Πρέπει να θεσπιστεί το moto «τουρισμός και υγεία, αναψυχή και θεραπεία» – Προτείνουν λιγότερη γραφειοκρατία – Να προωθηθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα από ένα ισχυρό πρότυπο ασφάλειας
Του Πάνου Γαρουφαλιά
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 26ος economia Φοιτητικός Διαγωνισμός με θέμα «ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΕΛΛΑΔΑ». Στο Διαγωνισμό-θεσμό φέτος συμμετείχε μεγάλος αριθμός φοιτητών από πολυάριθμα δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό με τις πρωτότυπες εργασίες τους.
Η ανακοίνωση των βραβείων προβλήθηκε σε video στο κανάλι του economia Group στο YouTube την Πέμπτη 28 Μαΐου 2020, καθώς για την ασφάλεια όλων δεν ήταν εφικτή η πραγματοποίηση της Τελετής Απονομής των Βραβείων στο ξενοδοχείο King George στην Αθήνα, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί. Σε αυτό τον πολύ σημαντικό διαγωνισμό δύο Λαρισαίοι φοιτητές του Πανεπιστημίου κατάφεραν να λάβουν το τρίτο βραβείο στην κατηγορία της ομαδικής εργασίας. Ο Ιωάννης Σπηλιώτης (Δικηγόρος, Μετεκπαιδευθείς στο Διεθνικό και Ευρωπαϊκό Οικονομικό Δίκαιο, Τραπεζικό Δίκαιο, Διαιτησία/Διαμεσολάβηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας και Μεταπτυχιακός Φοιτητής Ιατρικής του πανεπιστημίου Θεσσαλίας του τμήματος Ηθική και Δεοντολογία στις Βιοϊατρικές Επιστήμες) και η Δήμητρα Ζιώγα (Ασκούμενη Δικηγόρος, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Ιατρικής του πανεπιστημίου Θεσσαλίας του τμήματος Ηθική και Δεοντολογία στις Βιοϊατρικές Επιστήμες), κατέκτησαν το 3ο βραβείο αναλύοντας ειδικά την πτυχή του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα. Στην δική τους εργασία παρουσίασαν τις πτυχές που θα βοηθήσουν την χώρα μας να αναπτύξει τον ιατρικό τουρισμό.


«Tουρισμός και υγεία, αναψυχή και θεραπεία»
Οι δύο φοιτητές περιγράφουν από κοινού την εργασία τους που βραβεύτηκε. Πιο συγκεκριμένα αναφέρουν:
«Με την παρούσα μελέτη προτείναμε 4 βήματα μέσα από τα οποία μπορεί να πετύχει scale up στον τουρισμό εν γένει η χώρα μας, θεσπίζοντας το moto «τουρισμός και υγεία, αναψυχή και θεραπεία» ειδικά για την ανέλιξη του ιατρικού τουρισμού, ως προοίμιο συνέχισης εκείνου που μεν τόλμησε η Ελλάδα αλλά δε στήριξε -ακόμα-. Διότι, ο σύγχρονος ταξιδιώτης δεν εξαρτά την απόφασή του από τον προορισμό per se. Προτεραιοποιεί τον παράγοντα «ασφάλεια» και συνεκτιμώντας δευτερευόντως λοιπούς παράγοντες, καταλήγει στον ιδανικό προορισμό. Για να ανταποκριθούν σε αυτό ορισμένες χώρες, δηλαδή για την ενίσχυση της διεθνούς εμπιστοσύνης τους στον τουρισμό, προωθούν επιχειρηματικά το αγαθό της υγείας μέσα από την ειδική μορφή του ιατρικού τουρισμού που συμπεριλαμβάνει τη διαχείριση τόσο τυχαίων περιστατικών που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της διαμονής του επισκέπτη όσο και προγραμματισμένων ιατρικών πράξεων (ιατρικός τουρισμός επιλογής). Σε μία περίοδο που το αίσθημα ασφάλειας καλλιεργείται και συν τω χρόνω βάλλεται, εκτιμούμε, ότι το επόμενο βήμα της χώρας μας στον ισχυρότερο κλάδο της οικονομίας, ήτοι στον τουρισμό, είναι να προωθήσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα από ένα ισχυρό πρότυπο ασφάλειας σε επίπεδο παροχής ιατρικών υπηρεσιών, εφάμιλλο -ή και καλύτερο- με εκείνο που θα προσφερόταν στη χώρα του επισκέπτη.
- Επικροτώντας τη σύσταση ομάδας εργασίας Branding του ελληνικού τουρισμού-ακόμα κι αν συγκυριακά δεν ευνοείται- προτείνουμε (Re)Branding & Marketing εστιάζοντας σε έναν βασικό όπως εκτιμήσαμε πυλώνα της πιο πρόσφατης έρευνας της Deloitte για τις παγκόσμιες βασικές τάσεις του 2020 για το Marketing, ώστε η χώρα να φέρει έναν σημαντικό σκοπό: να εξασφαλίσει την ποιοτικότερη ταξιδιωτική εμπειρία σε επίπεδο ανθρώπινης επαφής, από τον αεροσυνοδό και τον επιχειρηματία ξενοδόχο, μέχρι τον ιατρό χωρίς να εστιάζει στην κερδοφορία.
- Θεωρώντας de facto την αρχή ότι ο ταξιδιώτης είναι ταυτόχρονα και καταναλωτής, αναζητήσαμε το καλύτερο που θα μπορούσε να προσδοκά ο εν λόγω καταναλωτής: η προώθηση ενός ψηφιακού θεματολογίου και η σύσταση εθνικής επιτροπής Προορισμού εξυπηρετεί την έναρξη του σχεδιασμού του Destination Management, με εργαλεία direct booking. Ενδεικτικά παραπέμπουμε στο εγχείρημα της Περιφέρειας Θεσσαλίας “gothessaly.gr” με τις ρυθμιστικές ψηφιακές προεργασίες και επιγενόμενες προτάσεις της για τον άρτιο προσανατολισμό και τη σωστή κατεύθυνση του ταξιδιώτη.
- Ενώ ο ν. 4582/2018 περί θέσπισης ηλεκτρονικού μητρώου τουρισμού υγείας έχει βυθιστεί σε τέλμα, προτείνουμε τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας πολιτικής βάσει δύο συντελεστών: λιγότερη γραφειοκρατία για τα ξενοδοχεία και πρόσβαση ιατρών του εξωτερικού στο σύστημα υγείας μας οπότε και πιο άμεση κρίνουμε για αυτόν τον σκοπό την σύσταση «Εθνικού Συμβουλίου Προώθησης Ιατρικού Τουρισμού» με εκπροσώπους από τον ξενοδοχειακό και ιατρικό κλάδο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία Cluster συνεργατικών σχηματισμών ανάμεσα σε νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα και ξενοδοχεία, με τη συνεργασία των φορέων και παρόχων του ιδιωτικού τομέα, του ΕΟΠΥΥ και των συναρμόδιων υπουργείων για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής και την αποτελεσματικότερη διεθνή προώθηση του Ιατρικού Τουρισμού, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για το απόδημο ελληνικό ιατρικό προσωπικό με σκοπό την εργασία στη χώρα αλλά και την έρευνα.
- Τέλος, στον τομέα των βιώσιμων κτηριακών και εργασιακών αλλαγών που κρίνουμε απαραίτητες για τη χώρα μας, δεδομένης της πληθώρας καταλυμάτων μας και μάλιστα αξιόλογων, προτείνουμε την αναδιαμόρφωση των μικρότερων ξενοδοχειακών μονάδων, στη βάση ενός σύγχρονου αλλά και βιώσιμου σχεδιασμού «green clinic hotels», ενώ στο πλαίσιο της ανταγωνιστικής παροχής φροντίδας προτείνουμε τον συντονισμό «έξυπνων» ενεργειών, όπερ πρακτικά συνεπάγεται μέχρι και την αξιοποίηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που θα εξοικονομούν «ενδονοσοκομειακό» χρόνο και κόπο μέσα από την ίδρυση αρμόδιου τμήματος «Διαχείρισης Ρομποτικού Νοσοκόμου και Ρομποτικής Δεοντολογίας σε ηθικά ζητήματα» για αυτό που ορίζεται από τον ερευνητή Lokhorst ως «computational meta-ethics» .
Βίντεο με την βράβευση των φοιτητών:
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.