Φωτ. Larissanet.gr
Γεμίζει από εντυπωσιακές και καλαίσθητες τοιχογραφίες το κέντρο της Λάρισας με την αισθητική να ανεβαίνει επίπεδο. Μετά τον Ένιο Μορικόνε επί της οδού Μανωλάκη, τον Νέο στην Κεντρική Πλατεία, το Σινεμά ο Παράδεισμος στην Μεγ. Αλεξάνδρου, τον Τάκη Τλούπα επί της Κουμουνδούρου αλλά και την Sacco and Vanzetti που βρίσκεται στην οδό Σκυλοσόφου η Λάρισα αποκτά ακόμα μια τοιχογραφία μεγάλου μεγέθους…




Σύμφωνα με πληροφορίες του Larissanet.gr αυτήν θα γίνει επί της οδού Ανθίμου Γαζή στην πλαϊνή πλευρά της πολυκατοικίας δίπλα από την «Χριστιανική Εστία Λάρισας, Απ. Παύλος» και θα είναι ορατή από την πλευρά του κτιρίου ΟΥΗΛ.


Πηγή έμπνευσης αποτελεί ο εμβληματικός πίνακας του Λαρισαίου ζωγράφου Αγήνορα Αστεριάδη «Πολιτεία» (Λάρισα), 1969, της Συλλογής της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας – Μουσείου Γ. Ι. Κατσίγρα, ο οποίος αποτελεί μία πρωτότυπη δημιουργία του όπου περιγράφει την πόλη του την Λάρισα σε μία εκδοχή με πολλές οπτικές.
Το έργο θα το αναλάβει η αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών του Δήμου Λαρισαίων και θα ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου.
Οι Λαρισαίοι δημιουργοί της τοιχογραφίας, θα είναι ο γραφίστας/εικονογράφος Γιάννης Πέτρου και ο visual designer Κωστής Τσιάχας, την επιμέλεια έχει η εικαστική επιμελήτρια/μουσειολόγος Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου. Η δράση θα καταγραφεί σε βίντεο και θα προβληθεί διαδικτυακά.
Η παραπάνω απόφαση απομένει να εγκριθεί από την οικονομική επιτροπή του Δήμου Λαρισαίων που θα συνεδριάσει εντός των επόμενων ημερών.
Για τον Αγήνορα Αστεριάδη
Ο Αγήνωρ Αστεριάδης (Λάρισα, 1898 – Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 1977) ήταν Έλληνας ζωγράφος, αγιογράφος και χαράκτης της «Γενιάς του Τριάντα».
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από το 1915 έως το 1921, με δασκάλους τον Ροϊλό, τον Ιακωβίδη, τον Βικάτο και τον Μαθιόπουλο. Εργάστηκε στη διαφημιστική εταιρεία Geo. Το 1925 διορίστηκε καθηγητής ιχνογραφίας στο γυμνάσιο των Γρεβενών.[6] Κατά την περίοδο του μεσοπολέμου, συμμετείχε στην ίδρυση του πρωτοποριακού καλλιτεχνικού ομίλου «Ομάς Τέχνη». Καλλιτέχνης σεμνός αλλά και πρωτοπόρος, προσπάθησε να συνδυάσει στο έργο του την ελληνική λαϊκή παράδοση, το πνεύμα της βυζαντινής αγιογραφίας και τα διδάγματα του κυβισμού και των άλλων εικαστικών ρευμάτων των αρχών του 20ού αι. Τα ζωγραφικά του έργα είναι συνήθως δισδιάστατα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ρεαλιστικά. Όσο για την θεματογραφία του, αυτή ποικίλει από την ύπαιθρο και το αστικό τοπίο, έως την ανθρώπινη φύση.
Το 1974 παρουσίασε έργα του στην γκαλερί «΄Ωρα» στην Αθήνα. Το 1976, έναν χρόνο πριν από τον θάνατό του, η Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας τον τίμησε με μεγάλη αναδρομική έκθεση. Συμμετείχε επίσης σε πολλές άλλες εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας (Ρώμη, Οττάβα, Βελιγράδι, Μόσχα, Βουκουρέστι, Λουγκάνο, Μπουένος Άιρες, Μπιενάλε του Σάο Πάολο, Μπιενάλε Αλεξανδρείας, κ.ά.).
Μετά τον θάνατό του, εκθέσεις έργων του πραγματοποιήθηκαν στην πατρίδα του, την Λάρισα (1984), στην Αθήνα (1987, Γκαλερί «Υάκινθος»· 1998, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων) και στην Πάτρα (1998).
Εκτός από την ζωγραφική, την αγιογραφία και την χαρακτική, ο Αστεριάδης ασχολήθηκε και με την εικονογράφηση βιβλίων, αρχής γενομένης από τα Παιδικά σχέδια, που εξέδωσε το 1933 με τον συνάδελφό του Σπύρο Βασιλείου. Εικονογράφησε επίσης τα Νεοελληνικά Αναγνώσματα για το Γυμνάσιο (1950), το βιβλίο Στο Μυστρά των Παλαιολόγων της Ελένης Βαλαβάνη (εκδ. Δωδώνη, Αθήνα 1971), κ.ά.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.























