Η υψηλή γέφυρα Σερβίων στη λίμνη Πολυφύτου στο νομό Κοζάνης είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδος, μετά από αυτή του Ρίου – Αντίρριου, και μετά από αυτοψία που έκανε ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου του Surrey, Στέργιος Μητούλης, Πολιτικός Μηχανικός με ειδίκευση στη γεφυροποιΐα, παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργου Κασαπίδη, διαπιστώθηκαν σημαντικές μετακινήσεις του καταστρώματος, που προκαλούν ζήτημα αναφορικά με την στατική ακεραιότητα της κατασκευής.
Οι διαπιστώσεις του καθηγητή
Παρόλο που έγινε μόνο οπτικός έλεγχος, στη διάρκεια της αυτοψίας στη γέφυρα ο καθηγητής Στέργιος Μητούλης διαπίστωσε μόνιμες κατακόρυφες μετακινήσεις του καταστρώματος, καθώς και τοπικές φθορές, τις οποίες απέδωσε τόσο στη φόρτιση της κατασκευής επί 45 χρόνια από οχήματα -βαρέα και μη, όσο και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες (διάβρωση οπλισμού, οξείδωση κ.ά.)
«Η γέφυρα θα χρειαστεί κάποιες άμεσες ενέργειες προκειμένου να μειωθεί η επικινδυνότητά της και να ενισχυθεί η στατική της ακεραιότητα» δήλωσε ο κ. Μητούλης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν ενδείξεις πως η κατάσταση της γέφυρας επιδεινώθηκε κυρίως τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν είχε παρουσιάσει τόσο σοβαρά προβλήματα κατακόρυφων μετακινήσεων το 2012.
Όριο 40 χλμ/ώρα
Έπειτα από τις τεχνικές υποδείξεις του καθηγητή, τέθηκαν ήδη σε εφαρμογή τα πρώτα προληπτικά μέτρα για τη μείωση του φορτίου της γέφυρας, ενώ δρομολογούνται άμεσα οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για την ενίσχυση της κατασκευής.
Από σήμερα απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών άνω των 50 τόνων στο κατάστρωμα της γέφυρας, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας των οχημάτων σε αυτήν μειώθηκε στα 40 χλμ/ώρα (από 60 χλμ/ώρα).
Λειτουργεί αδιάκοπα από το 1975
Η υψηλή γέφυρα Σερβίων, με συνολικό μήκος 1.372 μέτρων, κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970, ταυτόχρονα με τη δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Λάρισας – Κοζάνης. Τέθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία το 1975.
«Από τότε έχουν περάσει 45 ολόκληρα χρόνια. Στο μεσοδιάστημα η γέφυρα δέχτηκε τον σεισμό των 6,6 Ρίχτερ του 1995, ενώ όταν έκλεισαν τα Τέμπη είχε για μεγάλο διάστημα όλη την κυκλοφορία της ΠΑΘΕ» είπε ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, και έκανε γνωστό πως η κατασκευή έχει παρουσιάσει ζητήματα φθοράς από το 2012. Υπάρχει έκτοτε συνεχής αλληλογραφία με το υπουργείο Υποδομών για το ζήτημα.
Την περασμένη Τετάρτη ο ίδιος μαζί με τον ειδικό καθηγητή γεφυροποιίας Στέργιο Μητούλη έκαναν επιτόπου αυτοψία, στη διάρκεια της οποίας διαπιστώθηκε πως η κατάσταση της γέφυρας έχει επιδεινωθεί σε σχέση με το 2012.
Υπάρχουν κατακόρυφες μετακινήσεις στους προβόλους της γέφυρας, της τάξης του ενός εκατοστού κάθε χρόνο. Εκεί εντοπίζεται το βασικό πρόβλημα και πρέπει να γίνει ενίσχυση με συρματόσχοινα,
ανέφερε ο κ.Κασαπίδης.
Πηγή:autoblog.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.