Οικονομία » Τον Σεπτέμβριο το «Ασημένιο βέλος» στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα
ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΚΑΤΕΡΙΝΗ

Τον Σεπτέμβριο το «Ασημένιο βέλος» στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα

Τον Σεπτέμβριο το «Ασημένιο βέλος» στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το «ασημένιο βέλος» το τρένο που αναπτύσσει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και το οποίο πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή ΔΕΘ.

Το συγκεκριμένο τρένο αρχικά θα κάνει δοκιμαστικά την διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη και σταδιακά θα μπει στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Το «ασημένιο βέλος» γνωστό και ως ETR 450 επιτυγχάνει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και είναι το τρένο που πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή Διεθνή Εκθεση της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα συρμό που, όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατασκευάστηκε το 1997, αλλά «την περίοδο 2004-2009 έγινε πλήρης ανακαίνιση του εσωτερικού προσφέροντας περισσότερες ανέσεις και ποιοτικό ταξίδι». Κάθε συρμός ETR 485 έχει 9 βαγόνια, τρία για α΄ θέση, ένα για μπαρ-εστιατόριο και πέντε για β΄ θέση. Εχει ικανότητα μεταφοράς 489 επιβατών, εκ των οποίων 146 στην α΄ θέση, 343 στη β΄ θέση, δύο σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο.

ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΒΕΛΟΣ

Το μήκος του είναι περίπου 240 μέτρα μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους. Ένας τέτοιος συρμός, αναμένεται τα διατρέξει πρώτη φορά τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρισα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Τα προβλήματα

Το «ασημένιο βέλος», σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προορίζεται να ανταγωνιστεί στον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη, όχι τα αυτοκίνητα, αλλά τα αεροπλάνα. Για να συμβεί αυτό, πρέπει η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Κάτι τέτοιο όμως προαπαιτεί:

1. Την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο της γραμμής, καθώς δεν τίθεται θέμα αλλαγής μηχανών έλξης στα ιταλικά τρένα.
2. Την περίφραξη του συνόλου της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να μην διέρχονται από αυτήν άνθρωποι, οχήματα και ζώα.
3. Τη δημιουργία ενός τουλάχιστον βασικού επιπέδου φωτοσήμανσης, ώστε να μην απαιτείται ο ανθρώπινος παράγοντας για να δοθεί το πράσινο ή το το κόκκινο φως, σε μια διέλευση.

ΠΗΓΕΣ: seleo.gr, kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης: