που πραγματοποίησαν τον έλεγχο λίγο καιρό μετά το συμβάν, ήταν το όριο με το οποίο κινούνταν η αμαξοστοιχία του κατηγορούμενου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Συγκεκριμένα 78 χλμ.
Όμως ο πραγματογνώμονας που κατέθεσε σήμερα στο δικαστήριο εκ μέρους της πολιτικής αγωγής, τόνισε πως σύμφωνα με ένα μαθηματικό τύπο που εφάρμοσε, η αμαξοστοιχία κινούνταν με 122 χλμ. Επίσης κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, από τη μεριά της πολιτικής αγωγής, επισημάνθηκε πως η ταχυμετρική ταινία του ταχογράφου που αναλύθηκε από τους πραγματογνώμονες, άνηκε σε άλλη αμαξοστοιχία.
Η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις καταθέσεις των μαρτύρων και διέκοψε για τις 8 Δεκεμβρίου. Να σημειωθεί ότι ο κατηγορούμενος δεν παρέστη αλλά εκπροσωπήθηκε.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.