Υγεία » Τα οφέλη της σάουνας

Τα οφέλη της σάουνας

Τα οφέλη της σάουνας

Φινλανδική μελέτη αναδεικνύει τα οφέλη που έχει για την υγεία.

Αν και η σάουνα είναι συνυφασμένη με την χαλάρωση και την ευεξία, φινλανδική μελέτη αναδεικνύει τα οφέλη που έχει για την υγεία.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Mayo Clinic Proceedings, η σάουνα σχετίζεται με μείωση του κινδύνου εκδήλωσης αγγειακών παθήσεων, όπως η υπέρταση και η καρδιαγγειακή νόσος, νευροεκφυλιστικές ασθένειες, μη αγγειακές παθήσεις, όπως πνευμονικά νοσήματα, ψυχικές διαταραχές και θνησιμότητα.

Επιπλέον, η σάουνα δρα ανακουφιστικά για δερματικά νοσήματα, την αρθρίτιδα, την κεφαλαλγία και τη γρίπη. Ακόμα η τακτική σάουνα σχετίζεται με γενικά καλύτερη ποιότητα ζωής.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις έγινε από επιστημονική ομάδα των Πανεπιστημίων Jyväskylä και Ανατολικής Φινλανδίας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ μετά από ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για την επίδραση της φινλανδικού τύπου σάουνας, δηλαδή της έκθεσης σε θερμοκρασίες 80-100 βαθμών Κελσίου.

Η ανασκόπηση έδειξε ότι τα οφέλη της σάουνας επικεντρώνονται στο κυκλοφορικό, το αναπνευστικό, το καρδιαγγειακό και το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου.

Η τακτική χρήση της σάουνας σταθεροποιεί το αυτόνομο νευρικό σύστημα, μειώνει την αρτηριακή πίεση, τη φλεγμονή, το οξειδωτικό στρες, την κυκλοφορία της LDL («κακής») χοληστερόλης, την αθηροσκλήρωση και την αγγειακή αντίσταση.

Επίσης, συντελεί βελτιώσεις στα επίπεδα των κυκλοροφούντων ορμονών και σε άλλους καρδιαγγειακούς δείκτες.

Όλες οι προαναφερόμενες θετικές επιδράσεις ισοδυναμούν με αυτές που παράγονται κατά τη μέτρια έως έντονη σωματική άσκηση, όπως το δυναμικό βάδισμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια επιστημονική ομάδα έχει κάνει στο παρελθόν και άλλες δημοσιεύσεις για τα οφέλη της σάουνας στην αρτηριακή πίεση, συγκεκριμένους καρδιαγγειακού δείκτες, τη φλεγμονή, την αρτηριακή ανταπόκριση και την καρδιαγγειακή λειτουργία.

Εξάλλου, το αίσθημα χαλάρωσης μετά από τη σάουνα σχετίζεται με αυξημένη παραγωγή ενδορφίνων στον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: