Ζωή » Εσείς χρησιμοποιείτε σωστά το αντηλιακό σας;

Εσείς χρησιμοποιείτε σωστά το αντηλιακό σας;

Εσείς χρησιμοποιείτε σωστά το αντηλιακό σας;

Ούτε τη μίση από την αναμενόμενη προστασία από τον ήλιο δεν μας προσφέρουν τα αντηλιακά, σύμφωνα με έρευνα.

Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι τα ίδια τα προϊόντα, αλλά η πρόχειρη εφαρμογή τους, λένε οι επιστήμονες του King’s College στο Λονδίνο.

Θεωρητικά, ένα αντηλιακό με δείκτη προστασίας 15 θα έπρεπε να είναι αρκετό για να εμποδίσει τις βλαβερές επιδράσεις από τον ήλιο.

Στην πράξη, όμως, χρειαζόμαστε δείκτη 30 ή 50 για να είμαστε ασφαλείς, σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, που διεξήγαγαν πειράματα με εθελοντές στα εργαστήρια τους.

Τα νέα φτάνουν εν μέσω καύσωνα στο Λονδίνο, όπου οι υπηρεσίες υγείας αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Ο Νικ Σκρίβεν, πρόεδρος αντιπροσωπείας των υπαλλήλων υγείας Society of Acute Medicine δήλωσε ότι σύμφωνα με πληροφορίες γιατρού, το νοσοκομείο είχε πολύ δουλειά το σαββατοκύριακο, με ασθενείς να χρειάζονται φροντίδα για παθήσεις που σχετίζονται με αφυδάτωση, όπως ουρολοιμώξεις και λοιμώξεις του στήθους.

Η Κιμ Σάνλει, κρατικό στέλεχος στο Royal College of Nursing, δήλωσε ότι οι νοσοκόμες ανέφεραν θερμοκρασίες ύψους 30C σε κάποιους θαλάμους του νοσοκομείου.

Η ίδια είπε στο BBC: «Οι θάλαμοι φτάνουν τους 30 βαθμούς κελσίου, και οι νοσοκόμες ανακατεύονται, ζαλίζονται και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν.»

«Και αυτό με τη σειρά του έχει επιπτώσεις στη φροντίδα των ασθενών, εφόσον οι ίδιες καλούνται να πάρουν αποφάσεις για δόσεις φαρμάκων και γενικά κάνουν ένα επάγγελμα που απαιτεί σωματικό κόπο.»

Η επισκεψιμότητα στο σάιτ NHS Choices για συμβουλές υγείας σε σχέση με τη ζέστη αυτό το μήνα έχει ανέβει κατά 45% σε σύγκριση με τον προηγούμενο Ιούλιο.

Σωστή εφαρμογή

Ένα αντηλιακό με δείκτη 50 που εφαρμόζεται με το συνηθισμένο τρόπο, στην καλύτερη περίπτωση προσφέρει το 40% της αναμενόμενης προστασίας, είπε ο καθηγητής Άντονυ Γιάνγκ, του οποίου η ομάδα μέτρησε πόσο προστατευόμαστε από διαφορετικές ποσότητες αντηλιακού με διαφορετικούς δείκτες.

Πρέπει να εφαρμόζουμε ένα αρκετά παχύ στρώμα αντηλιακού, πράγμα που πολλοί δεν κάνουμε.

Οι δείκτες προστασίες βασίζονται στην υπόθεση ότι ποσότητα 2mg θα καλύψει 1 τετραγωνικό εκατοστό δέρματος.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τουλάχιστον έξι κουταλάκια του γλυκού (36γ) για την κάλυψη του σώματος ενός μέσου ενήλικα.

Περισσότερο από μισό κουταλάκι χρειάζεται σε κάθε χέρι, στο πρόσωπο, τον λαιμό και τα αυτιά, και περισσότερο από ένα κουταλάκι σε κάθε πόδι, στο στήθος και την κοιλιά και στην πλάτη.

Περιοχές όπως τα πλάγια του λαιμού, οι κρόταφοι και τα αυτιά συχνά παραλείπονται, οπότε χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.

Συχνά επίσης ξεχνάμε ότι πρέπει να εφαρμόζουμε αντηλιακό ξανά και ξανά, όσες φορές είναι απαραίτητο.

Ο Σύνδεσμος Δερματολόγων της Βρετανίας συμβουλεύει:

Βάλτε αντηλιακό 15 με 30 λεπτά πριν βγείτε στον ήλιο, για να προλάβει να στεγνώσει
Βάλτε άλλη μια δόση αφού έχετε βγει έξω, για να καλύψετε σημεία που αμελήσατε και να βεβαιωθείτε ότι φοράτε αρκετό
Απλώστε ξανά αντηλιακό τουλάχιστον κάθε δύο ώρες και αμέσως μετά το κολύμπι ή σε περίπτωση που έχει φύγει με το τρίψιμο
Κάποια αντηλιακά χαρακτηρίζονται αδιάβροχα, με την έννοια ότι διατηρούν κάποια από την προστασία τους μετά την είσοδο στο νερό.

Παρόλα αυτά, το 85% περίπου ενός προϊόντος μπορεί να αφαιρεθεί όταν σκουπιζόμαστε με πετσέτα, επομένως καλό θα ήταν να εφαρμοστεί ξανά σε περίπτωση που κολυμπήσουμε, ιδρώσουμε ή επιδοθούμε σε άλλου είδους έντονη δραστηριότητα που περιλαμβάνει τριβή.

Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι η αντανάκλαση των ακτινών του ήλιου, που μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την ένταση της ακτινοβολίας. Η αντανάκλαση στο χιόνι μπορεί να αυξήσει την ένταση κατά 85%, στην άμμο κατά 17% και στο νερό κατά 5%.

Τι κάνουμε σε περίπτωση εγκαύματος;

Φεύγουμε από τον ήλιο το συντομότερο δυνατό και κατευθυνόμαστε σε εσωτερικό χώρο η σκιώδη περιοχή
Δροσίζουμε το δέρμα μας με ένα κρύο ντουζ ή μπάνιο, ένα βρεγμένο σφουγγάρι ή ένα δροσερό φανελάκι
Χρησιμοποιούμε αλοιφές με αλόη για την καταπράυνση και την ενυδάτωση του καμένου δέρματος
Πίνουμε πολλά υγρά για να δροσιστούμε και να αποφύγουμε την αφυδάτωση
Παίρνουμε παυσίπονα, όπως ιβουπροφαίνη ή παρακεταμόλη, για να ανακουφίσουμε τον πόνο
Καλύπτουμε τις περιοχές που έχουν καεί μέχρι να επουλωθούν πλήρως
Απευθυνόμαστε στο γιατρό μας αν έχουμε φουσκάλες, ανατριχίλες, πυρετό ή ζαλάδες.
Τα άτομα με ανοιχτόχρωμο δέρμα που καίγεται εύκολα, με πολλές ελιές ή φακίδες, κόκκινα ή ξανθά μαλλιά και ανοιχτόχρωμα μάτια κινδυνεύουν περισσότερο από τον ήλιο.

Τα αντηλιακά δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως δικαιολογία για να μείνουμε περισσότερο στον ήλιο ή για να αποφύγουμε πιο αξιόπιστα μέσα προστασίας όπως ο ρουχισμός και η σκιά.

Η Νίνα Γκόαντ του Συνδέσμου Δερματολόγων δήλωσε: «Η έρευνα αυτή δείχνει γιατί είναι πολύ σημαντικό να επιλέγουμε δείκτη προστασίας 30 ή και μεγαλύτερο.

Δείχνει επίσης γιατί δεν πρέπει να βασιζόμαστε μόνο στις αντηλιακές λοσιόν για να προστατευτούμε από τον ήλιο, αλλά και στο ρουχισμό και τη σκιά.»

Η Public Health Αγγλίας συμβουλεύει να μένουμε ενυδατωμένοι και προστατευμένοι κατά τη διάρκεια του καύσωνα.

«Για να προστατευτείτε από τη ζέστη, προσπαθήστε να αποφύγετε τις ακτίνες του ήλιου από τις 11:00 ως τις 15:00, να περπατάτε στη σκιά, και να φοράτε αντηλιακό και καπέλο στον ήλιο».

«Επίσης φροντίστε να έχετε μαζί σας νερό όταν ταξιδεύετε.»

ΠΗΓΗ

Διαβάστε επίσης: