Λάρισα » Πανελλαδικές: Έξι επιτυχόντες μιλούν για την προσπάθειά τους
ΟΙ ΚΟΠΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥΣ

Πανελλαδικές: Έξι επιτυχόντες μιλούν για την προσπάθειά τους

Πανελλαδικές: Έξι επιτυχόντες μιλούν για την προσπάθειά τους

Πρόγραμμα, προσπάθεια και διαχείριση του άγχους είναι τα συστατικά των επιτυχόντων που κατάφεραν να πετύχουν το στόχο τους

Του Πάνου Γαρουφαλιά

Μια δύσκολη χρονιά πέρασε για τους αποφοίτους Λυκείων μετά την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων, που οδηγούν στην είσοδό τους στα Πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ της χώρας για αρκετούς και για άλλους σε νέα προσπάθεια. Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών είναι η στιγμή που όσοι κατάφεραν να γράψουν καλά βρίσκονται πολύ κοντά στο να πιάσουν το στόχο που έθεσαν στην αρχή της χρονιάς ή της προσπάθειας ετών.

Τώρα συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό θα επιλέξουν τη Σχολή προτίμησης που θα τους οδηγήσει στο να κάνουν πραγματικότητα τις σπουδές που ονειρεύτηκαν. Λαρισαίοι μαθητές που αρίστευσαν και κατάφεραν να σημειώσουν υψηλή βαθμολογία στις πανελλαδικές εξετάσεις μιλούν για την προσπάθεια που κατέβαλαν, αλλά και τα μυστικά που υπάρχουν ώστε να φτάσει κανείς κοντά στην επιτυχία του στόχου που έχει θέσει. Επίσης αναλύουν πως διαχειρίστηκαν το άγχος που πολλές φορές κρατά τους μαθητές μακριά από τις προτιμήσεις παρά το γεγονός ότι έχουν πάει στις εξετάσεις σωστά προετοιμασμένοι.

Η επιτυχία στις πανελλαδικές είναι ένα βήμα και όχι αυτοσκοπός λένε οι αριστούχοι

Γιώργος Μπαρακάκης: Δίχως διάβασμα δεν γίνεται…

Μπαρακάκης

Ο Γιώργος Μπαρακάκης, μέχρι πρότινος μαθητής του Λυκείου Ράπτου συγκέντρωσε συνολικά 19. 032 μόρια καταγράφοντας σημαντική επίδοση. Μιλάει στη Larissanet για το πως κατάφερε να φτάσει στον αρχικό του στόχο, την είσοδό του στην Ιατρική. «Η επίδοσή μου ήταν αποτέλεσμα συστηματικού διαβάσματος δίχως υπερβολές. Διάβαζα 4-5 ώρες την ημέρα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προτιμούσα το μεταμεσονύκτιο διάβασμα. Δεν χρειάζεται να εξουθενώνεις το οργανισμό σου», περιγράφει.

Υποστηρίζει πως προφανώς υπάρχει άγχος καθώς μέσα σε τέσσερις ημέρες αξιολογείσαι για διάβασμα δέκα μηνών. «Υπήρχε καθαρό μυαλό και εμπειρία λόγω των πολλών διαγωνισμάτων. Εκείνη την στιγμή κατάφερα να ανταποκριθώ σε δύσκολα θέματα, αλλά με ψυχραιμία. Αν δεν υπήρχε (η ψυχραιμία) ενδεχομένως να χανόταν ερωτήματα τα οποία γνώριζα. Δίχως διάβασμα δεν γίνεται. Αξίζει να στερηθείς για το στόχο σου χωρίς να χάσεις τη ζωή σου. Δεν άφηνα ποτέ κάτι για την επόμενη ημέρα», λέει ο αριστούχος μαθητής.

Πιστεύει ότι ο προγραμματισμός χωρίς υπερβολές τον οδήγησαν σε αυτή τη υψηλή επίδοση. «Μου αρέσει η Ιατρική. Θέλω να βοηθάω ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας», καταλήγει.

Αχιλλέας Ανδρόνικος: Το πειθαρχημένο διάβασμα κάνει τη διαφορά

Ανδρόνικος

Ο Αχιλλέας Ανδρόνικος ο οποίος ήταν μαθητής του 8ου Λυκείου Λάρισας συγκέντρωσε στις πανελλαδικές εξετάσεις 18.910 μόρια. Μετά από ένα δεκάμηνο κοπιαστικής προσπάθειας για το επιθυμητό αποτέλεσμα μιλάει για το μυστικό που κάνει την διαφορά. «Πιστεύω ότι το μυστικό είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Αλλά κυρίως μιλάμε για πειθαρχημένο διάβασμα. Ο μαθητής είναι σαν έναν αθλητή επιδόσεων. Δεν αρκεί κάποιος να διαβάσει, αλλά παίζει ρόλο και ποιες ώρες θα διαβάσει. Έχοντας διαβάσει σωστά όλη τη χρονιά με μια μικρή επανάληψη στο τέλος να πάει σωστά προετοιμασμένος στις εξετάσεις», αναφέρει.

Σημαντικό όμως κομμάτι της διαδικασίας είναι και η ώρα των εξετάσεων. Όταν πάρεις θα θέματα και θα πρέπει άμεσα να τα κατανοήσεις για να τα γράψεις. «Όταν μπήκα στην αίθουσα σκέφτηκα ότι η πίεση θα έπαιζε μεγάλο ρόλο. Όσο δύσκολα κι αν ήταν τα θέματα με την προετοιμασία που έχεις κάνει θα μπορέσεις να τα αντιμετωπίσεις», σημειώνει ο Αχιλλέας Ανδρόνικος.

Ο Αχιλλέας θέλει να σπουδάσει Ιατρική και με ειδικότητα καρδιοχειρουργού ή πλαστικού χειρουργού. «Θα ήθελα να βοηθήσω ανθρώπους και να πάω στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα. Ο γιατρός μπορεί να κάνει ένα άτομο να χαμογελάσει, ενώ πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια», περιγράφει.

Χρήστος Γκουδάλας: Ένα βήμα αλλά όχι αυτοσκοπός οι πανελλαδικές

Γκουδάλας

Ο Χρήστος Γκουδάλας μαθητής μέχρι πρότινος του 2ου Λυκείου Λάρισας συγκέντρωσε 18.241 μόρια επιτυγχάνοντας το στόχο του. Πλέον μπορεί να νιώθει ικανοποιημένος μετά από μια πραγματικά δύσκολη περίοδο. «Ήταν μια πραγματικά δύσκολη χρονιά φέτος. Χρειάστηκε διάβασμα και κόπο, αλλά επιβάλλονταν και οι ώρες ξεκούρασης. Δεν χρειάστηκε να αφιερώσουμε όλο τον χρόνο μας. Είναι ένα βήμα για το μέλλον, αλλά όχι αυτοσκοπός της ζωής μας», αναφέρει μιλώντας για την δική του προσπάθεια.

Όμως η ψυχραιμία είναι αυτή που χρειάστηκε για να αντιμετωπίσει τα θέματα που τέθηκαν στις εξετάσεις. «Έπρεπε να εκτιμήσουμε σωστά τα θέματα για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε. Η νηφαλιότητα έπαιξε ρόλο εκείνη τη στιγμή. Είμαι ικανοποιημένος από αυτά που έχω γράψει και μάλλον πιάνω τους στόχους μου», λέει ο μαθητής.

Ο Χρήστος Γκουδάλας θέλει να περάσει στη σχολή Ναυτικών Δοκίμων. «Αυτή είναι η επιλογή και εύχομαι να είναι η σχολή όπως την ονειρεύτηκα», καταλήγει.

Φάνης Πατσιάνης: Πρέπει να έχεις πρόγραμμα

Πατσιάνης

Ο Φάνης Πατσιάνης ήταν μαθητής του 6ου Λυκείου Λάρισας και στις πανελλαδικές εξετάσεις συγκέντρωσε 18.352 μόρια. Έκανε την δική του προσπάθεια και κατάφερε να φτάσει τις επιδιώξεις του. «Τα κατάφερα με πολύ διάβασμα, με κάποιες θυσίες που έπρεπε να γίνουν. Είναι κλισέ, αλλά ισχύει ότι πρέπει να έχεις πρόγραμμα. Οι στόχοι σου πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και δουλεύοντας πολύ μπορείς να τα καταφέρεις», περιγράφει ο μαθητής του 6ου Λυκείου Λάρισας.

Το μάθημα που ίσως ήταν λίγο πιο δύσκολο για το ίδιο ήταν τα Αρχαία «αλλά κατάφερα να γράψω περισσότερο και από την Ιστορία που θεωρείται πιο εύκολο», αναφέρει. Για την δύσκολη ώρα των εξετάσεων περιγράφει ότι, ιδιαίτερα στο πρώτο μάθημα, στην Έκθεση, «υπήρχε άγχος, αλλά στη  συνέχεια το ξεπερνάς. Αλλά κάθε μάθημα ήθελε την δική του ξεχωριστή διαχείριση», υποστηρίζει.

Ο Φάνης Πατσιάνης με την βαθμολογία που συγκέντρωσε πιστεύει ότι πέτυχε την εισαγωγή του στη Νομική, που ήταν άλλωστε ο πρώτος του στόχος σε αυτή την επίπονη διαδικασία.

Αγγελική Χαρβάτη: Χρειάζεται δουλειά με διάρκεια

Χαρβάτη

Η Αγγελική Χαρβάτη, μαθήτρια του 5ου Λυκείου Λάρισας, κατάφερε να συγκεντρώσει 18.027 μόρια. Στη δική της προσπάθεια αναφέρθηκε μιλώντας στη Larissanet. «Είναι μια διαδικασία που θέλει αγώνα και καλή προετοιμασία. Στην αρχή είναι πιο εύκολα, αλλά όσο προχωρά ο χρόνος τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα. Χρειάζεται δουλειά με διάρκεια», λέει η Αγγελική.

Η επιτυχούσα επισημαίνει ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία δεν πρέπει να υπάρχουν κενά τα οποία δεν καλύπτονται φυσικά την τελευταία στιγμή. «Χρειάζεται θετική σκέψη και προσήλωση στο στόχο σου και το να περάσεις στο πανεπιστήμιο είναι εφικτό», σημειώνει.

Η διαδικασία των εξετάσεων σίγουρα χρειάζεται μια ψυχολογική προετοιμασία. «Στην Έκθεση την πρώτη ημέρα είχα πολύ άγχος. Τις επόμενες ημέρες το άγχος μετριάστηκε. Χρειάζεται συγκέντρωση και προσήλωση για να δικαιωθεί η δουλειά που έχεις κάνει», υποστηρίζει η Αγγελική Χαρβάτη. Ο στόχος της είναι να σπουδάσει Ψυχολογία.

Κωνσταντίνος Μυλωνάς: Χρειάστηκε προετοιμασία από τη Β’ Λυκείου

Μυλωνάς

Ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς ήταν μαθητής του 14ου Λυκείου Λάρισας. Στις πανελλαδικές εξετάσεις του περασμένου Ιουνίου συγκέντρωσε 18.275 μόρια. «Βοήθησαν πολύ οι καθηγητές. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από την Β’ Λυκείου. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και βέβαια να έχεις πρόγραμμα. Δεν χρειάζεται να «τρελαίνεσαι» στο διάβασμα. Στην κατεύθυνση που ήμουν εγώ με τα Μαθηματικά και την Βιολογία χρειαζόταν κατανόηση και εμβάθυνση», αναφέρει.

Μίλησε και για την ώρα των εξετάσεων που εκεί κρίνονται όλα σε λίγες ώρες. «Δεν αγχώνομαι. Οι επιτηρητές μας βοήθησαν να χαλαρώσουμε. Όλο το άγχος είναι μέχρι να πάρεις το τετράδιο και να γράψεις το όνομά σου», περιγράφει.

Σύμφωνα με τις περσινές βάσεις ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς περνάει σε αρκετές σχολές. «Είναι μεγάλη η γκάμα Σχολών που μπορώ να επιλέξω. Έχω τους Ηλεκτρολόγους που είναι καλή σχολή και μάλλον εκεί θα είμαι στο τέλος…».

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: