Εγκαινιάστηκε σήμερα στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας η έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Πολυτεχνείο 1973», από τα αρχεία του βετεράνου φωτορεπόρτερ Βασίλη Καραγεώργου, έκθεση που συνδιοργανώνουν η εβδομαδιαία εφημερίδα larissanet, το larissanet.gr και οι εκδόσεις Flippress σε συνεργασία με την Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου (ΕΣΠΗΤ) και το Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι 30 Νοεμβρίου.
Για το έργο του φωτογράφου του Πολυτεχνείου μίλησαν, ο Θανάσης Αλατάς, δημοσιογράφος – συνθέτης, επιμελήθηκε το λεύκωμα «Πολυτεχνείο 1973» (εκδόσεις Flippress), η διευθύντρια του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας Χρύσα Βουλγαράκη και ο εκδότης – διευθυντής της larissanet Χρήστος Μπεχλιβάνος.
Ποιος είναι ο Βασίλης Καραγεώργος
Ο Βασίλης Καραγεώργος γεννήθηκε στον Πύργο Υπάτης Φθιώτιδας. Για τις ανάγκες μιας σχολικής εκδρομής ξεκινά με δανεική μηχανή να φωτογραφίζει.
1953-1961: Γνωρίζεται με αθλητικούς φωτορεπόρτερ και με νέα δανεική μηχανή καλύπτει ποδοσφαιρικούς αγώνες Β’ και Γ’ εθνικής κατηγορίας και στη συνέχεια καλύπτει εντός και εκτός έδρας τον Ολυμπιακό στην Α’ κατηγορία.
1961: Εργάζεται σε φωτογραφικό πρακτορείο και θέλει να κάνει πολιτικό ρεπορτάζ, αλλά δεν έχει άδεια εισόδου στη Βουλή. Η ευκαιρία έρχεται με τον «ανένδοτο» αγώνα του Γεώργιου Παπανδρέου τον οποίο, ενώ όλοι οι άλλοι φωτορεπόρτερ περιμένουν στις πόλεις, αυτός τον ακολουθεί κατά πόδας στα χωριά ανάμεσα στον λαό σε ώρες αγωνιστικής έντασης ως ανεπίσημος φωτογράφος του.

1963: Χωρίς ιδιαίτερες φωτογραφικές γνώσεις, επιλέγει το πολιτικό φωτορεπορτάζ και συνεργάζεται με το διεθνές πρακτορείο United Press International (UPI).
1966 Ιανουάριος: Πρώτη του παγκόσμια αποκλειστικότητα η φωτογράφιση ενός αεροπορικού δυστυχήματος σε βουνοκορυφή του Χελμού, όπου συνετρίβη ένα αμερικάνικο αεροπλάνο που μετέφερε χρηματαποστολή στο Ιράν. Ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να ανέβει, με κάλυψη την αντάρα και τα 7 μέτρα χιόνι, στον αποκλεισμένο από στρατιώτες και την Ασφάλεια χώρο της πτώσης, που ήταν σπαρμένος από τα 18 πτώματα του πληρώματος και τα εκατομμύρια δολάρια που συνέλεγαν Αμερικανοί πεζοναύτες.

Η Ελένη Βλάχου του πρόσφερε ένα πολύ μεγάλο τότε ποσό για την αποκλειστικότητα και οι φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στην Καθημερινή, τη Μεσημβρινή και στις Εικόνες.
Για τη διεθνή αυτή επιτυχία τού προτάθηκε η μόνιμη συνεργασία του με τις εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ», «ΤΟ ΒΗΜΑ», «ΟΜΑΔΑ» και το περιοδικό «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ».
1967 Μάιος: Η Χούντα τον συλλαμβάνει με τις κατηγορίες της συμμετοχής του σε συλλαλητήρια. Γλιτώνει επικαλούμενος ότι ήταν παρών ως φωτορεπόρτερ μόνο. Με ειδικά φαρδιά παντελόνια γυρνά τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας και πετά από τα μπατζάκια του προκηρύξεις του ΠΑΚ εναντίον της Χούντας.

1972: Συνιδρύει το πρακτορείο «Team Photo Press».
1973 Πολυτεχνείο: Με τους συνεργάτες του φωτογραφίζει τις κινητοποιήσεις των φοιτητών.
1974: Με την επιστροφή του Ανδρέα Παπανδρέου γίνεται ο επίσημος φωτογράφος του. Συνόδεψε σε πολλά επίσημα ταξίδια τον Κ. Καραμανλή και τον Α. Παπανδρέου.
1976: Γίνεται ιδιοκτήτης φωτογραφικού πρακτορείου ελληνικού και ξένου τύπου («Free Photo Press»).
1996: Αποσύρεται από το επάγγελμα.
– Είναι μέλος της Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος όπου διατέλεσε για χρόνια Πρόεδρος και Γεν. Γραμματέας καθώς και μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ). Διετέλεσε για χρόνια πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πυργιωτών Υπάτης και παραμένει επίτιμος πρόεδρος.
– Τον Νοέμβριο του 2000 παρουσιάζει στο Ίλιον την πρώτη ατομική έκθεσή του «Πολυτεχνείο 1973», αργότερα η ίδια έκθεση παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο, τον Νοέμβριο του 2013 η ίδια έκθεση παρουσιάζεται για 3 μήνες στη Βουλή των Ελλήνων από τη Βιβλιοθήκη της Βουλής και το Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και την Δημοκρατία. Το 2015 Ο δήμος Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση στο Κέντρο Τεχνών – πρώην ΕΑΤ – ΕΣΑ.


































Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.























