Ελλάδα » Εξιχνίαση 12 περιπτώσεων απάτης και κλοπής εις βάρος ηλικιωμένων

Εξιχνίαση 12 περιπτώσεων απάτης και κλοπής εις βάρος ηλικιωμένων

Εξιχνίαση 12 περιπτώσεων απάτης και κλοπής εις βάρος ηλικιωμένων

(φωτ. αρχείου)

Προσποιούμενοι τους υπαλλήλους της ΔΕΗ ή τους ασφαλιστές, επιτήδειοι εισέρχονταν στα σπίτια ηλικιωμένων στη Θεσσαλονίκη, απ” όπου αποσπούσαν χρήματα και κοσμήματα, με τη λεία τους να ξεπερνάει τις 60.000 ευρώ.

Έρευνες αστυνομικών της Ασφάλειας Χαριλάου – Αναλήψεως οδήγησαν στην εξιχνίαση δώδεκα περιπτώσεων απάτης και ισάριθμων κλοπών, που σημειώθηκαν τους τελευταίους δέκα μήνες σε περιοχές της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και στο κέντρο της πόλης.

Ως ένας εκ των δραστών ταυτοποιήθηκε 43χρονος, εις βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία, η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα ακόμη άτομο, που παραμένει -μέχρι στιγμής- άγνωστο στις αστυνομικές Αρχές.

Σε ό,τι αφορά τα κλοπιμαία, όπως περιγράφεται στη δικογραφία, περιλαμβάνουν το χρηματικό ποσό των 31.650 ευρώ και κοσμήματα, η αξία των οποίων υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ, σύμφωνα με τους παθόντες.

Στο μεταξύ, με αφορμή τις παραπάνω περιπτώσεις αλλά και παρόμοια κρούσματα, που καταγγέλλονται σε όλη τη χώρα, με θύματα κυρίως ηλικιωμένους, η Αστυνομία, με ανακοίνωσή της, καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν, με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα, να εισέλθουν στα σπίτια τους.

Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, εφόσον άγνωστα άτομα εισέρχονται στην οικία τους με οποιαδήποτε πρόφαση, όπως διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη πραγματοποίησης τηλεφωνικής κλήσης κ.ά., να μην επιτρέπεται η μετάβασή τους σε διάφορους χώρους του σπιτιού και ποτέ να μην κινούνται χωρίς οπτική επαφή με τους ιδιοκτήτες.

Στην περίπτωση αυτή, οι πολίτες καλούνται να προσέχουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης, και να μην πείθονται από άγνωστους, που εμφανίζονται ως υπάλληλοι δημόσιας υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει οι ίδιοι.

Επισημαίνεται ακόμη ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική, υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε σπίτια ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Συνιστάται δε σε πολίτες να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.ά.), να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.) και να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης εις βάρος τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης: