«Χρέος μου είναι να συμβουλεύσω τους γονείς να αποφεύγουν «φροντιστήρια» που λειτουργούν κρυμμένα σε κάποιο διαμέρισμα πολυκατοικίας, δίχως άδεια και, συχνά, δίχως πινακίδα καθώς και τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Το νόμιμο και καταξιωμένο για τη δουλειά και τα αποτελέσματά του φροντιστήριο κοστίζει ασύγκριτα φθηνότερα και προσφέρει ασύγκριτα ποιοτικότερη εκπαίδευση, επιτυγχάνοντας αποδεδειγμένα τις υψηλότερες επιδόσεις στις πανελλαδικές»
Συνέντευξη στον Γιάννη Ανδρεάκη
Ζωντάνια αποκτούν και πάλι οι αίθουσες των φροντιστηρίων, καθώς οι μαθητές επιστρέφουν από τις θερινές διακοπές τους και ήδη μπαίνουν στο κλίμα της νέας σχολικής χρονιάς…
Η larissanet απευθύνθηκε στον Χρήστο Βλούχο, πρόεδρο της Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ν. Λάρισας και Δ΄ Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος – ώστε να σκιαγραφήσει το πρώτο στίγμα, όπως και τις προοπτικές για τους προσεχείς μήνες.
Από τη συζήτηση με τον κ. Βλούχο καταγράφεται αισιοδοξία για τη νέα χρονιά, όμως δεν λείπει και ο προβληματισμός καθώς οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων καλούνται να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις τόσο της ενεργειακής κρίσης, όσο και του «κύματος» των ανατιμήσεων.
Θετικά αποτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ν. Λάρισας τις αλλαγές που έχει προωθήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και πρόκειται να εφαρμοστούν το προσεχές σχολικό έτος.
Σε άλλο σημείο αναφέρεται στην εξέλιξη σε ότι αφορά το ύψος των διδάκτρων τονίζοντας πως «οι όποιες αυξήσεις πιστεύω ότι είναι «οριακές» και απόλυτα αναγκαίες για την «υγεία» των επιχειρήσεών μας και τη διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών μας». Πάντως ο πρόεδρος της Ένωσης υπογραμμίζει ότι «τα φροντιστήρια στη Λάρισα, χρόνια τώρα λειτουργούν κάτω από ασφυκτική οικονομική πίεση που προκαλούν τα υπερβολικά χαμηλά μας δίδακτρα».
Εξαιρετικά έμπειρος φροντιστής ο Χρήστος Βλούχος, Διευθυντής Σπουδών του Φιλολογικού Φροντιστηρίου «Μόρφωση», συμβουλεύει τους γονείς «να αποφεύγουν «φροντιστήρια» που λειτουργούν κρυμμένα σε κάποιο διαμέρισμα πολυκατοικίας, δίχως άδεια και, συχνά, δίχως πινακίδα καθώς και τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα», ενώ προσθέτει πως «το νόμιμο και καταξιωμένο για τη δουλειά και τα αποτελέσματά του φροντιστήριο κοστίζει ασύγκριτα φθηνότερα και προσφέρει ασύγκριτα ποιοτικότερη εκπαίδευση, επιτυγχάνοντας αποδεδειγμένα τις υψηλότερες επιδόσεις στις πανελλαδικές».
Ήδη στα φροντιστήρια έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα. Ποιό είναι το κλίμα που υπάρξει τόσο μεταξύ των μαθητών, όσο και στους εκπαιδευτικούς, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς;
Οι περισσότεροι μαθητές επέστρεψαν από τις διακοπές τους με ευδιαθεσία και γεμάτοι προσμονή για τη νέα χρονιά. Βέβαια,ο έμπειρος φροντιστής μπορεί να διακρίνει την ανησυχία πολλών μαθητών της Γ΄λυκείου, όχι μόνο για τις απαιτήσεις του τελευταίου και καθοριστικού σχολικού τους έτους αλλά και για αυτές της δοκιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων που πλέον συνοδεύονται από συντελεστές βαρύτητας και ελάχιστες βάσεις εισαγωγής. Αυτά φέτος στέρησαν από πολύ περισσότερους υποψήφιους, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με χαρά, γιατί ξαναμπαίνουν στην τάξη,αλλά και συγκρατημένη αισιοδοξία υποδέχονται τη νέα χρονιά και οι φροντιστές, αφού δεν παραβλέπουν τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει μια νέα αναπάντεχη έξαρση της νόσου, τη μείωση του αριθμού των μαθητών στη χώρα, τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν ή πρόκειται να αντιμετωπίσουν πολλοί γονείς με τα όσα διαδραματίζονται σήμερα στην εγχώρια οικονομία, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.
Για το προσεχές σχολικό έτος έχουν αποφασιστεί από το Υπουργείο Παιδείας και θα εφαρμοστεί σειρά αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αρχικά πως σκιαγραφούνται οι αλλαγές; Πώς βλέπετε εσείς, από την πλευρά του κλάδου που εκπροσωπείτε, αυτές τις αλλαγές;
Οι αλλαγές που προτίθεται να επιφέρει η Υπουργός Παιδείας θεωρώ, εκφράζοντας και τη θέση της ομοσπονδίας μας (ΟΕΦΕ), είναι θετικές. Και αναφέρομαι,καταρχάς, στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και στη Β΄ λυκείου. Βλέπετε, οι μαθητές χρειάζονται τη διαρκή αξιολόγησή τους με σταθμισμένα θέματα πάνω στην ύλη της τάξης τους, για να προετοιμαστούν τόσο για τις προαγωγικές εξετάσεις όσο και για τις πανελλαδικές. Αρκεί, φυσικά, στο άμεσο μέλλον να υπάρξει η κατάλληλη σύζευξη αυτής της σαφέστερα προσδιορισμένης αξιολόγησης με τις πανελλαδικές εξετάσεις και τον τρόπο εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση. Έπειτα, θετικότατες κρίνω τις αλλαγές που στοχεύουν στην ενίσχυση της «κριτικής ανάλυσης και σκέψης», στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχολικά έτη «κλειδιά», όπως η Στ΄ Δημοτικού και η Γ΄ Γυμνασίου, προκειμένου να αναβαθμίζεται διαρκώς η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου (Ελληνική PISA).
Τί αφήνει το περασμένο σχολικό έτος στο σύνολο της Εκπαίδευσης και με ποιές προοπτικές εκκινεί η νέα χρονιά;
Αναμφισβήτητα, κούραση, πνευματική και ψυχική! Γιατί είχαμε να αντιπαλέψουμε τα αλλεπάλληλα λοκντάουν και τις δυσχέρειες της τηλεκπαίδευσης και εξ αποστάσεως αξιολόγησης των μαθητών μας, που εμφάνιζαν μαζί με τεχνικά προβλήματα σύνδεσης σημαντικά γνωστικά κενά, σημάδια κούρασης ακόμα και παραίτησης. Επίσης, εμείς οι φροντιστές βιώσαμε έντονο άγχος,όταν συνειδητοποιήσαμε ότι μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι μαθητές μας είχαν,περισσότερο από ποτέ, ανάγκη την αμέριστη βοήθειά μας, και σε πολλά επίπεδα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι φετινοί υποψήφιοι δεν αξιολογήθηκαν για δύο συνεχόμενα έτη σε προαγωγικές σχολικές εξετάσεις.
Αυτή τη χρονιά,εξάλλου, θα τη θυμόμαστε οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί και υποψήφιοι με πικρία, γιατί το Υπουργείο Παιδείας απέκλεισε για ακόμα μια χρονιά χιλιάδες υποψήφιους, από αυτούς που αδικήθηκαν από τον κορωνοϊό και τις ανυπέρβλητες αντιξοότητες που αυτός προκάλεσε… H νέα χρονιά ξεκινάει περίπου με τις προοπτικές με τις οποίες αποχαιρετάει το καλοκαίρι ολόκληρη η κοινωνία μας. Βλέπετε, η απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός μας και η επίτευξη των εκπαιδευτικών μας στόχων δεν εξαρτώνται μόνον από τις δικές μας δυνάμεις και τις αναμφισβήτητα καλές μας προθέσεις…
Καθώς έχει αναπτυχθεί η σχετική δημόσια συζήτηση σχετικά με τα προστατευτικά μέτρα στα σχολεία λόγω κορωνοϊού, εσείς τί προτείνετε σε ότι αφορά το πρωτόκολλο για τη λειτουργία των φροντιστηρίων;
Ως φροντιστήρια, πήραμε όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό, τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών,πειθαρχώντας ευλαβικά στα εκάστοτε μέτρα της πολιτείας. Θέλω να πιστεύω ότι η περίοδος κανονικότητας στην οποία έχουμε σταδιακά επιστρέψειθα διατηρηθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, κύριε Ανδρεάκη, θα ενημερωνόμαστε και θα τηρούμε τις όποιες οδηγίες και τα όποια μέτρα από την πολιτεία, για την ασφαλή λειτουργία των εκπαιδευτηρίων μας.
Εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και του κύματος ανατιμήσεων υπάρχει οικονομική πίεση στα φροντιστήρια;
Μου θέτετε ένα ζήτημα που πονάει το σύνολο του φροντιστηριακού κόσμου της πόλης μας. Τη στιγμή που οι γονείς αυξάνουν τις απαιτήσεις τους απέναντί στα φροντιστήριά μας και στις οποίες προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με αίσθημα ευθύνης, αυτά, χρόνια τώρα λειτουργούν κάτω από ασφυκτική οικονομική πίεση που προκαλούν τα υπερβολικά χαμηλά μαςδίδακτρα. Αρκεί κάποιος να κάνει μια μικρή έρευνα για τις τιμές στους άλλους νομούς της χώρας…
Πώς θα εξελιχθούν οι τιμές στα δίδακτρα και τι θα πρέπει να προσέχουν οι γονείς για την τελική επιλογή φροντιστηρίου;
Συνεπώς, η ενεργειακή κρίση και το «κύμα» των ανατιμήσεων που όλο και γιγαντώνεται μας οδηγεί σε αδιέξοδο. Οι όποιες αυξήσεις, πάντως, πιστεύω ότι είναι «οριακές» και απόλυτα αναγκαίες για την «υγεία» των επιχειρήσεών μας και τη διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών μας. Σε ό,τι αφορά στους γονείς, ως πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μ.Ε του νομού, ως ενεργός εκπαιδευτικός και ως γονέας, με αίσθημα ευθύνης και σεβασμό απέναντι τους, νιώθω ότι είναι χρέος μου να τους συμβουλεύσω να αποφεύγουν «φροντιστήρια» που λειτουργούν κρυμμένα σε κάποιο διαμέρισμα πολυκατοικίας, δίχως άδεια και, συχνά, δίχως πινακίδα καθώς και τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Το νόμιμο και καταξιωμένο για τη δουλειά και τα αποτελέσματά του φροντιστήριο κοστίζει ασύγκριτα φθηνότερα και προσφέρει ασύγκριτα ποιοτικότερη εκπαίδευση, επιτυγχάνοντας αποδεδειγμένα τις υψηλότερες επιδόσεις στις πανελλαδικές.
Κλείνοντας, και ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, ποιά είναι τα μηνύματα που θέλετε να απευθύνετε προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς;
Κύριε Ανδρεάκη, το μόνο που χρειάζεται να απευθύνω στους συναδέλφους μου που καθημερινά καταθέτουν την ψυχή τους στην τάξη, παραμερίζοντας τα όποια προβλήματά τους, είναι η ευχή να είναι υγιείς οι ίδιοι και τα οικεία τους πρόσωπα και να έχουν μια δημιουργική νέα σχολική χρονιά. Υγεία και υπομονή θα ευχηθώ επίσης και στους γονείς. Τέλος, στους μαθητές θα ευχηθώ η νέα σχολική χρονιά να είναι εποικοδομητική για αυτούς και θα είναι, όταν με σύνεση και ωριμότητα θα αξιοποιήσουν,στο μέγιστο βαθμό, τα όσα οι γονείς και οι δάσκαλοί τους τους προσφέρουν απλόχερα.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.