Δήμοι Νομού » Δήμος Λάρισας » Διαμάντος: Πρόταση για όσα σχολεία παραμένουν ανενεργά

Διαμάντος: Πρόταση για όσα σχολεία παραμένουν ανενεργά

Διαμάντος: Πρόταση για όσα σχολεία παραμένουν ανενεργά

Σε δήλωση του Κωνσταντίνου Διαμάντου – δημοτικού συμβούλου και επικεφαλής της παράταξης «Νέα Λάρισα» – για τη νέα σχολική χρονιά επισημαίνονται τα εξής:

«Μία χώρα σαν την Ελλάδα, που σέβεται την ιστορία της και θέλει να βγει από τα αδιέξοδα και να διασφαλίσει το μέλλον της και, την ίδια την ύπαρξή της, δεν μπορεί παρά, να θέσει ως απόλυτη προτεραιότητα την Παιδεία. Την Ελληνική, την Εθνική Παιδεία.

Στην αφετηρία μίας νέας σχολικής χρονιάς η Ελλάδα και η Λάρισα ακουμπάνε τις ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον στους εκπαιδευτικούς, στα παιδιά και στους γονείς.

Ως Δήμος οφείλουμε με κάθε τρόπο και κάθε μέσο να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθειά τους.

Με την ευκαιρία, έχοντας πάντα οδηγό το μήνυμα που ο Πατρο-Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Κοραής έχουν διατυπώσει:

«Κάθε σχολείο που ανοίγει, κλείνει μία φυλακή»

επαναφέρουμε για άλλη μία φορά την αγωνία και τη σκέψη – πρόταση μας για όσα σχολεία στο Δήμο μας παραμένουν ανενεργά, ιδιαίτερα σε χωριά.

Υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις για να ανοίξει ξανά ένα σχολείο, και κάθε σχολείο.

Πρώτη δυνατότητα, άμεσα, εκ των θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων του Δήμου, δίνεται να ιδρυθεί και να λειτουργήσει ως «κέντρο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών».

Δεύτερη δυνατότητα, βραχυπρόθεσμα και, με σωστή προεργασία, είναι η διεκδίκηση λειτουργίας του σχολείου πιλοτικά, ως «οικολογικό σχολείο».

Με πρόγραμμα προσχολικής ηλικίας (παιδικού σταθμού- νηπιαγωγείου και, δημοτικού σχολείου). Και με εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο, πέραν του βασικού, να δίνει έμφαση στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση και στις Γεωργικές πρακτικές.

Μπορεί ο Δήμος, πέρα από την έγκρισή του από το Υπουργείο Παιδείας, να αναζητήσει και να πετύχει για τη λειτουργία του, τη συνεργασία  άλλων φορέων ( Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ΣΤΕΓ ΤΕΙ Θεσσαλίας, Αβερώφιος Σχολή), με την ίδια κατεύθυνση και εμπειρία ώστε, να το θέσουν υπό την αιγίδα τους και να βοηθήσουν έμπρακτα στη επιτυχή δημιουργία και λειτουργία του.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα «Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων» όπου, η Βιωματική μάθηση να είναι το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

Ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά, και στην Ελλάδα. Στη Γαλλία και στην Ισπανία. Στη Θεσσαλονίκη και στην Κόρινθο.

Ευχόμαστε μία γεμάτη υγεία και δημιουργική νέα σχολική χρονιά!»

Διαβάστε επίσης: