Λάρισα » Φορτιστές για Ι.Χ. του μέλλοντος και στη Λάρισα
ΣΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ Ο ΠΡΩΤΟΣ - ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ

Φορτιστές για Ι.Χ. του μέλλοντος και στη Λάρισα

Φορτιστές για Ι.Χ. του μέλλοντος και στη Λάρισα

Σταθμός φόρτισης θα λειτουργήσει και στα ΣΕΑ Νίκαιας – Η Λάρισα στις πόλεις που αναμένεται να έχει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Πάνω από 1.500 φορτιστές σε 100 – 150 σημεία θα αναπτυχθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα – Ο σταθμός που σχεδιάζει ο δήμος θα είναι στο πλαίσιο δημιουργίας του Open Mall

Του Πάνου Γαρουφαλιά

Η Ελλάδα αν και ουραγός στην Ευρώπη αναμένεται τα επόμενα δύο χρόνια να κάνει τα πρώτα της βήματα στην εγκατάσταση δικτύου για την φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την επικράτεια. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες της Larissanet o πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Εθνική οδό θα εγκατασταθεί στα ΣΕΑ (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) Ευαγγελισμού που βρίσκεται στην είσοδο των Τεμπών. Οι ιδιώτες που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα ΣΕΑ σε συνεργασία με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αυτή την περίοδο εκπονούν μελέτη για την εγκατάσταση του συστήματος. Οι οδηγοί με μια μικρή στάση θα μπορούν να φορτίσουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα γρήγορα ώστε να συνεχίσουν το ταξίδι τους για να φτάσουν στον τελικό προορισμό χωρίς προβλήματα. Μαζί θα λειτουργήσει και σύστημα ανεφοδιασμού φυσικού αερίου για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το εν λόγω καύσιμο. Η λειτουργία αναμένεται να γίνει στα τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019. Στη συνέχεια αναμένεται ανάλογος σταθμός να λειτουργήσει και στα ΣΕΑ Νίκαιας που βρίσκονται έξω από τη Λάρισα. Συστήματα φόρτισης θα υπάρξουν και σε άλλα σημεία της Εθνικής Οδού. Όμως δημιουργία ενός σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να δημιουργήσει μέσα στην πόλη και ο Δήμος Λαρισαίων.

ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ

1.500 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα

Είναι Ευρωπαϊκή μας υποχρέωση ως χώρα να αναπτύξουμε δίκτυο φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εδώ και περίπου έναν χρόνο ο ΔΕΔΔΗΕ έχει την πρόθεση να εγκαταστήσει πάνω από 1.500 φορτιστές στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό αυτό θα εγκατασταθούν σε 100-150 σταθμούς σε όλη την χώρα σε σημεία με δημόσια πρόσβαση στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε χώρους στάθμευσης και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι φορτιστές θα έχουν την δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού σε μισή ώρα. Αυτό το σχέδιο κλήθηκε να εκπονήσει ειδική επιτροπή της ΔΕΔΔΗΕ η οποία και θα προτείνει τα σημεία που θα τοποθετηθούν οι σταθμοί. Σύμφωνα με το σχεδιασμό τέτοιοι φορτιστές θα τοποθετηθούν και στις μεγάλες πόλεις στις οποίες μεταξύ αυτών αναμένεται να είναι και η Λάρισα.

Η επιτροπή φαίνεται να έχει ολοκληρώσει την μελέτη για την τοποθέτηση των φορτιστών και σύμφωνα με πληροφορίες το έχει προωθηθεί στην ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας), η οποία και είναι αρμόδια τους επόμενους 1-2 μήνες να προχωρήσει στην έγκριση της. Η υλοποίηση του όλου σχεδίου έχει ορίζοντα το 2020.

Τι σχεδιάζει ο δήμος Λαρισαίων

Ρωτώντας για την νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης στελέχη του Δήμου Λαρισαίων, ακούς ορθά κοφτά ότι «ο Δήμος σε αυτή την υπόθεση μπαίνει μπροστά και θέλει να εισέλθει δυναμικά σε αυτή την νέα εποχή». Ο σχεδιασμός έχει ήδη ξεκινήσει και μάλιστα έχει εξειδικευτεί. Στο πρότζεκτ για το Open Mall διαβάζουμε ότι θα χρησιμοποιηθούν και «χαρακτηριστικά έξυπνης πόλης». Αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνεται πως άρχισαν να εξειδικεύονται. Θυμίζουμε ότι ο Δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης προ ημερών στη ΕΡΑ Λάρισας αποκάλυψε ότι στο πλαίσιο υλοποίησης του Open Mall υπάρχει η σκέψη για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Που όμως θα μπορούν να φορτίζονται αυτά οχήματα; Σύμφωνα με πληροφορίες της Larissanet οι πρώτες σκέψεις είναι ο Δήμος να δημιουργήσει έναν σταθμό για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο πάρκινγκ της οδού Καλλιθέας. Αυτό  αναμένεται να αποτυπώνεται και στην πρόταση που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα για Open Mall. Υπενθυμίζουμε ότι και αυτό το πρόγραμμα έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2020. Τότε δηλαδή ενδέχεται η Λάρισα να αλλάξει εποχή και να μπει στην ηλεκτροκίνηση αλλά με υποδομή και προϋποθέσεις.

Λίγα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές κυμαίνεται στο 0,5% και συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Άρα καταλαβαίνει κανείς πως τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα είναι πολύ λίγα. Αυτό έχει δύο αιτιολογίες. Αφενός ακόμη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά στην κτήση τους και αφετέρου ακόμη δεν υπάρχει το δίκτυο για τον ανεφοδιασμό τους, ώστε κάποιος να αποφασίσει να δώσει αυτό το… σεβαστό ποσό. Οι υπεύθυνοι όμως πιστεύουν ότι με την ολοκλήρωση του δικτύου θα ανεβούν κατακόρυφα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενδέχεται αυτό να γίνει και με την θέσπιση κινήτρων για την κτήση τους.

Το κόστος για την κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που για την κίνησή του χρησιμοποιεί βενζίνη ή πετρέλαιο είναι πολύ μικρό.

Με μέση τιμή για την ηλεκτρική ενέργεια τα 150 ευρώ ανά μεγαβατώρα, η κίνηση για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυμαίνεται στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, κόστος πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο της βενζίνης που θα χρειαστεί τουλάχιστον 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το αντίστοιχο κόστος να ξεπερνά τα 10 ευρώ.

Είναι φανερό πως η απόσβεση της κτήση ενός «αλμυρού» στην τιμή ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται τάχιστα αν αυτό συνοδευτεί και με τα ανάλογα κίνητρα που ήδη δίνονται σε αγοραστές στην Ε.Ε, θα είναι μια καλή ευκαιρία για την απόκτησή του.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: